Kleine uitleg,
Ik heb een jaren 70 huis gekocht waar later vloerverwarming in is gebouwd. Echter als ik nu de cv opstart heb ik het idee dat er iets niet helemaal goed gaat. Dat we in het huis gingen hebben we de oude cv eruit gehaald en een nieuwe geplaatst, deze starten we nu op. De stekker van de pomp van de vloerverwarming heb ik destijds losgehaald. Nu ik deze er weer in deed sprong de zekering eruit.
Maar zelfs zonder pomp heb ik het idee dat het niet helemaal goed gaat.
Maar voordat ik 100 vragen ga stellen probeer ik eerst te achterhalen hoe de vloerverwarming hoort te werken, dan hoop ik er zelf achter te komen.
Mijn vraag
Op de foto zijn een aantal onderdelen die ik niet helemaal kan thuis brengen.
-Het blauwe blokje op het onderste -mengblok(denk ik) naast de pomp.
-En het rode blok is neem ik aan de temperatuurvoeler.
-Wat is het draadje dat naar de mengkraan boven op gaat?
-Kan het zijn dat de pomp na drie weken niet draaien al vast staat?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al vrij veel gegoogeld maar snap er niks van, waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde termen.
Alvast bedankt voor de tips
Ik heb een jaren 70 huis gekocht waar later vloerverwarming in is gebouwd. Echter als ik nu de cv opstart heb ik het idee dat er iets niet helemaal goed gaat. Dat we in het huis gingen hebben we de oude cv eruit gehaald en een nieuwe geplaatst, deze starten we nu op. De stekker van de pomp van de vloerverwarming heb ik destijds losgehaald. Nu ik deze er weer in deed sprong de zekering eruit.
Maar zelfs zonder pomp heb ik het idee dat het niet helemaal goed gaat.
Maar voordat ik 100 vragen ga stellen probeer ik eerst te achterhalen hoe de vloerverwarming hoort te werken, dan hoop ik er zelf achter te komen.
Mijn vraag
Op de foto zijn een aantal onderdelen die ik niet helemaal kan thuis brengen.
-Het blauwe blokje op het onderste -mengblok(denk ik) naast de pomp.
-En het rode blok is neem ik aan de temperatuurvoeler.
-Wat is het draadje dat naar de mengkraan boven op gaat?
-Kan het zijn dat de pomp na drie weken niet draaien al vast staat?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al vrij veel gegoogeld maar snap er niks van, waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde termen.
Alvast bedankt voor de tips