Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Port forwarding werkt plotseling niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Sinds gistermiddag of gisteravond werken al mijn camera's die binnen en buiten hangen niet meer van buitenaf. De enige manier om er bij te komen is door een lokaal IP adres in te vullen, dus dan kan ik vanaf thuis nog meekijken, maar ergens anders niet meer.

Gisteravond heb ik daarop de router herstart (Netgear R7000), maar zonder gewenst effect. Ook de glasvezel modem van Caiway heb ik herstart. Uiteindelijk heb ik alle camera's zelf ook 1 voor 1 herstart, maar zonder succes.

Dus ik kwam vanochtend een beetje tot de conclusie: Ik moet misschien de R7000 maar terugbrengen naar fabrieksinstellingen en het nogmaals proberen. Maar! Nou komt het: Ik werd vanochtend gebeld door mijn vader, dat zijn camera's sinds gisteren niet meer werken van buitenaf en of ik kan komen kijken, hij had de router er camera's al herstart..... Dus hij heeft hetzelfde probleem!

Hij heeft andere camera's, maar wel dezelfde provider (Caiway) en dezelfde router (R7000). Dus mijn vermoeden is dat het in 1 van die 2 zit.

- Op de R7000 draaien we allebei firmware versie V1.0.7.12_1.2.5, dat is volgens mij de laatste versie en ze zijn niet recent bijgewerkt.
- Zomer/wintertijd kunnen we denk ik uitsluiten omdat het probleem gistermiddag al begon, maar ze staan allebei op automatisch en de tijd op de router klopt.

Enige wat ik nog kan doen is een factory reset, daar moet ik even tijd voor vrijmaken dan, maar het is vooral gek dat het nu op beide locaties een probleem geworden is op exact hetzelfde moment. Zou Caiway er iets mee te maken kunnen hebben?

Beste antwoord (via rens-br op 25-06-2018 09:59)

• Boyd
Het heeft 1.5 jaar prima gewerkt bij mij en 1 jaar prima bij mijn vader, allebei sinds gisteren problemen..

Ik doe morgenochtend een factory reset van de router bij mij, kijken of dat helpt

-- Edit --

Factory reset gedaan, zelfde instellingen gebruikt (screenshots gemaakt), probleem is opgelost.
Bij mijn vader hetzelfde...

[ Voor 26% gewijzigd door Boyd op 30-10-2017 15:28 ]

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmm. Beide Caiway. Hebben jullie niet gewoon nieuwe IP's gekregen?

Ey!! Macarena \o/

• Boyd
Nee, IP adressen zijn hetzelfde gebleven. Door herstarten van de Caiway modem heb ik wel een ander IP adres gekregen, maar die uiteraard ook aangepast in de camera apps.

Zowel met apps als met browser kom ik er buitenaf niet bij.

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Heb je al eens naar de porten gekeken of die zijn veranderd? Want daar hoor ik je niet over. Hebben jullie beiden misschien iets geinstalleerd? Zit er een NVR tussen of zijn de direct op het modem aangesloten? Zit er een switch tussen? Gateway staat nog goed?

• Boyd
Paddywacker schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:20:
Heb je al eens naar de porten gekeken of die zijn veranderd? Want daar hoor ik je niet over. Hebben jullie beiden misschien iets geinstalleerd? Zit er een NVR tussen of zijn de direct op het modem aangesloten? Zit er een switch tussen? Gateway staat nog goed?
Poorten zijn hetzelfde, anders kon ik ze lokaal ook niet bereiken, ze luisteren alleen op die poort. Router zit direct op modem. Camera's direct op router. Geen switches of NVR, etc. Gateway klopt.

Het zijn 2 verschillende locaties, met dezelfde router en provider, maar wel andere camera's.

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Is er in de router geen firewall aangezet door Caiway? En kun je andere poorten wel via buitenom bereiken (bijvoorbeels remote desktop)?

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Boyd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:24:
[...]

Poorten zijn hetzelfde, anders kon ik ze lokaal ook niet bereiken, ze luisteren alleen op die poort.
Dat is bij mij dus niet zo..... lokaal heeft bij mij toch echt een andere poort dan extern. Ik zou daar maar eens goed naar kijken. Als ik je het zo lees heb je gewoon een mis-configuratie. Maar ik ben benieuwd naar nieuwe wonderen en/of andere ideeën :)

Acties:
  • Beste antwoord

• Boyd
Het heeft 1.5 jaar prima gewerkt bij mij en 1 jaar prima bij mijn vader, allebei sinds gisteren problemen..

Ik doe morgenochtend een factory reset van de router bij mij, kijken of dat helpt

-- Edit --

Factory reset gedaan, zelfde instellingen gebruikt (screenshots gemaakt), probleem is opgelost.
Bij mijn vader hetzelfde...

[ Voor 26% gewijzigd door Boyd op 30-10-2017 15:28 ]

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-11 10:02
Ik heb min of meer hetzelfde gehad icm. het Ziggo modem. Dat staat nu in de bridgemodus maar heeft zijn interne IP (192.168.178.1) behouden. De Netgear stelde zich daarom zelf in op 192.168.1.1. Dat wilde ik niet want dan had ik al mijn apparaten met een vaste IP weer opnieuw moeten instellen. Daarom heb ik de Netgear het IP 192.168.178.2 gegeven.

Dat hield wel ik dat ik bij sommige apparaten de gateway ook daarop moest zetten (2 dus ipv. 1) en het viel me ook op dat de DNS inmiddels verouderd was. Na deze aanpassingen werkte de port forwarding weer.
Pagina: 1