Ziggo beveiligingspakket loopt door na opzeggen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 15:00
Recentelijk hebben mijn partner en ik de overstap gemaakt naar een andere telecomprovider, van Vodafone naar Tele2. Omdat wij thuis internet en tv van Ziggo hebben, kregen wij een extra tv-zenderpakket, dubbele mobiele data en blijkbaar ook het Ziggo Safe Online XL beveiligingspakket.

Wij hebben echter nooit gebruik gemaakt van dit pakket, en hebben dit genegeerd. Nu krijg ik echter, een week nadat ons nieuwe mobiele abonnement is ingegaan, een mailtje van Ziggo over die extra's. Het is natuurlijk logisch dat deze vervallen, maar wat me wel opviel was de volgende tekst in de mail:

"Je krijgt het Ziggo Safe Online XL beveiligingspakket voor twintig apparaten niet langer gratis. Maar je wilt toch veilig internetten. Ziggo Safe Online XL blijft daarom onderdeel van je abonnement. Zo blijven je apparaten beschermd. Deze maand betaal je nog niets, daarna €6,95,- per maand. Wil je het niet? Zeg het dan op bij Ziggo. Goed om te weten: je houdt altijd gratis beveiliging voor één apparaat met Ziggo Safe Online, ook als je opzegt. Maar je andere apparaten zijn dan niet beveiligd."

Zoals ik dit lees wordt er van mij verwacht dat ik een abonnement opzeg welke ik nooit ben aangegaan met Ziggo. Doe ik dit niet dan wordt er maandelijks € 6,95,- afgeschreven. Staat Ziggo in zijn/haar recht om mij te abonneren op een dienst? En hoe zit dit juridisch? Het doet me sterk denken aan de abonnementsdiensten die in de jaren 2003-2007 telefonisch mensen aangesmeerd werden. "We sturen wat op en jij moet er maar iets mee doen als je het niet wilt".

Alvast bedankt voor de reacties!

Edit: ik heb online de algemeen voorwaarden van de gratis extra's even doorgelezen. Hierin wordt aangegeven dat "vanwege het belang van veiligheid het pakket niet wordt gedeactiveerd.". Ook wordt er aangegeven dat afhankelijk van op hoeveel apparaten de software is geïnstalleerd, er een pakket wordt gekozen door Ziggo/Vodafone, en dat de prijs hiervan gecommuniceerd wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door evjatar op 28-10-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:04
Nee ik denk dat ze niet in hun recht staan en proberen op een best wel opdringerige manier hun extra pakket alsnog te verkopen onder het mom van '' veiligheid voor de gebruiker '', als het zo is zoals je vertelt.

Misschien is het ook een idee om ze zelf een mail te sturen hierover?
Wie weet heb je toch ergens voor getekend o.i.d. en dat zullen ze je dan wel uitleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 28-10-2017 22:19 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zolang jij niks op je pc hebt geïnstalleerd, heb je ook geen beveiliging.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
in de email wordt duidelijk aangegeven dat er € 6,95,- per maand in rekening wordt gebracht, ondanks dat ik nooit gebruik heb gemaakt van de beveiliging. Daarnaast lijkt de mail ook van het algemene type te zijn, voor iedereen die opgezegd heeft.

Om niet te hoeven bellen heb ik ook direct even ingelogd bij Ziggo, maar helaas is dit pakket hier ook niet uit te zetten, Ikkan alleen een apparaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

evjatar schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 02:34:
in de email wordt duidelijk aangegeven dat er € 6,95,- per maand in rekening wordt gebracht, ondanks dat ik nooit gebruik heb gemaakt van de beveiliging. Daarnaast lijkt de mail ook van het algemene type te zijn, voor iedereen die opgezegd heeft.

Om niet te hoeven bellen heb ik ook direct even ingelogd bij Ziggo, maar helaas is dit pakket hier ook niet uit te zetten, Ikkan alleen een apparaat toevoegen.
Dan bel je toch even van de week een vraag me hoe dit zit?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Tip om belkosten te voorkomen: vul je nummer in op de site van Ziggo wanneer het je uit komt. Je zal teruggebeld worden door de afdeling verkoop, en vermoedt dat deze je al kunnen helpen als je je verhaal goed begint. Anders hebben zij de mogelijkheid je door te verbinden met de juiste afdeling.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Had deze mail tijdje geleden ook nadat ik m'n digitale TV eruit deed, even gebeld wat hiervan de bedoeling was, medewerker vond het ook een vreemd verhaal, maar heeft het zonder problemen gedeactiveerd.

