Mijn DPC versie van de ECCp client...

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het ergens vorige week al aangekondigd, maar nu heb ik ook mijn DPC versie van de ECCp client 'af'. Het is niet helemaal wat ik oorspronkelijk wou doen. Ik wou er nog veel meer leuke dingen insteken en de GUI nog meer herwerken, maar wegens tijdgebrek zal dat er waarschijnlijk niet meer van komen. En om eerlijk te zijn : ik zou ook een heel stuk van de code moeten herschrijven, en daar zie ik wat op tegen.
Ach ja, een andere keer misschien >:)
Geen idee of hij sneller is dan de originele client of niet, je moet hem maar eens proberen als je wil... Gewoon de executable in je huidige ECCp-directory gooien en draaien maar. Hij is wel een stukje groter (156 KB of zo), omdat alle graphics in de exe zijn gebakken, en wel om 2 redenen :

1. Je hebt de client of je hebt hem niet. Geen gedoe met missing files en zo...
2. Dit maakt het andere teams een stuk lastiger om de graphics te vervangen en zo snel een eigen team-versie te maken >:) >:)

Grootste probleem nu : ik kan hem momenteel niet hosten. Sorry, maar het is niet anders. Iemand kandidaat om te hosten ?? Dan mail ik de exe en de screenshots door in een zip-file, en dan mag die persoon deze hier plaatsen, en hij/zij heeft de primeur mijn versie als eerste te zien :9 Posten maar !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:00
Je bent niet de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet dat ik niet de eerste ben. Marcj heeft er vorige week al eentje gemaakt. Ik heb hem trouwens nog geholpen om de code gecompileerde te krijgen en zo...
Ach wat, ik vond het leuk om te doen, en het resultaat is wel leuk, al zeg ik het dan wel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 13:16
mail maar naar me toe...
zet ik 'm bij xs4all, is lekker snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mail met de zip-file is net vertrokken richting Frenzy...

Bij deze dank ik hem voor het hosten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pom pom pom pom pom pom.... waiting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 13:16
ECCp DPC client screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msx/eccp-dpc/DPC_ECCp_client.jpg

ECCp DPC client Systemtray Icon:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msx/eccp-dpc/taskbar.jpg

Downloaden van de DPC ECCp client kan hier:
http://www.xs4all.nl/~msx/eccp-dpc/eccp109wgi.exe

Thanx _piranha_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet er leuk uit, EN, wat wel net zo belangrijker is, hij is ook net zo snel als de vorige "aangepaste" en dus stukkie sneller als de originele client :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26
Hij is mooi :9 en net nu ik mijn nieuwe versie af heb :)
En hij is inderdaad even snel als mijn versie :)

* Marcj vraag zich nu alleen nog af of je de dnetc-client aan ECCp kunt koppelen (met wat aanpassing uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 17:27 schreef Marcj het volgende:
* Marcj vraag zich nu alleen nog af of je de dnetc-client aan ECCp kunt koppelen (met wat aanpassing uiteraard :)
Hoe bedoel je precies ?? Je wil de dnetc-client ook zo'n DPC look geven ?? Of begrijp ik je verkeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Op dinsdag 10 juli 2001 18:32 schreef _piranha_ het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies ?? Je wil de dnetc-client ook zo'n DPC look geven ?? Of begrijp ik je verkeerd ??
ja, dnetc met een dpc-look en dan die aan ECCp-core koppelen >:)

btw, ik dacht dat je de GUI echt van onder tot boven zou veranderen, maar dat valt eigenlijk best tegen ;)

en ff een ander ding, kun je de bitmap niet opsplitsen in het linkerdeel (DPC) en een rechterdeel die naar een bmp verwijst (subteam-logo)? En kun je dat DPC-logo ff mailen naar mij (dan kan ik ook ff bezig) (marcj_pnpx@hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:28
* Tha_Snail heeft hem nu ook draaien, ziet er inderdaad heel mooi uit. Verder is 'ie hier ongeveer even snel. Zou leuk zijn als de andere teams dit ook gaan draaien, lekker reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50
hij's kewl :) maar wel iets trager, alletwee de versies trouwens, k6-300, winME...

dus voorlopig toch maar ff de oude nog :)

http://www.donorofniet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:51 schreef Marcj het volgende:

