Hoe houd ik deze deur makkelijk open?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.452 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
We zijn verhuisd en hebben nu een kunststof deur die naar het balkon gaat, maar niet uit zichzelf open kan blijven:

Deur

De ruimte tussen de vloer en de onderkant van de deur is een kleine 14 centimeter. Nu zou ik graag een manier vinden waarop ik die deur makkelijk open kan houden zonder dat ik er iets voor hoef te zetten. De oplossingen die ik ken zijn niet toereikend:
- Deurstopper is te laag
- Haakje erin boren is onhandig omdat het kunststof is en ik niet denk dat mijn huurbaas er blij van word. Daarnaast zou het prettig zijn wanneer de deur niet helemaal open hoeft maar ook op een kier kan (kat grootte).
- Zo'n soort schuifpoot om de deur open te houden moet je ook vastschroeven aan de deur, en lijkt me daarom ook niet handig (los van dat ik ze nog niet gezien heb voor deze hoogte)

Kunnen jullie eens meedenken? Ik zou namelijk graag de reserve zak met briketten in de kelder willen zetten inmiddels :P

Ik vind de suggestie om "Relevante software en hardware die ik gebruik" in te vullen toch wel grappig in dit subforum :+

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 28-10-2017 19:58 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:56

Rmg

Zit er een deurklink op en is ie magnetisch? Dan zou je een magneet aan de muur kunnen bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Rmg schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:01:
Zit er een deurklink op en is ie magnetisch? Dan zou je een magneet aan de muur kunnen bevestigen
Ja, er zit een deurklink op. Nee, die is niet magnetisch (ook kunststof). Het is zo'n typische deur die je ook in kantelstand kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wil hem op flexibele standen open kunnen zetten maar niks aan de deur vast maken, dat wordt dan lastig. Dan moet je haast een soort uitschuifbare grijper aan de muur schroeven die de klink kan vasthouden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:04:
Je wil hem op flexibele standen open kunnen zetten maar niks aan de deur vast maken, dat wordt dan lastig. Dan moet je haast een soort uitschuifbare grijper aan de muur schroeven die de klink kan vasthouden.
Laat ik het anders stellen: het is een kunststof deur, kan ik daar wel makkelijk iets aan vastmaken zonder dat ik de deur sloop (e.g. niet meer waterdicht, of niet stevig)? Indien het erop blijft zitten en verder geen schade doet, zal het door de huisbaas waarschijnlijk ook wel als verbetering gezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Een deurstopper is niet een hoogstaand stukje techniek, Van een paar blokjes hout kun je vast één maken die hoog genoeg is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
GWBoes schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:10:
Een deurstopper is niet een hoogstaand stukje techniek, Van een paar blokjes hout kun je vast één maken die hoog genoeg is.
Het is een vrij zware deur, vandaar dat ik bij deurstoppers aan iets van metaal zat te denken (hebben we op andere plekken ook en bevallen goed). Wat voor houten deurstopper vorm zou ik moeten maken dan, gewoon zo'n standaard driehoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LankHoar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:05:
[...]

Laat ik het anders stellen: het is een kunststof deur, kan ik daar wel makkelijk iets aan vastmaken zonder dat ik de deur sloop (e.g. niet meer waterdicht, of niet stevig)? Indien het erop blijft zitten en verder geen schade doet, zal het door de huisbaas waarschijnlijk ook wel als verbetering gezien worden.
Wellicht kan je een product zoals dit er op vast lijmen?
http://www.dictator.nl/ned/frnze_dl.htm

Neem aan dat de krachten die op een naar binnen slaande deur komen te staan relatief laag zijn waardoor lijm nog wel een optie kan zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou het simpel houden en zo'n deurstop zak kopen voor een paar euro. Ook al is de deur zwaar, zonder beweging in de deur met iets ervoor blijft ie wel open.

