Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

I7700hq laptop model.

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Vraag

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
Hey. Ik heb reeds een msi gl62m 7rd gekocht en ik vind deze niet goed. Advocaat enzo is erbij betrokken ... lang verhaal.

Het Verhaal

Op 16/09/17 kocht ik bij softwareshopl een laptop waarop er 2jaar garantie verleend werd. Het betreft een MSI GL62M7RD . Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Ik ben al enkele keren langsgekomen maar tevergeefs. Het scherm is vaak een gemengde ervaring van wazige/heldere achtergronden en voorgronden waardoor de ogen zeer snel vermoeid worden. Windows 10 configuratie schermen zijn vaak onduidelijk. Ook weergave van de meeste programma's worden vetter en onduidelijker.Ik heb onmiddelijk de laptop terug gebracht waarop de winkel me vertelde dat het een windows 10 probleem zou zijn en ze er een nieuwe installatie van windows 10 zullen verwezelijken. Er was geen verbetering na deze actie waardoor ik me terug tot de winkel keerde. Deze keer waren ze zeer onvriendelijk en defensief waarop ze zijden dat een nieuw scherm het zou oplossen . Ook dit vond ik absurd omdat het scherm full hd max resolution ondersteund. Ik ging maar mee met het verhaal en wachte . Bij het ophalen na deze herstelling vertelde de winkel dat ze er een nieuw scherm hebben ingestoken met resultaat dat dit geen effect gaf dus hebben ze maar terug het oude ingestoken. Met als gevolg nog eens een onverwijderbare krassen stof/vuil op de achterkant en in/op het toestel die daarvoor niet waren. Het probleem met het scherm is er nog steeds en de uitleg van de winkel is : De grafische kaart gtx1050 werkt nog niet optimaal met windows 10. misschien binnen 2 maand wel met een windows 10 update. Ik heb microsoft gecontacteerd en het bedrijf lachte met deze opmerking . De uitleg ging als volgt : beste heer ,het vergroten van items en scherm geen problemen mogen geven . Ze hebben gezegt dat ik naar de winkel moet terugkeren omdat de winkel een verkeerde handeling heeft gedaan volgens hun. Wanneer de pc uit het fabriek komt zijn er enkele fabrieksdrivers meegeleverd die cruciaal zijn voor het toestel. wanneer u een nieuwe installatie van windows 10 doet verliest u deze en kan het zijn dat er wel problemen met zich meebrengen.Ook in tegenstelling van wat de winkel me vertelde, zegt microsoft dat de grafische kaart gtx1050 zelfs het beste werkt met windows 10, omdat enkel windows 10 de befaamde dx12 functie ondersteunt en high color dpi scaling configureerd . Ze willen hiervoor graag hun testamenten afleggen aan de winkel. Waarvoor dank aan microsoft. Ik heb de winkel meermaals verwezen naar deze problemen en de wettelijke garantie en zij willen hier niet op ingaan. Dit is onacceptabel en heb ook hiervoor stappen ondernomen die ik nooit zou moeten doen . Ik ben altijd tevreden geweest van de producten en nu ik 1keer een slechte aankoop heb gedaan word er enorm moeilijk over gedaan. Ik heb hier nu een advocaat voor ingehuurd om zo de winkel tot wettelijk gerecht voor te stellen en zo waar voor mijn rechten en geld te krijgen.De winkel kan zich nu richten tot mijn advocaat. Ook TA is op de hoogte en verwerken dit dossier.

[b]Wat ga je met je laptop doen?

Runescape private server's spelen/programeren en bewerken. School werk +- 8uur per dag : word en powerpoint en video editing.Programma's dat veel gebruikt worden: Word en powerpoint, eclips,steam,winzip,java en gelijkaardige.

Lichte games zoals : minecraft, WOW, csgo, Tycoon, runescape en mss zelfs zwaarder in optie gelaten (GTA 5, BO3)

Wat is je budget?
vorige was 1100 . Ik richt terug naar dezelfde prijs. Max 1350 euro Maar dat is echt max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
[i]ja ! Ssd is nodig ! Hij moet snel opstarten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[i] asus, acer, ... geen msi : I7700hq + ssd en hdd. 15.6inch. GTX 1050+ (geen dvd speler nodig! Ook de speciale regenboog toetsenbord kleuren is zeker geen must!)

Ik heb al een aantal model exemplaren opgezocht:

ACER ASPIRE 7 A715
ACER ASPIRE VX
ASUS ROG
ASUS ROG STRIX

(Model laptop)

Ik weet wat ik er in wil hebben en wat er ongeveer op de markt is. Ik heb enkel vragen bij het model :

Koeling , aangezien ik veel de laptop gebruik op mijn schoot en deze niet al te warm mag worden (denk maar aan achterwaartse luchtstroom voor betere ventilatie)

Scherm , aangezien ik niet weer een blurry scherm wil hebben (kijk verhaal)

Typen , aangezien ik graag heb dat de "alt gr" butten naast de "spacebar" is. (dit was niet zo bij mijn msi)

Stevigheid, aangezien ik de laptop veel in mijn boekentas stop voor mijn school. (vooral het scherm aan de achterkant mag niet al te indrukbaar zijn of beschadigen)

Stroom, toch een aantal uren gebruik (+-3uur)

al bij al zoek ik een stevige super snelle laptop die wel wat jaren meegaat. U vraagt zich vast af waarom zo een super snelle laptop? (Ik wil snel werken. Alles moet zeer snel gaan) En ik heb graag eens een hebbedingetje waar ik me verder in kan verdiepen. Al koop ik iets wat misschien in sommige hun ogen overpowerd lijkt wil ik dit toch doen. Maar ik wil wel het beste van de hele laptop serie de er momenteel beschikbaar is (+-1150 met een marge van 200euro)

Ik zelf ben van belgie en koop meestal de producten in de winkel zelf.
Ik weet niet veel van de laptop benchmarks vandaar dat ik het hier even aan de deskundige onder de tweakers vraag.

Alvast enorm bedankt voor de reacties en help jongens!!!
Ik waardeer en respecteer jullie enorm! Echt waar!
(needhelp)

Wubba lubba dub dub

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:25

TommieW

Numa numa.

Waarom een nieuw topic? Zullen we gewoon hier verder gaan?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:02:
Waarom een nieuw topic? Zullen we gewoon hier verder gaan?
Deze is onduidelijk

Wubba lubba dub dub

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica