RAM is meestal niet zo'n probleem gelukkig. Weet het niet precies hoor, en sneller zal ook vast beter zijn. Alleen over het algemeen is het snel zat wanneer alles geladen is en boeit het vrij weinig. Als je nu super snel en heel duur RAM koopt op een moderne setup is RAM wat de helft kost en veel langzamer is op papier in de praktijk niet merkbaar langzamer. Ik koop al jaren bij iedere setup vrij standaard RAM geheugen voor een redelijke prijs omdat sneller niets uitmaakt voor wat ik doe.
Edit: Bij moderne games is het eigenlijk altijd de GPU die de beperking vormt. RAM moet je genoeg van hebben, waarbij 8GB tot nu toe meestal nog genoeg is, ook al gaan we wel richting 16GB voor nieuwere games. Qua CPU is dat ook wel een beperking, maar veel minder dan vroeger. Als je nu bijvoorbeeld een 6700K hebt is het vrijwel nutteloos om naar een 7700K of 8700K te gaan. Qua CPU's voor gamen gebeurt er de afgelopen jaren vrijwel niets, iedere 10 tot 20% erbij terwijl een oude 2700K eigenlijk meestal nog genoeg is. Meer dan 4 core's doet voor gamen ook vrijwel niets, een hogere kloksnelheid heeft veel meer nut. Ook hier weer wat kort door de bocht natuurlijk, maar in grote lijnen zou het moeten kloppen
Ben toevallig zelf ook bezig met upgraden vanaf 2x GTX980 in SLI naar 1x 1080Ti. Ik laat SLI voorlopig maar weer even zitten omdat de ondersteuning daarvoor steeds minder aan het worden is. Heb gekeken naar een andere CPU, maar kwam snel tot de conclusie dat dit nutteloos is. Heb mijn CPU maar even van 4.2GHz naar 4.6GHz overgeklokt wat meer dan voldoende moet zijn. Nog even wachten op onderdelen voor de waterkoeling en dan kan ik er weer een tijdje tegenaan op 3840x1600
[
Voor 46% gewijzigd door
PilatuS op 29-10-2017 14:24
]