Welke taal voor Dublin Core?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 23:45
Beste tweakers, ik wil mijzelf welkom heten op de forum voor webdesing, markup & clientside scripting!

Ik had een vraagje over SEO, beter gezegd, de Dublin Core!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RYnO5FE.png

Voor een opdracht moet ik alsware een DC template invullen alleen zit ik ontzettend te twijfelen of dit in het Engels of Nederlands moet gebeuren, na wat opzoeken blijkt dat het niet heel erg veel uitmaakt wegens nieuwe standaarden(?) maar better safe than sorry!

Wat denken jullie hierover?

Met vriendelijke groet,

C.

Edit: ik ben aan het twijfelen wegens het feit dat de template voor een Nederlandstalige website gemaakt moet worden :O

[ Voor 10% gewijzigd door cagXZ op 29-10-2017 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil met je Nederlandse website gevonden worden als mensen op Engelse termen zoeken?

Los daarvan is de Dublin Core volgens mij al heel lang niet meer relevant, maar dat weten de mensen in Internetmarketing & Social Media vast beter.

WEB>>IMS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cagXZ schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:15:
twijfelen of dit in het Engels of Nederlands moet gebeuren
Ligt aan je doelgroep. Mensen zullen het niet zelf lezen; indirect misschien "text to speech" voor blinden. Je moet je afvragen welke robot's je wil helpen indexeren. Ik vermoed dat buiten de overheid, die is het verplicht, er maar weinig gebruik van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 23:45
NMe schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:30:
Je wil met je Nederlandse website gevonden worden als mensen op Engelse termen zoeken?

Los daarvan is de Dublin Core volgens mij al heel lang niet meer relevant, maar dat weten de mensen in Internetmarketing & Social Media vast beter.

WEB>>IMS
Dat niet eens zo zeer het punt, het is in principe een Nederlandse website met daarin meer Nederlands dan Engels, er zitten inderdaad Engelse jargons in maar dat zou ongeveer 4% van de totale website zijn.
Los daarvan is de Dublin Core volgens mij al heel lang niet meer relevant
Daar heb ik geen mening of uitspraak over, ik moet simpelweg de instructies volgen van mijn Instructie Colleges :'(
BelJoost schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

Ligt aan je doelgroep. Mensen zullen het niet zelf lezen; indirect misschien "text to speech" voor blinden. Je moet je afvragen welke robot's je wil helpen indexeren. Ik vermoed dat buiten de overheid, die is het verplicht, er maar weinig gebruik van wordt gemaakt.
Dat is een zeer goede opmerking. Ik heb de websites vooral opgericht voor mensen die wat meer te weten willen komen over de relatie tussen ICT en de gezondheidszorg. Het lijkt mij dus logisch als de Nederlandstalige "robots" hier voor in werking gezet moeten worden?

Thanks!

[ Voor 37% gewijzigd door cagXZ op 29-10-2017 22:19 ]