Uiteraard wel weer jammer dat je dit niet zelf kan doen door bv in te loggen op je account op de ziggo website, en dat ze het überhaupt op deze manier regelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Fatal Mind op 29-10-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziggo kan het zelf uitzetten als je ze even belt. De gratis extra's die ze aanboden zijn nu niet meer gratis omdat je geen combipakket meer hebt. aangezien je nooit gebruik hebt gemaakt van het - Veilig online pakket - van F-Secure. en je geen gebruik meer wenst te maken van een aanbieding is het even bellen met 1200 vanaf Ziggo telefonie of de optie bel mij terug via website rechts onder bij vragen over abonnement

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transferno
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-04 17:08
Hoewel ik je opmerking goed begrijp, snap ik ook hoe men dit bij Ziggo bedacht heeft. Als ze gewoon dit pakket automatisch opzeggen, zullen veel klanten het niet echt doorhebben en zonder AV komen te zitten. Als deze klanten dan later hiervan last krijgen, is het ook weer ziggo's schuld. De oplossing die ze nu aanbieden is an sich niet slecht, je krijgt het pakket nog een maand extra gratis, maar wordt duidelijk gewaarschuwd dat het dan geld kost. En blijkbaar kun je het ook eenvoudig zelf nog opzeggen?
In dit geval is er geen perfecte oplossing, in beide gevallen heb je klanten die tevreden of ontevreden zijn en hebben ze voor de veiligste gekozen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
EWK schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 04:58:
[...]

Dan bel je toch even van de week een vraag me hoe dit zit?
Ik zal ook zeker contact opnemen met Ziggo aankomende week om opheldering te vragen hierover. Het gaat me op dit moment meer op de manier waarop er blijkbaar eenzijdig een contract afgesloten wordt door Ziggo, wat gemakkelijk gemist kan worden als je de email niet helemaal doorleest.
Fatal Mind schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:10:
Had deze mail tijdje geleden ook nadat ik m'n digitale TV eruit deed, even gebeld wat hiervan de bedoeling was, medewerker vond het ook een vreemd verhaal, maar heeft het zonder problemen gedeactiveerd.

Uiteraard wel weer jammer dat je dit niet zelf kan doen door bv in te loggen op je account op de ziggo website, en dat ze het überhaupt op deze manier regelen.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben die hier "last" van heeft en dit raar vindt. Hopelijk is Ziggo net zo meewerkend als ik ze deze week ga bellen. Het is inderdaad zeer jammer dat dit niet online te regelen is, en ik moeite moet gaan doen voor iets waar ik nooit gebruik van heb gemaakt/zou willen maken.
Transferno schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:44:
Hoewel ik je opmerking goed begrijp, snap ik ook hoe men dit bij Ziggo bedacht heeft. Als ze gewoon dit pakket automatisch opzeggen, zullen veel klanten het niet echt doorhebben en zonder AV komen te zitten. Als deze klanten dan later hiervan last krijgen, is het ook weer ziggo's schuld. De oplossing die ze nu aanbieden is an sich niet slecht, je krijgt het pakket nog een maand extra gratis, maar wordt duidelijk gewaarschuwd dat het dan geld kost. En blijkbaar kun je het ook eenvoudig zelf nog opzeggen?
In dit geval is er geen perfecte oplossing, in beide gevallen heb je klanten die tevreden of ontevreden zijn en hebben ze voor de veiligste gekozen lijkt me?
Ik snap ook waarom Ziggo het op deze manier bedacht heeft, zo worden de belangen van een grote groep & het bedrijf tegelijkertijd behartigd. Ziggo verdient per (onoplettende) klant 6,95 per maand en mensen gaan niet zeuren over hun AV. Overigens vindt ik dat de verantwoordelijkheid voor een werkend AV niet bij een bedrijf ligt maar nog altijd bij de eigenaar van de pc/tablet/andere apparaat.

