Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb te maken met een voor mij lastig probleem met specifieke apparatuur waardoor ik niet, zoals gebruikelijk, van alles op internet kan vinden om mijn probleem op te lossen. Daarom probeer ik het hier, hopelijk heeft iemand tips.

Vandaag heb ik mijn router + 2 losse TP Link accesspoint (op 1e en 2e etage) vervangen voor een TP-Link Deco M5 systeem. Werkt overigens perfect (alle units bekabeld aangesloten). Het vreemde is alleen dat ik Spotify op mijn Harman Kardon BDS580S niet meer kan aansturen (vanaf mijn iPhone of de Android van mijn vriendin). Airplay werkt nog wel maar voorheen kon ik gewoon in de Spotify app mijn BDS580S vinden waarna de muziek daar werd afgespeeld. De BDS580S heeft een ingebouwde Spotify app /functionaliteit.

Op dit moment vind ik de BDS580S nog altijd in de Spotify app, maar als ik deze aanklik is hij een seconde of 15 a 20 aan het verbinden waarna hij de muziek weer via mijn telefoon afspeelt.

Ik gebruik een KPN modem (experiabox v9), daarachter de eerste Deco M5 unit die fungeert als router. Deze heb ik bekabeld doorverbonden met een Netgear Switch. Via deze Switch heb ik de Harman ook bekabeld verbonden met het netwerk.

In de BDS580S stond dynamisch IP gewoon aan, deze heb ik handmatig gezet binnen de juiste range 192.168.0.234. Die van Airplay heb ik gezet op 192.168.0.232. Daarnaast heb ik geprobeerd op de BDS580S draadloos aan te sluiten in plaats van bekabeld om er zeker van te zijn dat de telefoons en de BDS580S in hetzelfde netwerk zitten.

Het probleem is ontstaan sinds het aansluiten van de Deco M5 set zoals beschreven. Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip _/-\o_

Beste antwoord (via td22 op 03-11-2017 21:17)

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@td22

Werkt Spotify wel als je de Deco M5 eens van modus wisselt (naar Access point) ?

Mvg Carmen van TP-Link :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 20:28
Kan het niet zijn dat de ondersteuning gestopt is vanuit spotify? Werkt namelijk ook niet meer op de meeste smart tv's, bij mij zelf op m'n Denon receiver ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
Dat zou naar mijn idee te toevallig zijn. Vanmorgen werkte het prima, na de installatie van de Deco M5 niet meer. Er staat ook verder niks over gemeld in de Harman zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 20:28
Al geprobeerd om de situatie terug te draaien en kijken of het dan weer functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
Nee dat nog niet maar aangezien ik alle oude apparatuur heb afgekoppeld en gereset wordt dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:23
Als je dynamisch IP weer aanzet krijgt je BDS580S dan een IP adres in hetzelfde subnet als je phones? Zoja probeer dan weer is te connecten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
Ja bij dynamisch ip krijgt de BDS een ip in het juiste nieuwe subnet. Ik heb de verbinding ook getest met internetradio. Dat werkt prima.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

@td22

Werkt Spotify wel als je de Deco M5 eens van modus wisselt (naar Access point) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
Kan dat zomaar zonder dat er van alles misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
Helaas geen verschil..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

De Deco M5 in AP mode geeft geen verschil gaf je aan.

Vreemd want in AP mode is er geen NAT of DHCP server van de Deco zelf actief.

IP adressen worden op het moment uitgedeeld door de Xperiabox en de Deco geeft het door als een soort doorgeefluik.

Als je de Harman Kardon eens rechtstreeks aansluit op je Xperiabox (dus zonder toevoeging van de Deco of Switch)

Is het probleem dan ook aanwezig met Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
@ Carmen van TP-Link...

We gaan even enigzins off-topic. Bij voorbaat excuses daarvoor, maar de vraag van td22 triggert bij mij een andere vraag:

Sinds een tijd heel burgelijk overgegaan op KPN Alles-in-1 via glasvezel. In de meterkast hangt een Experiabox V10. In de woning (moderne eengezinswoning) dus niet overal goede dekking heb ik nog twee extra wifi accespoints geinstalleerd. Dat werkt redelijk, maar ik ben ook wel erg gecharmeerd van de TP-Link Deco M5 set.

Werkt dat spul goed samen met de Experiabox van KPN?

Wat vooral belangrijk is, is dat de rest van het gezin op de tablets en mobiele telefoons in huis kan kijken naar Netflix, KPN TV kijken via de app en Spotify luisteren enz. Werkt dat allemaal naadloos, of......?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• td22
@TP-Link Sorry, ik heb niet goed gekeken toen ik dacht de Deco naar Access Point te hebben omgezet. Bleek niet het geval, en dat heb ik nu alsnog gedaan en daarmee is het probleem inderdaad opgelost.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
Wiend schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:32:
@ Carmen van TP-Link...

We gaan even enigzins off-topic. Bij voorbaat excuses daarvoor, maar de vraag van td22 triggert bij mij een andere vraag:

Sinds een tijd heel burgelijk overgegaan op KPN Alles-in-1 via glasvezel. In de meterkast hangt een Experiabox V10. In de woning (moderne eengezinswoning) dus niet overal goede dekking heb ik nog twee extra wifi accespoints geinstalleerd. Dat werkt redelijk, maar ik ben ook wel erg gecharmeerd van de TP-Link Deco M5 set.