[..]

ja, dnetc met een dpc-look en dan die aan ECCp-core koppelen >:)
Dat zou wel eens flink kunnen tegenvallen vrees ik. Dat zijn 2 clients met een totaal andere opbouw qua source... Ga ik in ieder geval niet proberen...
btw, ik dacht dat je de GUI echt van onder tot boven zou veranderen, maar dat valt eigenlijk best tegen ;)
Ja, inderdaad. Zoals gezegd bij het starten van het topic, heb ik een hele hoop leuke dingen laten varen door tijdgebrek. :'( Oorspronkelijk moest dat DPC logo groter, en als background van de hele client, achter de tekst dus, die wat transparant ging worden. De keuze van prioriteit ging met een 'combobox' gebeuren, en die buttons had ik ook herwerkt, net als de optie 'permanent internet connection'. Is er dus allemaal niet van gekomen bij gebrek aan tijd...

Ik had zo'n GUI al klaar, alleen was het zo dat de structuur van de code zo veel verschilt van de originele code, dat ik dus de complete core opnieuw ff moest bekijken,
en dus stuk voor stuk aan de GUI moet gaan koppelen, en dat zou nogal wat tijd vragen, vandaar...
Ik heb trouwens die gecompileerde GUI naar jou gemaild. Misschien kun je hem hier ff posten ?? Weet ik meteen of de mensen hier het leuk zouden vinden (of niet natuurlijk)dat ik deze ooit afwerk als ik tijd vind :) Maar d'er zit dus geen core in. Hij doet dus niets nuttigs, alleen maar een indruk geven van de GUI die ik eerst wou maken...
en ff een ander ding, kun je de bitmap niet opsplitsen in het linkerdeel (DPC) en een rechterdeel die naar een bmp verwijst (subteam-logo)? En kun je dat DPC-logo ff mailen naar mij (dan kan ik ook ff bezig) (marcj_pnpx@hotmail.com)
Tuurlijk kan ik die bitmap splitsen. Dat is maar een paar regels wijzigen in de code :)
Ik dacht eraan dat zelfs uit een file (bvb bmp) te lezen bij het opstarten, maar dat maakte het andere teams wel erg eenvoudig hun eigen logo in de plaats te zetten >:) Heb ik dus niet gedaan :)

En dat DPC logo staat gewoon op www.dutchpowercows.org Je moet gewoon ff die grijs/witte achtergrond zwart maken in photoshop of zo, is 2 seconden werk...
Maar het zit ook bij de mail die ik stuurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Op dinsdag 10 juli 2001 20:53 schreef _piranha_ een heleboel text
tnx, maar ik kan om een of andere reden niet in hotmail komen, dus ik bekijk dat later wel weer :)

edit:

Ik heb hem nu gedownload, alleen die DPC logo is in een of ander vaag formaat (ik kan hem iig niet lezen). Maar die kan ik wel opnieuw maken.
En die andere client is veel mooier, maar jammer dat je die niet kan koppelen, ik wil het wel eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Op dinsdag 10 juli 2001 20:53 schreef _piranha_ het volgende:
Tuurlijk kan ik die bitmap splitsen. Dat is maar een paar regels wijzigen in de code :)
Ik dacht eraan dat zelfs uit een file (bvb bmp) te lezen bij het opstarten, maar dat maakte het andere teams wel erg eenvoudig hun eigen logo in de plaats te zetten >:) Heb ik dus niet gedaan :)
Ik bedoel dat DPC logo wel in de exe-file zetten en een bmp-file maken voor het subteamlogo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 21:04 schreef Marcj het volgende:

[..]

Ik bedoel dat DPC logo wel in de exe-file zetten en een bmp-file maken voor het subteamlogo :)
Oh ja, da's misschien nog zo slecht niet bekeken :) Ik had het dus anders - en verkeerd - begrepen...
Zal ik eens doen als ik eens wat tijd heb. Maar deze keer ga ik er geen datum op plakken :+

<edit voor marcj>
Dat vaag formaat is van Corel Photopaint...
<edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Heb hem hier ook draaien, Mooi!

En is bij mij (P3-800, ME) iig wel sneller, ±280000 ipv ±240000 pts per sec.
Pagina: 1