Het gaat mij vooral om de summiere manier waarop er gewaarschuwd wordt door Ziggo. Wanneer ik de email niet compleet doorgelezen zou hebben, had ik dit pas geweten op het moment dat de rekening hoger zou zijn geweest. Om even aan te halen wat ik hierboven heb aangegeven, het lijkt op een eenzijdig contract vanuit Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

evjatar schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Ik zal ook zeker contact opnemen met Ziggo aankomende week om opheldering te vragen hierover. Het gaat me op dit moment meer op de manier waarop er blijkbaar eenzijdig een contract afgesloten wordt door Ziggo, wat gemakkelijk gemist kan worden als je de email niet helemaal doorleest.
Je bent een overeenkomst voor Safe Online aangegaan met Ziggo toen je Ziggo en Vodafone ging combineren. Je kreeg echter meteen ook de korting. Dat kan je teruglezen in de overeenkomst die toen geaccepteerd hebt.

Omdat je weggaat bij Vodafone, vervalt de korting. Het Safe Online abonnement zal je echter handmatig moeten opzeggen.

Netjes? Nee. Illegaal? Ook niet.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tip:
Ga geen moeilijk verhaal houden aan de tel.
Zeg gewoon dat je het veilig online pakket opzegd per direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
JackBol schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Je bent een overeenkomst voor Safe Online aangegaan met Ziggo toen je Ziggo en Vodafone ging combineren. Je kreeg echter meteen ook de korting. Dat kan je teruglezen in de overeenkomst die toen geaccepteerd hebt.

Omdat je weggaat bij Vodafone, vervalt de korting. Het Safe Online abonnement zal je echter handmatig moeten opzeggen.

Netjes? Nee. Illegaal? Ook niet.
Ver voordat Ziggo & Vodafone samengevoegd werden waren wij al klant van beide partijen, internet & tv voor thuis en mobiel abonnement. Wij ontvingen daarom dubbele mobiele data, een tv pakket en blijkbaar het Safe Online pakket. Ik/wij hebben dan ook nergens voor hoeven tekenen, toestemming hoeven geven of een overeenkomst ontvangen. Al helemaal niet voor een abonnement op Safe Online waar we geen behoefte aan hebben/hadden. Daarnaast hebben we (voor zover ik me kan herinneren) ook niet de mogelijkheid gehad om van de extra's af te zien, in totaliteit of selectief.

Ik vind het op z'n zachts gezegd merkwaardig dat ik een abonnement moet opzeggen waar ik niet voor getekend/toestemming voor heb gegeven/een overeenkomst voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:01

fxs81

Julianadorp

Eigenlijk ben je wel een overeenkomst aangegaan, op het moment dat ze samen zijn gegaan en je dus die extra's hebt ontvangen ben je daar als het goed is over geinformeerd via mail. Niks aan de hand natuurlijk want gratis extra's daar is niets mis mee. Op het moment dat je die mail hebt gehad en de extra's accepteerd ga je dus in principe die overeenkomst aan. Je krijgt dan ook de mogelijkheid om op te zeggen als je dat niet wil. Er staat een verwijzing in naar de voorwaarden op de website. Indirect geef je zo dus toestemming. Zoals je zelf al aangeeft, gewoon even bellen en het XL pakket stopzetten, het normale pakket zal dan aktief blijven en je zou dan dus 1 pc gratis kunnen beveiligen met hun pakket. Je tekent dus niet letterlijk voor die voorwaarden maar gaat akkoord door niet op te zeggen.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

evjatar schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:05:
[...]

Ver voordat Ziggo & Vodafone samengevoegd werden waren wij al klant van beide partijen, internet & tv voor thuis en mobiel abonnement. Wij ontvingen daarom dubbele mobiele data, een tv pakket en blijkbaar het Safe Online pakket. Ik/wij hebben dan ook nergens voor hoeven tekenen, toestemming hoeven geven of een overeenkomst ontvangen. Al helemaal niet voor een abonnement op Safe Online waar we geen behoefte aan hebben/hadden. Daarnaast hebben we (voor zover ik me kan herinneren) ook niet de mogelijkheid gehad om van de extra's af te zien, in totaliteit of selectief.

