Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is een gewone laptop te gebruiken als smartphone dock zoals een DeX met samsung. Er zijn al een paar producten die eigenlijk barebones zijn zonder gewone processor en eentje kost wel 260 dollar (excl. btw geloof ik zelfs), terwijl ik een even goede hkc n14 kan kopen voor 200 euro all-in.

Eigenlijk gaat het me er vooral om dat ik makkelijk dingen op mijn telefoon kan doen die dan dan opgeslagen worden op mijn telefoon, zodat niet alles de cloud in moet, en dan is de windows laptop een leuke bonus natuurlijk. Mocht ik windows nodig hebben, heb ik meteen een windows pc bij me.

Ik heb enkel mirroring kunnen vinden, maar dat is denk ik niet helemaal wat ik zoek, namelijk complete besturing van de telefoon in volledig scherm. Moet zonder netstroom kunnen (powerbank kan wel, want die heb ik toch mee). Voor zover ik heb kunnen vinden betekent mirroring hoogstens dat ik de trackpad kan gebruiken, maar dan kan ik beter nog mijn telefoon zelf gebruiken of een bluetooth keyboard kopen.

Een tweede groot voordeel van mijn telefon gebruiken als processor is dat ik bij elke telefoonupgrade een snellere laptop krijg voor android dingen, en aangezien ik eigenlijk alle gewone dingen op mijn telefoon doe, is dat wel handig.

Apps tot 10 euro zijn prima, mocht er een app zijn, maar ik wil geen rare servers of zo. Heb de playstore snel doorzocht en niks kunnen vinden, maar toch.

Het is 2017, dus er zijn vast wel wat oplossingen, toch?!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 20:51 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd het ontgaat mij volledig waarom je met een laptop je volledige telefoon wilt overnemen en daarna alles op de telefoon wilt draaien. Een laptop is over het algemeen een stuk sneller dan een telefoon.

Gaat het puur om het krijgen van meldingen e.d. kun je eens naar Pushbullet kijken.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:04:
@Verwijderd het ontgaat mij volledig waarom je met een laptop je volledige telefoon wilt overnemen en daarna alles op de telefoon wilt draaien. Een laptop is over het algemeen een stuk sneller dan een telefoon.

Gaat het puur om het krijgen van meldingen e.d. kun je eens naar Pushbullet kijken.
Meldingen zijn wel handig, maar af en toe gewoon met mijn telefoon kunnen werken is beter. Elke dag mijn laptop meenemen is gewoon niet erg handig en ik kan aardig wat doen op mijn telefoon, maar dan staat het okk op mijn telefoon en alles in de cloud moeten zetten werkt ook niet fantastisch. Vaak update het dan niet, wifi valt op school heel vaak uit en ik heb maar 1gb data die sowieso al nauwelijks genoeg is.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd maar voor deze oplossing moet je dus elke dag een laptop like ding meeslepen. Maar goed ik verwacht niet dat er zulke dingen bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:52:
@Verwijderd maar voor deze oplossing moet je dus elke dag een laptop like ding meeslepen. Maar goed ik verwacht niet dat er zulke dingen bestaan.
Jammer, maar als ik dan toch écht een laptop nodig heb en niet alleen af en toe, neem ik wel meteen een mooie denk ik en niet een simpel atomding. Heb ik ook geen desktop meer nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 12:21 ]

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:23
Ik weet niet of je er nog naar op zoek bent, maar ik denk dat https://www.sentio.com ongeveer is waar je naar op zoek bent. Op dit moment is het helaas alleen nog op kickstarter, maar misschien komt het wel echt uit.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:44:
Ik vroeg me af of het mogelijk is een gewone laptop te gebruiken als smartphone dock zoals een DeX met samsung. Er zijn al een paar producten die eigenlijk barebones zijn zonder gewone processor en eentje kost wel 260 dollar (excl. btw geloof ik zelfs), terwijl ik een even goede hkc n14 kan kopen voor 200 euro all-in.
Bijvoorbeeld de Motorola Lapdock of Atrix 4G dock (ook van Motorola), dat is een docking station in de vorm van een laptop, waar je met de juiste verloopjes alles in kunt docken. Anders, maar toch vergelijkbaar, is de PiTop, een laptop waar je een Raspberry Pi moet inbouwen. Veel voorbeelden van deze te zien op YouTube.

Dit soort apparaten zal nieuw altijd erg duur zijn, duurder dan de goedkoopste normale laptop, want er worden er ontzettend veel minder van verkocht dan van gewone laptops. Wel leuk om over na te denken, maar niet als het probleem dat je wilt oplossen te maken heeft met geld.

Misschien kan je dan beter naar een ander compromis zoeken. Bijvoorbeeld een remote desktop draaien op internet, die je kunt benaderen vanaf elke willekeurige laptop of computer op school, of je tablet met 4G.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1