Nieuw geheugen voor een Asus N550JK

Pagina: 1
Acties:

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-01 14:29
Beste Tweakers,

Ik heb een simpele vraag:

Ik wil mijn geheugen uitbreiden van mijn Asus N550JK. Nu zit er 2x 4GB in en ik wil naar 2x 8GB. Welke geheugenmodules adviseren jullie mij? Ik heb geen idee wat ik moet kopen en wellicht koop ik geheugen wat niet eens compatible is. Waar moet ik op letten?

Bijgevoegd wat info waar jullie misschien iets aan hebben.

Bij voorbaat dank!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2925oxz.png

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2 modules ddr3 pc 12800

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

Gezien het een Haswell CPU is, DDR3L (low voltage), normaal DDR3 kan voor problemen zorgen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is het geheugen wat er nu in zit.

Als je in de Pricewatch kijkt en wat met de filters speelt is dit de selectie die je overhoudt: categorie: Geheugen intern

• elpee
Bedankt voor jullie reacties. Aangezien ik een arme student ben ga ik voor de goedkoopst mogelijke optie. Zou ik er 2 van deze in kunnen zetten?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:25

nelizmastr

Goed wies kapot

Nemesizz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:31:
Gezien het een Haswell CPU is, DDR3L (low voltage), normaal DDR3 kan voor problemen zorgen.
Je verwart Haswell met Skylake :)

Haswell heeft nog ondersteuning voor “normaal” 1.5v geheugen. Skylake alleen DDR4-2133 en DDR3L ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
elpee schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:56:
Aangezien ik een arme student ben ga ik voor de goedkoopst mogelijke optie.
Dan even deze vraag :) Waarom wil je naar 16GB toe ? Wat doe je met de laptop waarbij je tegen de max van 8GB aanloopt ? Dit omdat als je bijvoorbeeld max 6GB gebruikt met wat je doet, upgraden naar 16GB nutteloos is. 16GB is precies 0% sneller en beter als je nooit tegen de max van 8GB aanloopt :)

• elpee
Ik zit regelmatig tegen de 90%(soms gewoon 99%) . Zit overigens standaard op 60%. Toen ik de screenshot maakte deed ik niet eens zo gek veel. Zodra ik begin te streamen merk gewoon dat mijn laptop begint te haperen en te blazen. Dan moet ik via taakbeheer allerlei programmaatjes afsluiten enzo, allemaal niet handig...

[ Voor 49% gewijzigd door elpee op 29-10-2017 17:17 ]

• PilatuS
  • Niet online
elpee schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:13:
Ik zit regelmatig tegen de 90%(soms gewoon 99%) . Ik stream regelmatig en merk gewoon dat mijn laptop begint te haperen en te blazen. Dan moet ik via taakbeheer allerlei programmaatjes afsluiten enzo, allemaal niet handig...
Als je inderdaad naar de 90+% gaat heeft het zeker nut om te doen.

Het blazen heeft er trouwens niets mee te maken, dat is puur de fan die blaast omdat de CPU/GPU heet worden door hard te werken. Nou is de CPU en GPU vervangen bij een laptop meestal een hele lastige klus, als het al mogelijk, dus RAM upgraden lijkt mij hier een prima plan :)

• elpee
PilatuS schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:16:
[...]

Als je inderdaad naar de 90+% gaat heeft het zeker nut om te doen.

Het blazen heeft er trouwens niets mee te maken, dat is puur de fan die blaast omdat de CPU/GPU heet worden door hard te werken. Nou is de CPU en GPU vervangen bij een laptop meestal een hele lastige klus, als het al mogelijk, dus RAM upgraden lijkt mij hier een prima plan :)
Ok bedankt voor je reacties! Zouden deze volstaan denk je?
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IB/8

• PilatuS
  • Niet online
elpee schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:18:
[...]

