Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Processor/ram mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 926 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik wil graag mijn ram upgraden naar hellemaal nieuw(12gd ddr3). Alleen ik kom niet uit met mijn mhz van mijn processor (i7 950) dus kan ik een kaart halen van 1333 mhz of niet?

Verwijderd

je kan altijd 1333mhz kopen,maar of de cpu ook wil dat je 1333 draait(overclock) is de vraag altijd.
DDR3 800/1066

welk mobo heb je,graag je al je systeem specs bij zo'n opening post...

dat is de standaard geheugen snelheid

bron:

https://ark.intel.com/nl/...06-GHz-4_80-GTs-Intel-QPI

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 01:08 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Post inderdaad even je volledige systeem, je topic start is wat karig.

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 21:11
Nee dit werkt niet want: Memory Types DDR3 800/1066 , is wat ondersteund word door de i7 950 , of het betreffende 1333 geheugen terugklokt naar 1066 is ook nog maar de vraag.
Dus upgraden heeft geen zin, je kan indien je nog slots over hebt nog dezelfde ram plankjes bij prikken.

Verwijderd

Raketje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:51:
Nee dit werkt niet want: Memory Types DDR3 800/1066 , is wat ondersteund word door de i7 950 , of het betreffende 1333 geheugen terugklokt naar 1066 is ook nog maar de vraag.
Werkte bij mij prima, als TS even aangeeft om welk moederbord het gaat kunnen wij pas wat zinnigs zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P6X58D moederbord maar er zitten ram kaartjes van OCZ Gold DDR3 PC3-16000 Low Voltage Dual.

Welke ram kaartjes zijn dan opties.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 17:16 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zou moeten werken: 6 x DIMM, Max. 24GB, DDR3 2000(O.C.)/1600/1333/1066 Hz Non-ECC, Un-buffered Memory

Je hebt er nu zelfs 2000Mhz geheugen in zitten 8)7

Wellicht zou dit passen? pricewatch: Corsair CMX12GX3M3A1333C9

Maar dat had je natuurlijk zelf al kunnen vinden via de Asus QVL lijst :)
http://dlcdnet.asus.com/p...8D-Premium-Memory-QVL.zip

[ Voor 73% gewijzigd door Microkid op 29-10-2017 17:04 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het kan gewoon, maar waarom wil je dit precies? Er zijn namelijk niet zoveel scenario's waar extra RAM werkelijk iets op zal leveren qua snelheid. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-10-2017 17:49 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Denk voormogen gaat vooruit van de cpu. Hoe meer gd hoe hoger het denk vermorgen.

Verwijderd

wat heb je er nu aan geheugen in zitten,deze cpu werkt het beste met meer als 2 bankjes bezet,in verband met triple channel.Dus hoeveel geheugen zit er nu in?

Maar als je het niet dat gebruikt,dat extra geheugen,het zorgt er niet voor dat de cpu sneller werkt.Dat is hoogstens zo,als je nu geen triple channel config hebt.

Meeste winst bij de cpu is te overclocken, echter dit is al een wat oudere gen cpu's en die wil toch wel heel wat stroom vreten als je dat gaat doen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 18:54 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:45:
Denk voormogen gaat vooruit van de cpu. Hoe meer gd hoe hoger het denk vermorgen.
Als je meer vermogen wilt, moet je een snellere CPU erin zetten. Meer geheugen maakt je pc niet sneller.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:45:
Dat vermoedde ik al. Tja, hier ga je in de regel niks mee winnen. Je zal toch echt een volledig lijstje moeten plaatsen, want zo kan niemand je helpen. In ieder geval moeten we je CPU, moederbord, werkgeheugen, videokaart en voeding weten. Ook moeten we weten wat je nu precies wil draaien qua programma's. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Je bijna 10 jaar oude CPU belemmert het denkvermogen van je PC, niet het geheugen :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 22:49

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ach, en beetje O. C. zal ook wonderen doen.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs zijn 850 wat voeding. i7 950 processor. Asus P6X58D moederbord. 1 tb hardeschijf. 6 gd ram. Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 videokaart. Kooler weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
https://www.coolblue.nl/p...-4-gb-dimm-ddr3-1333.html

Past deze in mijn moederbord.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2017 23:02 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je hebt meer aan een ssd dan aan extra ram :)

Hoi!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Klinkt mij als geld uitgeven omdat het kan, en met een beetje mazzel heb je dan nog voordeel ook. Kijk, het is natuurlijk niet mijn geld, maar ik zou als ik jou was eerder uitzoeken wat momenteel de limieten bij je huidige gebruik en daarop investeren. Ik gok bijvoorbeeld dat een SSD al iets slimmer is dan wat sneller / meer RAM.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 31-10-2017 23:03 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal ram, sdd en een nieuwe video kaart.
1060 6gb

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom? Wat is de reden dat je meer RAM wil? Is het constant vol? Ga eerst eens zoeken waar je bottleneck zit. Dat zal eerder de CPU zijn, dan geheugen. Geheugen uitbreiden 'omdat het kan' heeft weinig zin. Je hebt nu 6 GB, als je daar nog geen 4 van gebruikt is het hetzelfde als een bus aanschaffen om naar je werk te gaan, terwijl je alleen erheen rijdt en een Smart hetzelfde doet. De rest is verspeelde ruimte, je gebruikt 't niet.
En de videokaart icm je CPU is leuk, maar je haalt er niet het maximale eruit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je blijft oneliners posten zonder uitleg en aanvullende informatie. Je gaat ook niet in op wat hier allemaal wordt voorgesteld.

Voor de volgende keer, lees eerst goed Het algemeen beleid #quickstart door. Dit topic gaat dicht in verband met onvoldoende eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.