Toon posts:

Windows installeren op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een computer samengesteld met daarin een nieuwe SSD. In de pc heb ik mijn oude HDD ook gestopt waar windows nu nog op staat en dat is dus de primaire schijf nu. Ik wil alleen graag windows van mijn hdd naar mijn ssd toe zetten, liefst een schone installatie.

Ik heb al geprobeerd via systeemherstel maar kreeg daar nog niet de optie om een installatieschijf te selecteren en durfde niet verder omdat ik dan bang was alle bestanden te verliezen.
De installatie cd van windows heb ik niet, want de HDD komt uit een computer waar windows meegeleverd werd zonder cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

De Windows ISO bestanden kan je downloaden:
downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 4.30

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:04
Voor een schone installatie van Windows heb je een .iso of inderdaad een disk (dvd of usb drive) nodig.

Je kunt ook de Windows installatie die je nu op hdd hebt clonen naar de ssd.

In alle gevallen is het nodig dat je opstart van de ssd nadat dit voorzien is van Windows: dat doe je in uefi. Dit is firmware op je pc dat je kunt instellen door een bepaalde toets-combinatie te drukken tijdens het opstarten van de peecee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je kan met https://www.partitionwizard.com/ (gratis tool) je hdd inhoud naar ssd overzetten.

Hiermee kan je gelijk zien of je een recovery partitie hebt zo ja staat daar je installatie bestanden van windows op .. vaak staat er ook een "tool" op van de leverancier waarbij je de bewuste data zelf naar dvd/usb kan zetten.

Omdat je er niet bij zet welke windows versie je hebt weten we niet of je ook van de optie die tegenwoordig bij windows zit "herstel met behoud van data" als in nieuwe install maar je hebt nog wel alle oude data. .

Trouwens de hdd naar ssd klonen via de eerder genoemde tool kan je gewoon proberen .. en dan haal je tijdelijk de oude HDD eruit totdat je tevreden bent dat alles over is (let op kopieer je recovery partitie wel mee) later kan je via de zelfde tool je oude HDD gewoon tot 1 grote partitie omzetten en gebruiken als dataopslag. enige wat je hoeft te doen is sata kabeltjes en power kabels in/uit te steken .. scheelt veel werk.

Tja vanalles