Ik vind het op z'n zachts gezegd merkwaardig dat ik een abonnement moet opzeggen waar ik niet voor getekend/toestemming voor heb gegeven/een overeenkomst voor heb.
In de "Voorwaarden Gratis Extra’s vanVodafone en Ziggo" lid 3.1: "Het TV-pakket naar keuze en het veilig online pakket moet je, wil je hier gebruik van maken, wel activeren." en "Het veilig online pakket kan worden geactiveerd door in te loggen op Mijn Ziggo en de instructies voor activatie te volgen."

Als bij jouw veilig online aanstaat, heb je in het verleden bewust op een knop in de Ziggo portal gedrukt en daarmee de overeenkomst geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
JackBol schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

In de "Voorwaarden Gratis Extra’s vanVodafone en Ziggo" lid 3.1: "Het TV-pakket naar keuze en het veilig online pakket moet je, wil je hier gebruik van maken, wel activeren." en "Het veilig online pakket kan worden geactiveerd door in te loggen op Mijn Ziggo en de instructies voor activatie te volgen."

Als bij jouw veilig online aanstaat, heb je in het verleden bewust op een knop in de Ziggo portal gedrukt en daarmee de overeenkomst geaccepteerd.
Veilig online staat bij mij niet aan, en toch ontvang ik de email dat ik 6,95 per maand af moet gaan dragen als ik zelf niet opzeg. Ik heb in het verleden dit niet geactiveerd, niets geaccepteerd en nergens op "gedrukt". Blijkbaar gaat het dus fout bij de mail die gestuurd wordt vanuit Ziggo nadat de wijzigingen in abonnement(en) zijn doorgevoerd.
fxs81 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:40:
Eigenlijk ben je wel een overeenkomst aangegaan, op het moment dat ze samen zijn gegaan en je dus die extra's hebt ontvangen ben je daar als het goed is over geinformeerd via mail. Niks aan de hand natuurlijk want gratis extra's daar is niets mis mee. Op het moment dat je die mail hebt gehad en de extra's accepteerd ga je dus in principe die overeenkomst aan. Je krijgt dan ook de mogelijkheid om op te zeggen als je dat niet wil. Er staat een verwijzing in naar de voorwaarden op de website. Indirect geef je zo dus toestemming. Zoals je zelf al aangeeft, gewoon even bellen en het XL pakket stopzetten, het normale pakket zal dan aktief blijven en je zou dan dus 1 pc gratis kunnen beveiligen met hun pakket. Je tekent dus niet letterlijk voor die voorwaarden maar gaat akkoord door niet op te zeggen.
Het zal ongetwijfeld per mail zijn medegedeeld dat ik/wij de extra's gaan ontvangen. Toch is het redelijk krom dat als ik/wij "extra's" krijgen, dat we na opzeggen een mail krijgen dat we "extra" moeten betalen voor een dienst die we in eerste instantie gratis ontvangen hebben en nooit gebruikt hebben, en dat we deze dienst zelf moeten opzeggen.

Ik zal deze week even contact opnemen met Ziggo (zij met mij eigenlijk) en dan vragen hoe en wat, en het "veilig online" pakket opzeggen. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:01

fxs81

Julianadorp

[b][message=53055021,noline]

Het zal ongetwijfeld per mail zijn medegedeeld dat ik/wij de extra's gaan ontvangen. Toch is het redelijk krom dat als ik/wij "extra's" krijgen, dat we na opzeggen een mail krijgen dat we "extra" moeten betalen voor een dienst die we in eerste instantie gratis ontvangen hebben en nooit gebruikt hebben, en dat we deze dienst zelf moeten opzeggen.
Ja, daar heb je wel gelijk in, als je opzegt zou het extra deel ook automatische moeten verdwijnen, je hebt het immers ook automatisch gekregen.
Komt vast goed na het bellen.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
evjatar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:21:
Ziggo Safe Online XL blijft daarom onderdeel van je abonnement. Zo blijven je apparaten beschermd.
Ik vind het een ongelukkige keuze om dit pakket onder de extra's te schuiven. Dit kan Ziggo nooit goed. doen. Als ze het hadden stopgezet, dat zitten er mogelijk mensen onbewust met een veiligheidsrisico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:16
KopjeThee schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Ik vind het een ongelukkige keuze om dit pakket onder de extra's te schuiven. Dit kan Ziggo nooit goed. doen. Als ze het hadden stopgezet, dat zitten er mogelijk mensen onbewust met een veiligheidsrisico.
Dan stuur je de mensen die er gebruik van maken een aparte mail. Overtreed je geen wet en is iedereen happy. Toen ik mijn auto kocht vertelde ook niemand dat ik olie en koelvloeistof moest bijvullen. Ook als je een pc koopt krijg je een trial virus scanner. En daar blijft het bij. Het blijft uiteindelijk de verantwoordelijk van de eind gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 14:25

