Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkverbindingen zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 22:06 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-10-2017 22:13)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:13:
Het is echt belangrijk dat ik ook de aanmeldingsgegevens tevoorschijn toon die ooit ingegeven zijn. Ik wil graag via een extern programma in de database kunnen kijken.
De vraag is of dit technisch mogelijk is.
Het is natuurlijk een oude applicatie als dit ooit op een xp machine voor geïnstalleerd zat, dus mogelijk was de beveiliging toen nog niet goed geregeld. Maar zodra er een secure verbinding gebruikt wordt gaat een sniffer als wireshark ook niet zomaar alle gegevens tonen.
Afhankelijk van de applicatie en hoe die de beveiliging geregeld heeft heb je al iets als bv. de ssl certificaten uit de applicatie nodig om de data te lezen.

Hetzelfde als jij inlogt op een website, dan wil je ook niet dat iedereen op eender welke node waar jouw verbinding over gaat met een netwerk sniffer je inloggegevens kan achterhalen.

Alle reacties

• kluyze
  • Niet online
Er is in Windows een resource monitor, alleen weet ik niet of deze ook al in XP bestond. Op het tabblad 'Network' kan je de netwerk activiteit zien (incl alle tcp connections).

Indien dit niet kan, of je hebt meer informatie nogdig. Kan je een andere tool gebruiken die netwerk captures kan maken. Ik gebruik dan meestal Wireshark.

Dan zit je natuurlijk met zaken als secure verbindingen, en mogelijk (hopelijk) zal het dan een stuk moeilijker zijn om zaken als aanmeldingsgegevens te zien.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het commando netstat vanuit een cmd-prompt is een leuk begin :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 22:06 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reactie! het commando netstat werkt helaas niet. Er komt een zwart scherm maar dat is binnen 0,5 seconde ook weer weg en aldus onleesbaar.
Bij Network staat alleen local area connection en local area connection 2 onder het kopje 'adapter name'. Het is echt belangrijk dat ik ook de aanmeldingsgegevens tevoorschijn toon die ooit ingegeven zijn. Ik wil graag via een extern programma in de database kunnen kijken.
Even beetje inlezen, eerst een cmd prompt openen en daarin het commando netstat. En netstat /? om de opties te bekijken.

Aanmeldgegevens ga je daar niet mee zien, dan heb je een packetsniffer ala wireshark gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Oogje op 28-10-2017 19:17 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Probeer eens Wireshark.
https://www.wireshark.org/

Sidenote: Waarom gebruik je nog Windows XP? Daar zijn _geen_ updates meer voor. Upgraden naar Windows 10 word je in alle opzichten beter van. (Inclusief snelheid. W10 draait op gelijke hardware sneller dan XP, al is 4G+ en een SSD wel aan te raden.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bedankt voor de snelle reactie! het commando netstat werkt helaas niet. Er komt een zwart scherm maar dat is binnen 0,5 seconde ook weer weg en aldus onleesbaar.
Bij Network staat alleen local area connection en local area connection 2 onder het kopje 'adapter name'. Het is echt belangrijk dat ik ook de aanmeldingsgegevens tevoorschijn toon die ooit ingegeven zijn. Ik wil graag via een extern programma in de database kunnen kijken.
Vergeet dat maar. Als je de kennis al niet hebt om netstat te starten, dan heb je zeker niet de kennis om er nuttige informatie uit te halen, om over het gebruik van Wireshark maar te zwijgen.

Verwijderd

Topicstarter
:?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 22:07 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:31:
Ahja, goed idee. Dan ga ik dat proberen. Ik gebruik windows xp omdat de software waarvan ik deze gegevens wil weten helaas voorgeinstalleerd is. No other options for me:)
Euh? Dan haal je ergens de installatiefiles vandaan en installeer je die software opnieuw?
(Uiteraard zet je je configs dan terug.)

Wat ga je doen als het systeem opeens sterft. Je backups terug halen?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welk programma heb je het over? Klinkt bijna als Napster oid.

Netstat is een console programma, je moet eerst de command prompt openen "cmd.exe". Klik op START, dan RUN (of uitvoeren) en typ dan CMD en enter.

