Toon posts:

Een goed moederbord bij een Athlon Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goed moederbord bij een AMD Athlon Thunderbird 1400 :9~ . Welke raden jullie aan?

Ik wil minimaal 4PCI sloten
1 AGP slot en 3 DIMM sloten.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik zou voor een Abit KT7A gaan of mischien wel de Raid uitvoering. Heb zelf de Raid uitvoering, is wel makkelijk, kan veel schijven kwijt

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op dinsdag 10 juli 2001 16:02 schreef onkruid71 het volgende:
Ik zou voor een Abit KT7A gaan of mischien wel de Raid uitvoering. Heb zelf de Raid uitvoering, is wel makkelijk, kan veel schijven kwijt
Die is nou net de absolute afrader. De Abit KT7(a) series borden zijn berucht om de hoeveelheid problemen die ze kunnen geven. Ik heb al te veel mensen in mijn GoT/Vrienden/Familie/Kennissenkring die met deze bordjes grandioze problemen hebben gehad.

Wil je stabieliteit en een redelijke prijs, ga dan vooral voor MSI. Die borden komen al tijden als verreweg de stabielste uit alle testen. Als je een DDR bord wil kan ik je hoogstpersoonlijk de MSI K7T266 (Raid) aanbevelen (zie sig :P ). Wil je een gewoon SDRAM bordje, ga dan voor de MSI K7T Turbo (Raid). Ook deze kan ik je hoogstpersoonlijk aanraden, dit was namelijk mijn vorige plankje ;)
Nooit (stabiliteits)problemen mee gehad :)

En oh ja, koop een hele goeie cooler, anders gaat het niet goed met die T-bird 1400 :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Msi heeft inderdaad hele goeie bordjes..

Heb zelf de Asus, en die bevalt ook heel erg goed (maar is iets duurder)..

Het is maar net wat je ervoor wilt uitgeven en wat je wilt hebben.. Gezien de 3 DIMM sloten wil je toch SDRam, dus MSI K7 Turbo, Asus A7V133.. Zoiets dus..

Verwijderd

Topicstarter
MSI K7T Turbo (Raid) :9~ dit is i.d.d een hele goede.

welke koeler beveel jij me aan??

• QSYS
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik heb dit mobo al een hele tijd, maar nog nooit probs mee gehad, nog geen blauw scherm of wat dan ook. (okay alleen 1 keer toen ik er een IBM 17"aan hing, maar verder niet)
Go For ABIT

Verwijderd

Topicstarter
ze verschillen mekaar niet zoveel ook in prijs niet, maar msi heeft zo'n handig overclock progje :)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op dinsdag 10 juli 2001 16:16 schreef Jos_The_Boss het volgende:
MSI K7T Turbo (Raid) :9~ dit is i.d.d een hele goede.

welke koeler beveel jij me aan??
Dat hangt er helemaal vanaf hoeveel geld je wilt uitgeven, of je wilt overclocken en vooral hoeveel lawaai je kunt verdragen >:)

Als je stilte wilt en niet veel geld wilt uitgeven, ga dan voor een Thermatake Copper Orb of Tt Volcano II. Die houden je T-bird wel cool genoeg, maar reken er niet op dat je daamee kunt gaan overclocken (en ff voor de goede orde: Niet De Tt SuperOrb!! Dat is een lawaaiig waardeloos rotding :r ).
Kan je veel lawaai verdragen en wil je niet te veel uitgeven zou een Globalwin Fop38 of een andere Globalwin uit de '38 serie wel uitkomst bieden. Let op die dingen produceren 46,5dB!!! Je haarfohn maakt waarschijnlijk minder lawaai ;)
Wil je meer geld uitgeven, betere koeling maar minder lawaai wil een standaard Thermosonic Thermoengine wel uitkomst bieden.
Wil je redelijk veel uitgeven, een redelijke geluidsproducie en zeer goede koeling kun je hopen dat ik nog een OCZ Gladiator voor je overhoud :) Zie: [topic=153218]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet meer dan 100/125 uitgeven

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

wat vinden jullie van de noisecontrol silverado als koeler? is wel wat duurder (159) dan de 125 je wilde uitgeven....

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Noise controlled Silverado kick's ass!!
heb er twee, doen het errug fijntjes in mijn comp!!

Verwijderd

ik vind een silverado toch nog net iets te duur hoor, ik slaap tog niet met mn pc aan dus denk dakl een global win WBK38 erop zet. Als bordje een asus A7V133 door de goeie ervaringen met asus bordjes. Was dat trouwens ook niet dat je op die abit kt7a alleen maar minicoolers kwijt kon omdat de condensators te dicht op het slot zaten ? Dat was eigenlijk ook de grote renden waarom ik dan niet die kt7a wilde.
Pagina: 1