Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een korte introductie en situatie schetsing: ik ben Mark en ik heb samen met mijn vriendin een nieuwbouwwoning gekocht. Op dit moment druk bezig met de indeling van de woning. Terwijl vriendinlief zich vooral druk maakt om het verkrijgen van de VTwonen woning waar alle vriendinnen jaloers op gaan worden, ben ik vooral bezig met Wifi, TV, Audio etc. 8) .

In het ouderlijk huis hebben wij een full HD beamer welke wij projecteren op een wand. De beamer staat (heel) vaak aan: Netflix, films, voetbal en een lekker potje gamen. Wat is dit fantastisch _/-\o_ !

In onze nieuwe eengezinswoning hebben wij na de trapkast nog een "woonkamer" gedeelte van 5m lang en 5,4 meter breed. Op deze 5 meter lange wand komen tv/audio etc. Standaard setup voor deze woning.

Concreet t.b.v. advies:
- We twijfelen of we naast een beamer ook een TV willen. I.v.m. daglicht, lijkt mij dit wel wenselijk?
- Wanneer we een TV nemen, kunnen we twee dingen doen. 1. We plaatsen de TV geheel aan de rechter of linkerkant van de 5 meter lange muur. Er blijft voldoende ruimte op de muur voor projectie, maar met zowel TV als beamer kijken zit je dan niet recht voor het scherm. 2. We verzinnen iets waardoor een projectiescherm voor de TV komt wanneer nodig.

Alle opties worden overwogen. Ikzelf stelde voor een 5 meter lange koof te maken of een "bovenmeubel" (soort) boekenplank waar een scherm in zit op hoogte. Hier kan dan het scherm in en deze kan omlaag als je met de beamer wilt kijken. Vriendin nog niet helemaal overtuigd, want ja, VTwonen 8)7 ..
Een andere optie die mij te binnenschoot was: alleen een laag TV meubel (lengte van de wand) met een soort lade. In deze lade zou je dan een pull-up scherm kunnen zetten (gaan tot 100inch). Google maar eens: pull up projection screen 100 inch. Lade uittrekken --> scherm omhoog trekken.

Heeft iemand ervaring met deze situatie? Of zou iemand gewoon advies kunnen geven op basis van bovenstaande? Iemand ervaring met de kwaliteit van die pullup schermen? Op internet lees ik wel dat de randen van pull up schermen niet altijd strak zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^) = audio/video vs VTwonen inderdaad :P ;)
Ik zou voor de beleving de tv én beamer zo gunstig mogelijk oriënteren t.o.v. de kijkplek. Dus liever niet in een hoek, of verschoven t.o.v. de bank. Volgens mij moeten er genoeg mooie oplossingen en schermen zijn die je kunt laten zaken, zodat deze bij gebruik voor de tv hangt en bij oprollen boven aan het plafond. Houd er sowieso rekening mee dat je scherm niet voor eventuele speakers komt te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 29-10-2017 11:23 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-08 20:10
Kijk eens in dit topic:
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49=

Zelf de beamer op zolder hangen, aparte game/filmroom + kantoor.
Maar anders zou ik het projectiescherm voor de tv laten komen zodat je altijd goed zit met je surroundset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, druk druk druk.

Thanks voor de feedback. Ondertussen thuis wel wat discussie. Het plan om een beamer te vinden <1500,- euro die vanaf de andere wand kan projecteren, lijkt niet te kunnen slagen.. De afstand is dusdanig groot (5.4 meter), dat er een hele dure beamer moet worden aangeschaft wil dit kunnen. Verschillende verkopers (internet) kwamen alleen met opties van >2500 euro, goedkopere beamers voor zulke afstanden waren er volgens hen niet.

Een andere optie is dan de beamer aan het plafond, maar daar is Mevrouw VTWonen het totaal niet mee eens.. |:( En als die al aan het plafond mag, dan liever geen TV, want dan is de muur wel netjes. Dat betekend of een beamer OF een TV.

Misschien toch maar de beamer laten voor wat het is en gaan voor een 65inch of 70 inch tv? Lastig lastig, als ik iets in mijn kop heb.. 8)7

Dan toch ook weer de mogelijkheid om een short throw beamer te kopen en deze dan af en toe op het koffietafeltje te zetten, maar gezien ik de beamer dagelijks zal gebruiken, weet ik niet of dat echt wat is.