PCMCIA-slot "verlengen"/"verleggen"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Ik zoek een goedkoop flexibel verlengstuk voor een PCMCIA-slot :D

Via zoektermen als "PCMCIA extender" vind ik dingen zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.newark.com/productimages/standard/en_US/3833432.jpg

Echter, ik heb er eentje nodig waarbij dat (metalen) insteek-stuk veel korter is dan de lengte van een echte kaart. Hij mag max. 2,5cm zijn en moet vanaf dat punt overgaan naar een flexibele kabel van zo'n 20cm en dan eindigen in een slot zoals op de foto :)

Waar vind ik zoiets? :D

Ik heb zelf al op eBay gezocht, welgeteld "0" resultaten op "PCMCIA Extender" en leverbaar naar Nederland ;( Ook Google'en levert niet veel op behalve dus die lange exemplaren en veelal niet-leverbaar ;(

Het is bedoeld om dit slot te verleggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7oaZ1I7m.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0SHUM1Dm.jpg

Het insteekstuk mag niet langer zijn dan 2,5cm omdat hier overheen een kap zit.

Dit slot zit achterop een LED-display die ik uit een bus heb gehaald. Hij komt aan de muur te hangen... alleen... dan wordt dit slot moeilijk bereikbaar en moet elke keer het (zware) display van de muur af om de teksten te updaten :/ Dus ik dacht, dan verleng ik het slot naar boven toe en kan ik er wèl bij :D Moet ik dus wel een passende verlenger vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:02
Ik vond dit: Grzegorz Kraszewski PCMCIA angle connector

Of je kunt proberen een nieuwe haakse connector direct op het bord te solderen. Die kosten echt niks. Maar het desolderen van de oude zal lastiger zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door OnTracK op 28-10-2017 20:43 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Dat is alleen de hoek om, zonder verlengkabel. Dan zit het slot alsnog aan de achterkant en heb ik dus niks aan :/

Daarin dan een "lange" extender plaatsen gaat niet passen, daarvoor is te weinig ruimte in de behuizing. Nog los van dat die nogal een gewicht gaat hangen aan het bestaande kwetsbare (plastic) slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let trouwens ook op:

PCMCIA is een 16b bus, feitelijk een soort mobiele hotplug-variant van een ISA-bus. Als je toepassing PCI-based is heb je een 32b bus nodig, wat dus geen PCMCIA is maar Cardbus. De interface is fysiek bijna hetzelfde (net iets andere keying om te zorgen dat je een PCMCIA-kaart in een Cardbus-slot kunt steken maar niet andersom). Met deze toepassing durf ik niet te zeggen welk van de twee je nodig hebt, maar aangezien Cardbus backwards-compatible is met PCMCIA zou je het sowieso moeten kunnen gebruiken - en mogelijk heb je dan bredere keuze uit adapters en zit er een korte tussen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
De kaarten die gebruikt worden zijn PCMCIA/16-bit. Het slot zou dan ook PCMCIA en geen Cardbus zijn.

Op de zoekterm "Cardbus extender" krijg ik trouwens nòg minder resultaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 21:35
Heb je ooit een oplossing gevonden hiervoor? Ik wil nl mijn Amiga 1200 netwerk adaptor ernaast hebben liggen ipv breek klaar eruit hebben steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Helaas niet :/

Uiteindelijk heb ik het probleem omzeild door een ander stuur-apparaat te gebruiken wat de teksten niet in het display hoeft op te slaan. Maar dat is voor je Amiga natuurlijk geen oplossing.
Pagina: 1