Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 11:47

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Netgear R8000 (AC3200) Nighthawk x6 waar ik inmiddels DD-WRT op heb draaien.
Nu hangt deze router redelijk in het zicht en zijn de leds ook vrij fel. Op de router zit een schakelaar om deze leds uit te schakelen. Dit werkte mooi op de originele firmware maar nu ik DD-WRT heb geïnstalleerd ben ik deze functie kwijt....

Dus ben ik begonnen met het schrijven van een bash script waarmee ik deze functie alsnog toe kan voegen aan DD-WRT.

Met mijn beperkte kennis van linux en bash scripts heb ik al het een en ander kunnen realiseren op deze router echter wanneer ik de gpio pin probeer te lezen (of deze alleen nog maar gereed te maken voor uitlezen) krijg ik een foutmelding:
/tmp/custom.sh: line 25: can't create /sys/class/gpio/export: Permission denied
/tmp/custom.sh: line 26: can't create /sys/class/gpio/gpio19/direction: nonexistent directory
een stukje code waar het op misloopt:
C: custom.sh
25
26
27

echo "19" > /sys/class/gpio/export
echo "in" > /sys/class/gpio/gpio19/direction 

de DD-WRT versie die ik gebruik is:
DD-WRT: v3.0-r32170M kongac (06/11/17)

normaal gezien zou ik eerst proberen de code te laten werken met sudo maar DD-WRT heeft blijkbaar geen sudo.

wie kan mij verder helpen?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Beste antwoord (via master6464 op 30-10-2017 10:10)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:57
Is GPIO_SYSFS wel enabled in je kernel? Dat kun je vinden in de kernel config. Met wat mazzel is er een pseudofile /proc/config.gz waar je op kunt zgreppen.

Want gezien de foutmelding lijkt er nog geen 'export' pseudofile te zijn...

Also, dit lijkt me ook typisch functionaliteit die *WRT al exposed in een 'nettere' vorm, bijvoorbeeld een led device..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:00
Ik draai zelf geen DD-WRT maar meestal is het zo dat wanneer je iets in je kernel wilt aanpassen (in dit geval gpio exporteren) je hier wel degelijk root voor nodig hebt.

Heb je wel gewoon toegang to su?
Volgens de FAQ zou het wachtwoord hiervoor 'admin' moeten zijn als je dat niet hebt aangepast (wel even doen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
Ik ben ingelogd via telnet als root en dan krijg ik dezelfde foutmelding. Het wachtwoord is hetzelfde wachtwoord wat ik gebruik als admin op de webgui.

(\__/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De directory structuur onder sys verwijst naar hardware. Zelfs met root kan je daar geen directories in aanmaken. Waarschijnlijk heb je geen gpio support in je kernel.

Heb je in /sys/class een directory genaamd gpio?

[ Voor 34% gewijzigd door JackBol op 29-10-2017 16:48 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
ik kan via telnet gewoon /sys/class/gpio bereiken en daar staat een bestand "gpio0" in

(\__/)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:57
Is GPIO_SYSFS wel enabled in je kernel? Dat kun je vinden in de kernel config. Met wat mazzel is er een pseudofile /proc/config.gz waar je op kunt zgreppen.

Want gezien de foutmelding lijkt er nog geen 'export' pseudofile te zijn...

Also, dit lijkt me ook typisch functionaliteit die *WRT al exposed in een 'nettere' vorm, bijvoorbeeld een led device..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
@Thralas De leds kan ik ook wel gewoon bereiken echter wil ik een knop uitlezen en hier is geen andere manier voor zover ik weet.

Maar je hebt me fantastisch geholpen! GPIO_SYSFS zal inderdaad niet ge-enabled zijn. Ik zal gaan proberen of ik de firmware aan kan passen zodat ik dit aan kan zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door master6464 op 30-10-2017 11:00 . Reden: *geholpeN ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Heb een R7000 met dd-wrt en Ik heb half doorzichtig plakband over de leds geplakt...vast niet aan gedacht he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
@Sponz Misschien moet ik het idd mezelf niet zo moeilijk maken aangezien ik bij elke update de firmware aan zal moeten passen voor mijn wensen... maar dan ga ik denk ik eerder de leds vervangen voor een ander kleurtje en andere voorschakelweerstanden.

(\__/)

Pagina: 1