Als je iets wil hebben dat 24/7 aan staat, heb je het eigenlijk niet meer over een PC maar over een server.
Ik heb geen idee wat die Steam trading bots vragen qua resources, maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat het verwaarloosbaar is.
Wat voor websites wil je precies gaan hosten? Op het moment dat je aan de slag gaat met persoonsgegevens, moet je ook weer met heel wat dingen rekening houden. Wat gebeurt er als alle e-mailadressen uitlekken omdat jij je beveiliging niet op orde hebt?
Het hosten van je eigen mailserver is ook niet zomaar iets. Je moet er flink wat moeite voor doen dat mail die je verstuurd niet per direct in iedereen z'n spambox komt. (SPF, DKIM, reverse DNS om zomaar wat te noemen.) Voor jezelf zal het niet zo hard lopen, maar het beheren van een mailserver kan al snel een dagtaak worden als je het goed wil doen.

Als je het echt goed wil doen, ga je zelf aan de slag met postfix, dovecot, etc. Hier is heel wat kennis voor nodig.
Hoe ben je van plan om alles werkend te krijgen? Je kan natuurlijk lekker IIS in elkaar klikken, maar in het algemeen wordt Linux een stuk meer aangeraden voor deze toepassingen.
Ik wil je zeker niet ervan weerhouden om te beginnen met leren van Linux en het beheren van servers. Echter wil ik je wel helpen met voorkomen dat je teveel hooi op je vork neemt. Als je gewoon wil "spelen" met Linux, kan je ook gewoon een VM met VirtualBox op je huidige PC maken. Kost je niets.
Om nog terug te komen op de vraag over de specificaties: Als ik het zo hoor kan een Raspberry Pi zelfs geschikt zijn. Het hosten van websites met weinig traffic kost nauwelijks resources. Omdat je niets beschrijft over de soort websites (en de grootte!), kan ik niet meer zeggen dan dat.
offtopic:
Ik denk niet dat het posten van je steam ID relevant is hier.