Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvintje123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-01 22:50
Hallo,

Voor het uitblazen van stof van computer/elektronica wil ik een mini-compressor kopen. Echter aan deze compressoren zit altijd een 12V auto stekker.

Mijn vraag is nu, of ik deze er af kan knippen en een 12V netstroom adapter eraan kan solderen?

Iemand ervaring hiermee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ja dat kan. Zolang de adapter maar genoeg ampère en gelijkstroom levert. Ik verwacht dat je daar ook wel een pc voeding voor kunt gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door .Maarten op 29-10-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Ik denk niet dat een pc voeding dat gaat redden. Tenzij het een heule kleine compressor is icm 1200w single rail ATX psu o.i.d. Maar je kan het altijd proberen als je een oude ATX PSU hebt liggen. Misschien dat je de boel wat kan helpen door een condensator parallel over de output te zetten. Overigens koop je beter een compressor met een tank, liefst olieloos, deze zijn gewoon 230V. Zijn niet duur, 80 euro ofzo. Die kleine pomp je band op 12V dingen hebben weinig druk&flow.

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 29-10-2017 14:04 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een simpele 12v auto compressor bouwt amper luchtdruk op om dingen schoon te blazen. Je kunt dan beter op zoek gaan naar een paintbrush compressor met een tank waarvoor je ook andere accesoires hebt.

Ik heb een 220v mini stofzuiger waar ik ook de slang aan de andere kant kan zetten met een klein spuitmondje om te blazen.
https://www.conrad.nl/nl/...v-800-w-black-096740.html

En ik ken mensen die deze makkelijk vinden:
https://www.terapeak.com/...leaning-kit/291683528516/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

SA007

Moderator Tweaking
Die minicompressors trekken belachelijk hoge piekstromen, meeste voedingen en zeker adapters gaan ervan in storing.
Je kan het proberen met een flink grote (8A of meer) 12v transformator, of een 50+A voeding anders gaat het niet werken.

Ik zou zoals Jim423 aanraden een kleine compressor op 230v te halen, die minicompressors leveren ook lang niet genoeg lucht om een pc uit te blazen, dan zou er een hele grote tank bijmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-06 08:45
ik weet niet precies welke 12v compressor jij op het oog hebt, maar ik weet dat we thuis ook ergens een 12v compressor hebben en die kwam gewoon met een adapter om hem van het net te voeden.
Deze 12v compressors zijn meer blowers heel veel lucht maar weinig druk, niet echt handig om een pc mee schoon te blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 22:08
Haal anders een luchtbed pomp die op 230v gaat, Die hebben nog beste airflow, kan je alleen geen druk mee opbouwen. Action heeft wel zoiets vgm
Pagina: 1