P_Tingen

omdat het KAN

Als je Ziggo hebt gemachtigd om automatisch te incasseren van je rekening is het misschien een idee die machtiging weer in te trekken. Kan via internetbankieren

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KopjeThee schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Hoe zie jij dan de beveiliging als je niks hebt geïnstalleerd op je pc ?

Ziggo geeft de gratis optie om dit te kunnen gebruiken, ze gaan er alleen vanuit dat iedereen dat doet.

Het is gewoon een foutje en zal in contact wel hersteld worden. Ik heb ook ooit Film 1 of iets gratis gekregen voor 3mnd. ik wist nergens van maar kreeg wel een dikke factuur na de 3 mnd. dit is ook netjes opgelost.

Ze geven vaker gratis tv pakketten weg voor 1-3mnd, maar dan kun je niet ineens vastzitten aan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

P_Tingen schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:59:
Als je Ziggo hebt gemachtigd om automatisch te incasseren van je rekening is het misschien een idee die machtiging weer in te trekken. Kan via internetbankieren
Wat lost dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bij abonnementen die wat op het randje zitten van wat mag en wat niet mag wil dit wel eens helpen. Als de incasso wordt geweigerd en de incassant weet dat hij op het randje opereert, zal hij het erbij laten zitten.

Voor mijn kinderen heb ik een abonnement gehad op een of ander knutselmagazine. Na twee jaar heb ik het opgezegd, maar ze bleven maar sturen. Ik heb er toen nog een mail achteraan gestuurd waarin ik ook heb aangekondigd dat ik de machtiging had ingetrokken, just in case. Uiteindelijk stopte de levering.

Probleem met dit soort dingen is dat je het niet moet laten doorlopen en denken dat het een gift is. Als na verloop van tijd alsnog een rekening op de mat ligt heb je op zijn minst een hoop gezeur. Door de machtiging in te trekken dwing je de leverancier om contact met jou op te nemen, want hij zal zijn rekening betaald willen zien. Die dialoog kun je dan weer gebruiken om van het abonnement af te komen.

Edit en for the record: Ik heb goede ervaringen met ziggo en ik ga er vanuit dat dit netjes opgelost gaat worden

[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 30-10-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:18
P_Tingen schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:03:
Probleem met dit soort dingen is dat je het niet moet laten doorlopen en denken dat het een gift is. Als na verloop van tijd alsnog een rekening op de mat ligt heb je op zijn minst een hoop gezeur. Door de machtiging in te trekken dwing je de leverancier om contact met jou op te nemen, want hij zal zijn rekening betaald willen zien. Die dialoog kun je dan weer gebruiken om van het abonnement af te komen.
Nou, die zal een brief of twee sturen (herinnering en aanmaning), vervolgens komt er een deurwaarder/incassobureau aan te pas. Kost je via die weg nog een hoop gezeur en tijd.

Gewoon een belletje plegen om de situatie uit te leggen -en het dus geheel op te zeggen-. Vraag hiervan een schriftelijk bevestiging (niet alle medewerkers die de telefoon aannemen doen wat ze zeggen).

