GTX 1070ti Founders edition of MSI?

Pagina: 1
Acties:

• WandererFX
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-01-2025
Hoi tweakers,

Ik ben een beetje in dubio welke GTX 1070ti ik moet kopen. De Founders edition van nvidia zelf kost 470 euro terwijl een 1070ti van bijvoorbeeld MSI al 580 euro kost. Best een groot verschil dus.

Nu heb ik even een beetje zitten googlen wat precies het verschil is tussen een Founders edition vs de gpus van de andere merken en wat ik zo kan concluderen is, (en verbeter me als dit niet klopt.) Dat de Founders edition door nvidia zelf gemaakt is en een ander soort blowcooler heeft. Vaak zijn de prestaties van deze borden iets minder dan die van andere merken.

Maar 110 euro verschil, is het verschil in prestaties dan ook zo enorm? Zal ik met de Founders edition mezelf echt te kort doen of scheelt dat niet veel?

Hoop dat jullie hier antwoord op weten en hoe dat dan ook zat met Founders edition van andere borden.

Groet

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44
Kijk even over de grens. Heeft mij bijvoorbeeld op alleen de videokaart EUR 100,- gescheeld. Als je bereid bent om dat geld uit te geven, dan liever een gtx 1080?

https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1063005.html

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://geizhals.de/msi-g...g-v330-237r-a1717555.html

580 euro? Veel te veel voor een 1070Ti.

https://geizhals.de/msi-g...9271.html?hloc=at&hloc=de

Voor 540 heb je al een 1080...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Er zijn veel GTX 1070 Ti's te vinden voor rond de €470, kijk bv eens bij Mindfactory, waar Cougar al naar verwees: https://www.mindfactory.d...70+Ti.html/listing_sort/6.

De OEMs mogen die van Nvidia niet meer overklokken, dus ze zijn allemaal even snel, alleen kun je zelf met de wat zwaardere koelers en PCBs wat verder overklokken dan je met een FE zou kunnen. Vermijd wel de blower kaarten. De FE heeft nog een heel goede blower koeler (met vapor chamber), maar die van de OEMs zijn veel minder goed. Zo'n blower komt wel van pas als je een behuizing hebt die niet zo lekker koelt, maar anders heb je beter een open videokaart

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
De Founders Edition is gewoon de standaard uitgebrachte versie van Nvidia. Fabrikanten zoals MSI, Gigabyte, XFX etc, die kopen deze kaarten gewoon kaal op en zetten hun aangepaste koeling er op. Het prijsverschil zit em dus in de mate van koeling. De kans dat de Founders Edition oververhit raakt, bv door lange game sessies of een te kleine kast met te weinig ventilatie is groter dan een MSI variant die de warmte veel beter afvoert.

Zie het maar net zo als met CPU koelers. Je hebt stock koelers, tower koelers en water koelers. Van goedkoop naar duur, zijn de stock koelers heel goedkoop, maar koelen nauwelijks, daartussen in zitten de tower koelers die warmte rechtstreeks de achterkant van de kast uitblaast, en als laatste, meestal de duurste optie is de waterkoeler die gebruik maakt van de eigenschappen van water, dat het sneller warmte opneemt dan lucht dit doet, en het effectiever kan afvoeren.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

De Founders Edition is een Blower Cooler. De MSI een Open Cooler. Als je een kleine case hebt, raad ik aan om de Founders Edition te nemen. Deze blaast alle warme lucht uit je case, waardoor je case zelf cool blijft. Bij de andere gaat de warme lucht de case weer in. De Founders Edition maakt wel veel geluid.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Vreemd dat MSI dat dan niet toepast. De warmte via de achterkant van de kaart er uit is beter dan de warmte weer de kast in te jagen. Nu heb ik gelukkig een Tower kast, dus bij mij speelt het niet zoveel parten, maar idd als je een klein minitower hebt dan is dat niet echt een handige zet van MSI. Zo moeilijk moet dat toch niet geweest kunnen zijn om voor de meerprijs die je voor die kaart betaald een warmte uitgang via de achterkant te creëren.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1