Toon posts:

Verdachte webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

ik zocht een blouse, en ik kwam op *knip*
- geen kvk
- geen keurmerken
- geen contact informatie
- alleen betalen via Visa, Mastercard & JCB
- volgens de whois is het domein geregistreerd op 27-03-2006 geüpdatet op 17-03-2017

Nu zocht ik op google of er een meldpunt was waar je dit soort verdachte webshops kan melden. Maar het lijkt er op dat ik eerst schoenen moet 'kopen' en dan pas iets kan ondernemen?

Het lijkt mij toch dat voorkomen beter is dan genezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ziet er inderdaad wel malafide uit. Kromme Nederlandse zinnen en niet duidelijk waar ze zitten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:21:
*knip*

ik zocht een blouse, en ik kwam op *knip*
- geen kvk
- geen keurmerken
- geen contact informatie
- alleen betalen via Visa, Mastercard & JCB
- volgens de whois is het domein geregistreerd op 27-03-2006 geüpdatet op 17-03-2017

Nu zocht ik op google of er een meldpunt was waar je dit soort verdachte webshops kan melden. Maar het lijkt er op dat ik eerst schoenen moet 'kopen' en dan pas iets kan ondernemen?

Het lijkt mij toch dat voorkomen beter is dan genezen.
Het wemelt van de gehackte websites van verenigingen e.d. waar Chinese webshops op geplaatst worden. Volgens mij gebeurt dat allemaal geautomatiseerd via webcrawlers. Wat je kunt doen is via de WHOIS informatie de domeinnaam-eigenaar waarschuwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2017 21:47 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:59
Dit is gewoon een of andere website die beheerd word door een Chinees.
Er werd wel eens eerder gewaarschuwd voor websites als deze, dat mits je überhaupt iets ontvangt het meestal om Chinese imitatie gaat en verstuurd word vanuit China.
Ook denken sommigen dat de beheerders hiervan creditcard gegevens opslaan en mogelijk in de toekomst gaan gebruiken om een '' aanval '' uit te voeren, hier wil je uiteraard ook geen onderdeel van uit maken.

Wat ook opvalt is dat de site geen SSL heeft, zowat elke degelijke webshop, wat zeg ik, elke degelijke website heeft tegenwoordig SSL.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het melden van verdachte webshops is in de regel niet de bedoeling op Tweakers. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.