Nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 06:45
Ik zoek een?
Een nieuwe TV

Wat is je budget?
Rond de €2000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series en Films te kijken. Spotify, Plex

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit zelf te twijfelen tussen de Samsung QLED en de LG OLED. Zelf boeit mij de zwart waarde niet zoveel (waar iedereen het over heeft bij OLED)

pricewatch: Samsung QE55Q7F Zwart
pricewatch: Samsung QE55Q8F Zilver
pricewatch: LG OLED55C7V Zwart

En is QLED ook veel beter dan de scherm daarvoor zoals,
pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart

Wat weer zo'n 1000 euro scheelt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees veel reacties over dat QLED maar een verkoop praatje is en dat OLED veel beter is. Maar als ik filmpjes bekijk met vergelijkingen vind ik de kleuren van de QLED veel mooier en zie ik de verschillen tussen zwart levels niet (ook in de winkel). Ook als ik naar de interface van Samsung kijk (Tizen) vind ik deze lekkerder werken dan die van LG.
Ook las ik net ergens dat de spotify app voor Web-OS niet meer werkt?
De afstandsbediening vind ik zeker ook niet onbelangrijk en die van Samsung heeft ook mijn voorkeur.

Uit mijn verhaal kan je wel opmaken dat ik meer naar de Samsung neig, alleen wil ik mijzelf niet in de vingers snijden en straks een miskoop doen.

Er komt een hele Sonos set aan te hangen dus speakers zijn ook niet belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Silence op 29-10-2017 17:07 ]

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:54
in 1 woord. OLED.. En laat de Qled voor wat het is.. Krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ga eens OLED en QLED naast elkaar bekijken, met dezelfde bron, in de winkel en dus niet op YouTube op je pc thuis, en kijk dan wat je mooier vindt. Kijk het liefst ook op kijkafstand, dus laat je niet verblinden door de fantastische details van 4K DV op 10 cm afstand.

Ik hou niet van smart tv's, het smart deel is vrijwel altijd beroerd. Tizen en WebOS zijn vaak net iets beter dan Android. Wil je een slimme tv, koop dan een Apple TV 4K of Nvidia Shield Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52
ikweethetbeter schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:26:
Ga eens OLED en QLED naast elkaar bekijken, met dezelfde bron, in de winkel en dus niet op YouTube op je pc thuis, en kijk dan wat je mooier vindt. Kijk het liefst ook op kijkafstand, dus laat je niet verblinden door de fantastische details van 4K DV op 10 cm afstand.

Ik hou niet van smart tv's, het smart deel is vrijwel altijd beroerd. Tizen en WebOS zijn vaak net iets beter dan Android. Wil je een slimme tv, koop dan een Apple TV 4K of Nvidia Shield Android TV.
Heeft niet iedere fatsoenlijke TV tegenwoordig een smart-gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09 09:55
ikweethetbeter schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:26:

Ik gebruik niet veel smart maar ik kan WebOS van LG toch echt wel waarderen, vooral X-Play die alles rechtstreeks via wifi van mij servertje in de meterkast afspeelt inclusief 100+ GB 4K HDR films. _/-\o_

Ik zeg ook, ga voor OLED. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Nu online
barrymossel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:31:
Heeft niet iedere fatsoenlijke TV tegenwoordig een smart-gedeelte?
Ja, helaas wel... Dat is traag, want het mag niks kosten, en krijgt zelden een upgrade, waardoor het qua beveiliging na een jaar eigenlijk niet meer kan.

En dan heb je nog apps die niet bijgewerkt worden. Ik heb een Samsung tv met bv een YouTube app die niks meer doet, omdat Google het protocol gewijzigd heeft...

Daarom heb ik een Apple TV. En als je geen Apple wilt hebben, koop dan een Nvidia Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ikweethetbeter schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:50:
[...]

Ja, helaas wel... Dat is traag, want het mag niks kosten, en krijgt zelden een upgrade, waardoor het qua beveiliging na een jaar eigenlijk niet meer kan.

En dan heb je nog apps die niet bijgewerkt worden. Ik heb een Samsung tv met bv een YouTube app die niks meer doet, omdat Google het protocol gewijzigd heeft...

Daarom heb ik een Apple TV. En als je geen Apple wilt hebben, koop dan een Nvidia Shield.
Ik ben het met je eens hoor dat de uitvoering vaak bagger is. Maar toch vind ik Netflix op mijn Panasonic TV perfect werken. En het afspelen van films van mijn NAS gaat ook prima (hoewel de interface etc. te wensen overlaat). YouTube vind ik weer minder (maar gebruiken we ook nooit), maar dat komt door het feit dat we geen toetsenbord hebben aangesloten. Overige zaken vind ik niet interessant binnen het smart gedeelte. Ik heb een Chromecast aangesloten, maar die gebruiken we dus zo goed als niet.
Op onze Samsung TV is het inderdaad ronduit bagger (want geen ondersteuning meer). En het feit dat rooten nodig was om bepaalde standaardfunctionaliteiten voor elkaar te krijgen (Samba shares) is ook wel erg jammer.