Wat vooral belangrijk is, is dat de rest van het gezin op de tablets en mobiele telefoons in huis kan kijken naar Netflix, KPN TV kijken via de app en Spotify luisteren enz. Werkt dat allemaal naadloos, of......?
Ik kan hier op antwoorden nu bij mij alles goed ingesteld is. Deco M5 werkt perfect! Ik woon ook in een moderne eengezinswoning met drie verdiepingen. Alles is hier beton. Ik heb de Deco M5 eerst draadloos aangesloten en dat werkte eigenlijk waardeloos. Het signaal wordt behoorlijk tegengehouden waardoor er met name op zolder weinig snelheid overblijft (rondom de 5mbit, abo is 100mbit + dat de zolder af en toe helemaal niet bereikt kan worden).

Gelukkig heb ik bij de bouw van de woning overal bekabeld netwerk laten aanleggen waardoor ik de drie Deco M5 units allemaal bekabeld aangesloten heb. Dat werkt perfect.

Ik weet alleen niet helemaal zeker of mijn devices dan nog steeds worden doorgegeven naar de sterkste unit (in mijn geval 1 per verdieping'), maar volgens mij wel. @TP-Link kan daar wellicht beter antwoord op geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Wiend schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:32:
@ Carmen van TP-Link...

De Deco M5 werkt prima samen met de Xperia V10.

Het wordt wel aangeraden hem in AP mode te gebruiken.

De Xperia zelf is ook al een router. Als je de Deco er als router achter plaats. kan dit een conflict geven omdat je met een Dubbele DHCP/NAT zit.

Ik heb zelf persoonlijk ook de Xperia V10 van KPN en een testopstelling (al 2 maanden) draaien met de Deco in AP mode.

Over het algemeen wordt er veel Netflix gekeken / uitzending gemist / Formule 1

Dit werkt als een trein! *O*

Mvg Carmen van TP-Link

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

td22 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:22:
[...]

Ik kan hier op antwoorden nu bij mij alles goed ingesteld is. Deco M5 werkt perfect! Ik woon ook in een moderne eengezinswoning met drie verdiepingen. Alles is hier beton. Ik heb de Deco M5 eerst draadloos aangesloten en dat werkte eigenlijk waardeloos. Het signaal wordt behoorlijk tegengehouden waardoor er met name op zolder weinig snelheid overblijft (rondom de 5mbit, abo is 100mbit + dat de zolder af en toe helemaal niet bereikt kan worden).

Gelukkig heb ik bij de bouw van de woning overal bekabeld netwerk laten aanleggen waardoor ik de drie Deco M5 units allemaal bekabeld aangesloten heb. Dat werkt perfect.

Ik weet alleen niet helemaal zeker of mijn devices dan nog steeds worden doorgegeven naar de sterkste unit (in mijn geval 1 per verdieping'), maar volgens mij wel. @TP-Link kan daar wellicht beter antwoord op geven.
Ongeacht of de Deco draadloos of bekabeld wordt gebruikt.
De Seamless roaming functie blijft aanwezig.

De Deco's blijven dus onderling nog steeds met elkaar communiceren. Dus er wordt geschakeld tussen de Deco's voor een optimale verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Ik geloof dat ik zojuist een leuk kerstkadootje voor mijzelf (en het gezin) ontdekt heb :-)

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
TP-Link schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:22:
[...]

De Deco M5 werkt prima samen met de Xperia V10.

Het wordt wel aangeraden hem in AP mode te gebruiken.

Ik heb zelf persoonlijk ook de Xperia V10 van KPN en een testopstelling (al 2 maanden) draaien met de Deco in AP mode.

Mvg Carmen van TP-Link
Toch even een vraag (heb het spul nog niet en ook nog geen handleiding gelezen..). Als ik ze gebruik als AP, kan je dan de wifi van de Experiabox uitzetten? En blijft het dan een mesh-netwerk, dus de draadloze apparatuur in huis kiest zelf het beste punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
Ja. Precies zoals je beschrijft, zo werkt het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Wiend schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:23:
[...]

Toch even een vraag (heb het spul nog niet en ook nog geen handleiding gelezen..). Als ik ze gebruik als AP, kan je dan de wifi van de Experiabox uitzetten? En blijft het dan een mesh-netwerk, dus de draadloze apparatuur in huis kiest zelf het beste punt?
De Deco's blijven ook in AP modem met elkaar communiceren. Dus het Mesh netwerk blijft.

Het is inderdaad een vrije keuze het Wi-Fi netwerk (SSID) van de Xperiabox uit te schakelen.

De Deco's communiceren onderling onder elkaar onder dezelfde SSID naam.

Ze communiceren niet met het Wi-Fi netwerk (SSID) van de Xperiabox.

Dus in feite maakt het niet zoveel uit of je de Wi-Fi in of uit schakelt van de Xperiabox.

Indien je Wi-Fi ingeschakeld laat staan van de Xperiabox is het wel van belang dat de SSID naam niet overeen komt met de SSID naam van de Deco.

Mvg Carmen van TP-Link
Pagina: 1