Dan kan je, per opzegdatum, nog de machtiginf intrekken ter volledigheid...maar dat is geen middel om druk uit te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

eric.1 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:10:
[...]
Nou, die zal een brief of twee sturen (herinnering en aanmaning), vervolgens komt er een deurwaarder/incassobureau aan te pas. Kost je via die weg nog een hoop gezeur en tijd.
Nee, zover moet je het dan ook niet laten komen natuurlijk. Normaal gesproken krijg je nog wel een of twee keer een brief voordat er een deurwaarder voor je deur staat met een inbeslagnamebevel. Ik heb bij een incassobureau gewerkt en als die deurwaarder voor je deur staat, heb je al heel wat correspondentie gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
evjatar schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Overigens vindt ik dat de verantwoordelijkheid voor een werkend AV niet bij een bedrijf ligt maar nog altijd bij de eigenaar van de pc/tablet/andere apparaat.
Maar de Ziggo helpdesk krijgt wel boze telefoontjes als e-mail gegevens zijn uitgelekt, want dat moet wel via de servers van Ziggo zijn gegaan en uiteraard niet via de PC van de klant. Of als ze weer eens een programma hebben geïnstalleerd dat hun browser kaapt verontwaardigd naar Ziggo bellen dat Google niet meer beschikbaar is, omdat hun standaard zoekmachine is gewijzigd naar Finder-Spyder. Leer mij consumenten kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@evjatar Is het product verwijdert van je account ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:04
P_Tingen schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:59:
Volgens mij is TS nog steeds klant bij Ziggo voor het thuis pakket, dus dit lijkt mij niet een verstandige keuze.
En bij services kunnen ze volgens mij altijd, als je echt een geldig contract hebt die niet is opgezegd het geld alsnog innen (via incasso-procedure).

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
Inmiddels heb ik contact gehad (via bel mij terug) met Ziggo over het Safe Online Pakket. Er werd mij verteld door de vriendelijke medewerker, dat het pakket vanwege ons abonnement gratis was. Toen ik aangaf een mail ontvangen te hebben met daarin de uitleg dat ik € 6,95,- per maand zou gaan moeten betalen, kon de medewerker dit zich niet voorstellen.

Om het er niet op aan te laten komen bij de volgende rekening, en wellicht wel de € 6,95 te betalen met automatische incasso en daar achteraan te moeten, heb ik gevraagd om het Safe Online Pakket stop te zetten. Binnen 5 werkdagen zal ik een bevestiging krijgen, en het lijkt voor nu opgelost. Via Mijn Ziggo staat het pakket nog steeds als actief, dus ik ben benieuwd of het goed gaat komen.
Hackus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:13:
@evjatar Is het product verwijdert van je account ?
Het product was niet verwijderd van mijn account volgens de medewerker, en na een korte check van mezelf staat het product nog steeds in mijn account. Ik ga er vanuit dat het product in de loop van komende week verdwijnt, anders ga ik er weer achteraan.
JohanNL schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:58:
[...]

Volgens mij is TS nog steeds klant bij Ziggo voor het thuis pakket, dus dit lijkt mij niet een verstandige keuze.
En bij services kunnen ze volgens mij altijd, als je echt een geldig contract hebt die niet is opgezegd het geld alsnog innen (via incasso-procedure).
Ik ben inderdaad nog steeds klant bij Ziggo voor het thuis pakket, en heb dan ook geen enkele intentie om de automatische incasso te stoppen. Internet & televisie bevalt prima, ook al heb ik verder weinig te kiezen en vind ik de prijzen rijkelijk overdreven voor 40/4 mb.
Droefsnoet schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:14:
[...]

Maar de Ziggo helpdesk krijgt wel boze telefoontjes als e-mail gegevens zijn uitgelekt, want dat moet wel via de servers van Ziggo zijn gegaan en uiteraard niet via de PC van de klant. Of als ze weer eens een programma hebben geïnstalleerd dat hun browser kaapt verontwaardigd naar Ziggo bellen dat Google niet meer beschikbaar is, omdat hun standaard zoekmachine is gewijzigd naar Finder-Spyder. Leer mij consumenten kennen.
Niet om kwaad te spreken over de klanten die hier over klagen, maar meestal is de belangrijkste dagelijkse keuze van die groep klanten het kiezen tussen bloemkool & broccoli in de supermarkt. Het overgrote merendeel van de mensen heeft geen flauw benul hoe een pc/mac functioneert, wat hun privacy is of hoe software functioneert. Dat Ziggo een zekere mate van verantwoordelijkheid neemt hiervoor betekent niet dat de verantwoordelijkheid ook naar het bedrijf verschuift. Deze verantwoordelijkheid ligt (in mijn optiek) nog altijd bij de eigenaar van het apparaat.
Pagina: 1