Acties:
  • Beste antwoord

• kluyze
  • Niet online
Het is echt belangrijk dat ik ook de aanmeldingsgegevens tevoorschijn toon die ooit ingegeven zijn. Ik wil graag via een extern programma in de database kunnen kijken.
De vraag is of dit technisch mogelijk is.
Het is natuurlijk een oude applicatie als dit ooit op een xp machine voor geïnstalleerd zat, dus mogelijk was de beveiliging toen nog niet goed geregeld. Maar zodra er een secure verbinding gebruikt wordt gaat een sniffer als wireshark ook niet zomaar alle gegevens tonen.
Afhankelijk van de applicatie en hoe die de beveiliging geregeld heeft heb je al iets als bv. de ssl certificaten uit de applicatie nodig om de data te lezen.

Hetzelfde als jij inlogt op een website, dan wil je ook niet dat iedereen op eender welke node waar jouw verbinding over gaat met een netwerk sniffer je inloggegevens kan achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
:?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 22:07 ]

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:41:
@ unezra, thx voor je tips, maar helaas is het niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik heb al dit soort opties al overwogen. Het moet echt op deze pc gebeuren. Ik heb een goede backup.

@ firebird, thx voor de tip. Ik hat dat inmiddels gevonden, maar daar kom ik toch niet uit bij hetgeen ik zoek.

@ Kluyze, thx voor je bericht. Ik begrijp goed wat je bedoelt. Ik denk echter dat je er echt vanuit mag gaan dat de beveiliging zeer matig is, als die er al is. Ik ga het toch met wireshark proberen. Als je een goede handleiding of instructievideo kent... just let me know:)
Mijn tip: Laat het rusten. ;)

Je hebt blijkbaar nul kennis van de materie. Met netstat had je het in ieder geval gewoon kunnen zien. Die tool is er notabene speciaal voor gemaakt. 8)7

Als je de basis beginselen van netwerkverkeer niet snapt ga je van wireshark output helemaal geen chocola maken. ;w

Beetje rare vraag ook om op Tweakers te stellen. Al deze informatie is overal op internet te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 28-10-2017 21:45 ]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
@Verwijderd Als je nou eens aangeeft welke applicatie het is waarvan je die gegevens wilt weten.
Mogelijk zijn er hier wel tweakers die er ervaring mee hebben en je zo kunnen aangeven waar je eventuele gegevens kunt vinden of dat ze zelfs de rechtstreekse links voor je hebben.

Heb persoonlijk het idee dat het zo'n muziek-pc-systeem is wat veel in kroegen e.d. voorkomt maar meer dan een gok is dat niet...

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat dit een site was waarop je met vragen terecht kon waar je zelf niet uit kwam. Als ik alle antwoorden zelf wist, had ik het niet gevraagd. Aan reacties als ,,Je hebt blijkbaar nul kennis van de materie." heb ik niks. Als je me niet kunt helpen, reageer dan gewoon niet. Alvast bedankt.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 00:12
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:09:
Ik dacht dat dit een site was waarop je met vragen terecht kon waar je zelf niet uit kwam. Als ik alle antwoorden zelf wist, had ik het niet gevraagd. Aan reacties als ,,Je hebt blijkbaar nul kennis van de materie." heb ik niks. Als je me niet kunt helpen, reageer dan gewoon niet. Alvast bedankt.
Nee lekker kinderachtig je berichten allemaal verwijderen is dan de oplossing? :?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:09:
Deze site is een forum, hierop helpen we elkaar. Maar er gelden wel regels, waaronder dat je ook zelf initiatief moet tonen naast aanmelden en een topic starten. En een beetje basiskennis is ook wel gewenst.

Zou je meer informatie willen geven? Bijvoorbeeld zoals hierboven staat om wat voor applicatie het gaat? En kan je ook aangeven waarom jij deze vraag stelt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, natuurlijk kan je hier vragen stellen, maar we verwachten hier wel een beetje basiskennis. Maar blijkbaar wil jij niet normaal discussiëren, gezien het feit dat je al je posts leegmaakt.

Bovendien, geef je wel erg weinig info over de applicatie.

Windows XP moet je overigens zo snel mogelijk mee stoppen. Dat is echt oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.