Lang verhaal kort: zolang e.e.a. up-to-date blijft vind ik het niet nodig een duur apparaat te kopen hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:42
Filmpjes met vergelijkingen die je vervolgens kijkt op jouw eigen beeldscherm geeft natuurlijk geen goed beeld van de daadwerkelijke beeldkwaliteit. Net zoals onderstaande afbeelding die we allemaal met onze eigen beeldscherm zien en niet met een QLED tv. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://images.samsung.com/is/image/samsung/nl-feature-q-colour-61567383?$FB_TYPE_A_JPG$

Met jouw budget zou ik persoonlijk voor een OLED tv kiezen. De reden waarom je niet of weinig verschil ziet tussen de zwartwaardes in de winkel komt doordat er veel en fel omgevingslicht in de winkel is, hierdoor vallen de mindere zwartwaardes van een LCD tv minder op.

De Q7 kun je het beste links laten liggen. QLED is over het algemeen ook een marketingpraatje zeker als je je bedenkt dat de pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart van vorig jaar op veel vlakken het wint van de Q7.

Als je per se een LED tv wil is de https://tweakers.net/pric...ny-kd-55xe9005-zwart.html ook een goede koop en momenteel met cashback actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Nu online
barrymossel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:54:
Lang verhaal kort: zolang e.e.a. up-to-date blijft vind ik het niet nodig een duur apparaat te kopen hiervoor.
Dat snap ik! Alleen als iedere fabrikant tv's zonder smart deel uitbrengt, levert dat goedkopere, snellere en veiligere tv's op. En de meeste tv's gebruiken toch al bronnen buiten de tv (kabelboxjes, IPTV boxjes, ...), en we zitten een kleine stap verwijderd van alles via IP. Dan moeten de aanbieders het verplichten van smart cards afschaffen, en kan iedereen via een Apple TV of Nvidia Shield alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:00
Sowieso voor oled gaan. Zoals tweakers het ook goed samenvat:
reviews: Samsung 55" Q7F - Kan Qled de strijd met oled aan?

Pure marketing om meer te betalen voor een mindere beeldkwaliteit.

Wat ik totaal niet snap van de TS: Zelf boeit mij de zwart waarde niet zoveel
Dit is juist het belangrijkste, contrast is alles naar mijn mening. Een kleur naast echt zwart is zoveel mooier dan naast donkergrijs/bijna zwart.

Ga is gauw een oled bekijken in het echt!

[ Voor 31% gewijzigd door DeBaroN op 30-10-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Simpel: als je OLED kan betalen, doen.
QLed is slechte marketing.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Op basis van de openingspost is qled juiste sterke marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Nu online
QLED is als term zeer sterk! Het is van Samsung, een groot merk dat goede spullen maakt.

Eerst had je OLED, en daarna kwam QLED, dus QLED zal wel beter zijn! De Q komt na de O, weer een aanwijzing dat het "meer" is. De Q staat voor quantum (dot), en de quantum computer is de volgende, overtreffende, trap in de ICT.

Maar eigenlijk is de QLED niks anders dan een poging van Samsung om grote betaalbare schermen te maken die kwalitatief gezien in de buurt komen van OLED; het maken van grote OLED schermen heeft Samsung nog niet helemaal in de vingers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
ikweethetbeter schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:37:
QLED is als term zeer sterk! Het is van Samsung, een groot merk dat goede spullen maakt.

Eerst had je OLED, en daarna kwam QLED, dus QLED zal wel beter zijn! De Q komt na de O, weer een aanwijzing dat het "meer" is. De Q staat voor quantum (dot), en de quantum computer is de volgende, overtreffende, trap in de ICT.

Maar eigenlijk is de QLED niks anders dan een poging van Samsung om grote betaalbare schermen te maken die kwalitatief gezien in de buurt komen van OLED; het maken van grote OLED schermen heeft Samsung nog niet helemaal in de vingers...
En de Q lijkt natuurlijk enorm op de O.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:00
Dat is het "probleem" met Samsung, iedereen trapt er in. Een merk dat overal en veel aanwezig is en komt met Qled, de nieuwste technologie! En mensen geloven het en kopen het. Stukje top-marketing.

[ Voor 17% gewijzigd door DeBaroN op 30-10-2017 15:52 ]

Pagina: 1