Zoiets zeg maar, in veel soorten en maten te krijgen: https://www.bol.com/nl/p/...k-1-1-kg/9200000076884466

En ja, dit is met iets ervoor maar anders zie je iets met een gesloten deur. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Bastien op 28-10-2017 20:25 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik vind beiden geen gek idee, hoewel dat dictator product (leuke naam) waarschijnlijk mooier oogt. Zal het eens aan de vrouw voorleggen :) bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Koop of maak een (juten)zak die je mooi lijkt, doe er een stevige plastic binnenzak in vul het met zand (of koop een kleine zak zand en doe die in eerder genoemde zak), knoop erin en klaar. Makkelijkste en goedkoopste oplossing :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:37

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Iets met een zuignap misschien?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 21:53
Haakje in je muur boren met een elastiekje eraan. Als je deur open doet, elastiekje om de klink om open te houden.
Touwtje kan ook, maar met een elastiekje krijg je de deur wat dichter op de muur. Voor verschillende standen, evt. paar extra touwtjes, Of touwtje met een aantal lussen op verschillende lengtes.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrouwlief is momenteel het meeste fan van die schuifpoot. Maar eens bij de lokale bouwmarkt kijken wat ze in de schappen hebben liggen. Mocht dat niet lukken gaan we waarschijnlijk een zak vullen met zand. Dat lijkt me i.c.m. een touwtje nog het beste, want dan kan ie ook niet dichtwaaien (touwtje aan ene kant, zak aan de andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
Waarom niet iets aan het glas maken? Een glasdrager (grote zuignap) met een touwtje eraan en een haakje aan de muur. Ik gebruik momenteel een glasdrager op de tuindeuren zodat die een stukje open kunnen blijven zonder helemaal open te waaien. Die van mij komt bij HBM vandaan en daar kosten ze op het moment €1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

LankHoar schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:54:
Vrouwlief is momenteel het meeste fan van die schuifpoot. Maar eens bij de lokale bouwmarkt kijken wat ze in de schappen hebben liggen.
Op zich is dit wel een goed idee, die schroef je vermoedelijk aan de onderkant, dus geen huurbaas die het ziet na afloop van je huurcontract (neem aan dat hij niet de onderkant van de deur gaat bekijken).

Ik stop meestal een stuk speelgoed van de kinderen ertussen, werkt ook wel als ik sta te roken :P

Elastiek oplossing is ook mooi trouwens, zit je alleen wel met de temperatuur, gaat barsten in de winter. Dus een paar elastieken op voorraad hebben.

Aansteker tussen het kozijn en de deur werkt ook trouwens, al kan je bij een zware deur een kapotte aansteker krijgen :D
LankHoar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

Het is een vrij zware deur, vandaar dat ik bij deurstoppers aan iets van metaal zat te denken (hebben we op andere plekken ook en bevallen goed). Wat voor houten deurstopper vorm zou ik moeten maken dan, gewoon zo'n standaard driehoek?
Een stukje hout werkt net zo goed bij een heel zware deur, zeker als je hem tussen het kozijn en de deur zet zodat hij niet dicht kan gaan, de deur moet wel heeeeeel zwaar zijn als hij een stukje hout kan verbrijzelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 29-10-2017 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:58

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik heb op een deur een telescopische raamuitzetter (geschroefd, maar wellicht met dubbelzijdige tape ook op te lossen). Die kan je op weerstand instellen. Dus of je zet hem licht en draait hem vast wanneer je de deur op een bepaalde positie wilt houden, of je laat het standaard op een beetje weerstand staan, waarbij je de deur wel kan gebruiken maar die niet zomaar dicht waait.
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8897900347422-424-424.jpg

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
LankHoar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:02:
[...]

Ja, er zit een deurklink op. Nee, die is niet magnetisch (ook kunststof). Het is zo'n typische deur die je ook in kantelstand kunt zetten.
Je kan natuurlijk heel makkelijk een ijzeren plaatje ergens op je deur plakken met dubbelzijdig plakband of een zuignap.
Hetzelfde geldt voor het plaatje van een mechanische deurvastzetter

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1247878

Spam als SEO techniek is toch echt een verkeerde insteek

[ Voor 83% gewijzigd door InFamous op 28-08-2019 20:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.