Ok bedankt voor je reacties! Zouden deze volstaan denk je?
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IB/8
Dat zou moeten werken :) Het is 8GB DDR3L, dus wat er ook in de laptop moet volgens de specs. Je kan het altijd nog even controleren door eerst het oude RAM geheugen er uit te halen en op de module te kijken wat het precies is, vind dat zelf altijd wel fijn voor de zekerheid.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
elpee schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:13:
Ik zit regelmatig tegen de 90%(soms gewoon 99%) . Zit overigens standaard op 60%. Toen ik de screenshot maakte deed ik niet eens zo gek veel. Zodra ik begin te streamen merk gewoon dat mijn laptop begint te haperen en te blazen. Dan moet ik via taakbeheer allerlei programmaatjes afsluiten enzo, allemaal niet handig...
Ik heb de 550JX met 8 GB RAM, W10 Pro, en heb echt nooit problemen met geheugen. Nu bijv. maar 4.4 GB van de 8 GB in gebruik, met Chrome (20 tabs), extern bureaublad, paar crypto wallets open en FileZilla actief.

Welke software neemt erg veel geheugen in bij jou? Staat er niet onterecht iets te blazen?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• elpee
Taro schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:24:
[...]

Ik heb de 550JX met 8 GB RAM, W10 Pro, en heb echt nooit problemen met geheugen. Nu bijv. maar 4.4 GB van de 8 GB in gebruik, met Chrome (20 tabs), extern bureaublad, paar crypto wallets open en FileZilla actief.

Welke software neemt erg veel geheugen in bij jou? Staat er niet onterecht iets te blazen?
Aceplayer, Twitch, betsoftware, Chrome, is wel een goede cocktail om het deze laptop moeilijk te maken. Ik bet veel online, dus er kunnen goed 5 videostreams aan staan.

• elpee
PilatuS schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:23:
[...]

Dat zou moeten werken :) Het is 8GB DDR3L, dus wat er ook in de laptop moet volgens de specs. Je kan het altijd nog even controleren door eerst het oude RAM geheugen er uit te halen en op de module te kijken wat het precies is, vind dat zelf altijd wel fijn voor de zekerheid.
Ok, thanks. Dan ga ik hier voor!

• elpee
Taro schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:24:
[...]

Nu komt ie weliswaar niet boven de 90% uit, maar nog een paar pokertafeltjes meer en het is feest.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zibgp4.png

[ Voor 4% gewijzigd door elpee op 29-10-2017 17:52 ]

Verwijderd

zo te zien vooral chrome die nogal wat geheugen gebruikt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 17:58 ]

• elpee
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:53:
zo te zien vooral chrome die nogal wat gegeven gebruikt
Ja inderdaad; Chrome maakt het me moeilijk. Is het een idee van browser te switchen wellicht?

Verwijderd

ik zou het in elk geval proberen,maar goed dat is mijn mening dan :)

of probeer de laatste versie van chrome eens,kijken of dat helpt

Als ik zie wat chrome bij mij verbruikt met meerdere tabbladen open,dat is veel minder

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 18:02 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Je verwart Haswell met Skylake :)

Haswell heeft nog ondersteuning voor “normaal” 1.5v geheugen. Skylake alleen DDR4-2133 en DDR3L ;)
Ik zie toch echt
Intel® Core™ i7 - 4700HQ Processor
Intel® Core™ i5 - 4200H Processor
op de site van Asus staan bij dat model, en een 4000 serie is toch een Haswell. Skylake was de 6000 serie.

*edit* zag de rest van de reactie niet.

Bij m'n eigen haswell werd vermeld alleen DDR3L te gebruiken. Op de site van Asus staat volgens mij ook DDR3L.

[ Voor 13% gewijzigd door Nemesizz op 29-10-2017 18:02 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nemesizz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:31:
Ik gaf hem/haar een voorzetje. alles voorkauwen is makkelijk natuurlijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PilatuS
  • Niet online
elpee schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:54:
[...]

Ja inderdaad; Chrome maakt het me moeilijk. Is het een idee van browser te switchen wellicht?
Wat sowieso helpt is de browser af en toe te sluiten.

FireFox zat bij mij zojuist op 1.4GB. Na het sluiten en weer opnieuw openen is het 300MB. Ook al sluit je verschillende tabs en pagina's, er blijft altijd een hoop in het geheugen hangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1