Videokaart inbouwen in HP desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coentjuh8
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-03-2023
Goedemiddag beste forumleden,

Ik zit met een probleem, Ik heb thuis een HP Prodesk 600G1 TWR en hier zou ik graag een wat betere videokaart in willen zetten (de standaard kaart is onboard)
Nu heb ik wel een voeding waar een extra connector voor de videokaart op zit maar nu zie ik dat het HP moederbord geen standaard moederbord aansluitingen heeft maar waarschijnlijk aansluitingen van HP zelf.

Nu is mijn vraag: zijn er voedingen waar ik zowel het HP moederbord als de videokaart op aan kan sluiten?
Of zijn er andere mogelijkheden dit te realiseren?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:28

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoeveel watt is die voeding in je HP?

Over de aansluiting kan ik kort zijn, is het geen standaard ATX dan is er ook geen manier om er een voeding met PCIe aan te hangen. Wel kan je SATA of Molex naar PCIe adapters krijgen, maar dat is niet heel chic.

Met een voeding van 300W (redelijk standaard voor dit soort machines) en een i5 CPU kan je nog prima een GTX1050Ti draaien.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
HP heeft inderdaad zijn eigen aansluiting. Je zult dus inderdaad toe moeten met een videokaart zonder extra stroomaansluiting.

Molex naar PCIe adapters zou ik niet aan beginnen omdat voedingen in dat soort systemen meestal niet gemaakt zijn om videokaarten te draaien die meer nodig hebben dan het PCI-express slot kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
GromuhlDjun schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:33:
HP heeft inderdaad zijn eigen aansluiting. Je zult dus inderdaad toe moeten met een videokaart zonder extra stroomaansluiting.

Molex naar PCIe adapters zou ik niet aan beginnen omdat voedingen in dat soort systemen meestal niet gemaakt zijn om videokaarten te draaien die meer nodig hebben dan het PCI-express slot kan leveren.
Mijn ervaring met HP desktop pc's:

Let goed op met welke videokaart je erin wil steken, niet alleen gebruikt HP geen standaard connectors (waarom gemakkelijk doen als het ook moeilijk kan .. )
Ook hebben hun voedingen vaak weinig tot geen reserve.
Het beste dat je kan doen is kijken welke videokaarten HP er in stak als uitbreidingsmogelijkheid en hun vermogen opzoeken --> Nooit boven dat vermogen gaan.

Echter is die regel enkel geldig voor nieuwe pc's .. wat oudere voedingen durven nogal wat vermogen te verliezen.

Je kan een nieuwe voeding kopen er bestaan namelijk ATX -> HP formaat kabeltjes voor de connectie naar je moederbord te maken (1-2 euro). Echter moet je goed opletten dat de voeding zelf soms fysiek ook weer eens afwijkt van de geldende standaarden ..

Basically: HP desktops zijn custom rommel waar je het beste ver vanaf blijft. Je begint met 1 onderdeel te wijzigen en je eindigt met wellicht bijna alles vervangen (buiten de CD/DV Drive and HDD's en de cpu zelf .. daar hebben ze nog geen "HP-only" varianten van .. allé toch niet dat ik ben tegen gekomen..)
Ja zelfs hun CPU koelers zijn custom..
Mits een beetje geluk heb je standaard RAM maar das ook geen zekerheid ik heb nog oude HP desktopjes gehad met een HP variant als RAM |:(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:28

nelizmastr

Goed wies kapot

^lekkere rant gozer :P

Maar goed, lijkt me duidelijk wat je vervolgstappen zijn. Succes ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
nelizmastr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16:
^lekkere rant gozer :P

Maar goed, lijkt me duidelijk wat je vervolgstappen zijn. Succes ;)
Zoo begrijpelijk die rant, ik heb hier laatst ook een acer bijna het raam uitgegooid met rare issues bij het upgraden naar een ssd.

Wees bij het upgraden van een prebuild PC voorbereid op rare dingen en mislukking.

Een gtx 1050ti is een mooie videokaart voor 1080p gaming.

[ Voor 6% gewijzigd door ETHART op 31-10-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:32
HP desktop zeg je ? zit er uberhaupt wel een PCIe slot in ? Heb hier nog een HP met een I3 staan waar ik weinig mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengrootde93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik heb zelf een vergelijkbare situatie.
Een HP Z210 tower. i7 2600
alles is HP proprietary. het ram, het moederbord, de psu

Heb er een gtx 1060 inzitten.
1 6 pins van de voeding zelf (waarschijnlijk voor de autocad videokaarten uitbreidingen)
en 1tje van molex naar 6 pins.
Dit draait nu zo'n halfjaartje. PUBG draait er lekker op. en lekker stil ook.
Als ik in de toekomst zou willen upgraden, zou ik alles in 1 keer moeten vervangen.

Mocht je dit dus ook willen, zou ik vooral kijken wat je voeding trekt.
Wat Lightdestroyer zei:

"Het beste dat je kan doen is kijken welke videokaarten HP er in stak als uitbreidingsmogelijkheid en hun vermogen opzoeken --> Nooit boven dat vermogen gaan. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coentjuh8
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-03-2023
Oke het is me aardig duidelijk nu.. Misschien toch maar eens op zoek naar een andere computer op den duur..
In ieder geval bedankt voor alle duidelijke antwoorden.
Pagina: 1