Beste Tweakers ik heb wat advies/hulp nodig
Ik zoek een?
Dit is geen standaard wat is het beste voor dit budget vraag topic, want er zijn wat restricties aan verbonden
Eerst even een toelichting over het hoe en wat.
Op het moment bestaat mijn pc uit :
Intel Core i5 2500k @4ghz
Gigabyte z68 mobo
8gb ram
Geforce GTX1080 (volledig overkill voor dit systeem, maar gratis gekregen
)
Samsung ssd drive
Voor mijn doeleinden voldoet dit systeem nog perfect, echter kan ik binnenkort hardware bestellen bij paradigit via fiscfree. Dat komt in feite neer op 40,8% korting. Als ik dit combineer met de verkoop van mijn huidige intel i5 setje, dan kan ik voor een heel aantrekkelijke prijs een upgrade doen.
Het is wel een geweldige mogelijkheid om mijn systeem een upgrade te geven voor meer futureproofing (voor zover dat bestaat in de hardware wereld) en o.a de nieuwste connectie mogelijkheden te krijgen(m2 bijv).
Er zijn echter een aantal restricties aan verbonden
De restricties:
Op het moment zou ik alleen het mobo+cpu+ram upgraden. Een M2 drive koop ik dan op een later tijdstip
Ik kwam uit bij de volgende onderdelen
Mobo: Asus X370 Pro
pricewatch: Asus Prime X370-Pro
CPU: AMD Ryzen 7 1700 of Ryzen 5 1600(x)
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
Corsair Vengeance LPX 16GB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Het ram is het enige beschikbare 3000mhz ram in 16gb versie bij paradigit dus daar is weinig aan te veranderen. Voor zover ik kon vinden is dit wel voorzien van samsung modules welke blijkbaar nodig zijn voor Ryzen. EDIT: Zojuist uit voorraad geraakt
Nu zou ik graag advies krijgen over de volgende zaken
Ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen voor wat games te spelen en office zaken i.v.m. studie.
Ik zoek een?
Dit is geen standaard wat is het beste voor dit budget vraag topic, want er zijn wat restricties aan verbonden
Eerst even een toelichting over het hoe en wat.
Op het moment bestaat mijn pc uit :
Intel Core i5 2500k @4ghz
Gigabyte z68 mobo
8gb ram
Geforce GTX1080 (volledig overkill voor dit systeem, maar gratis gekregen
Samsung ssd drive
Voor mijn doeleinden voldoet dit systeem nog perfect, echter kan ik binnenkort hardware bestellen bij paradigit via fiscfree. Dat komt in feite neer op 40,8% korting. Als ik dit combineer met de verkoop van mijn huidige intel i5 setje, dan kan ik voor een heel aantrekkelijke prijs een upgrade doen.
Het is wel een geweldige mogelijkheid om mijn systeem een upgrade te geven voor meer futureproofing (voor zover dat bestaat in de hardware wereld) en o.a de nieuwste connectie mogelijkheden te krijgen(m2 bijv).
Er zijn echter een aantal restricties aan verbonden
De restricties:
- Max te besteden €750
- Bestelbaar op 06-11-17
- Leverbaar VOOR 01-01-18
- Alleen bij paradigit te bestellen
Op het moment zou ik alleen het mobo+cpu+ram upgraden. Een M2 drive koop ik dan op een later tijdstip
Ik kwam uit bij de volgende onderdelen
Mobo: Asus X370 Pro
pricewatch: Asus Prime X370-Pro
CPU: AMD Ryzen 7 1700 of Ryzen 5 1600(x)
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
Corsair Vengeance LPX 16GB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Het ram is het enige beschikbare 3000mhz ram in 16gb versie bij paradigit dus daar is weinig aan te veranderen. Voor zover ik kon vinden is dit wel voorzien van samsung modules welke blijkbaar nodig zijn voor Ryzen. EDIT: Zojuist uit voorraad geraakt
Nu zou ik graag advies krijgen over de volgende zaken
- Welk moederbord, het genoemde asus of toch gigabyte/msi of een goedkoper bord met B350 chipset?
- Ryzen 7 of toch een 5?
- Toch voor intel coffee lake kiezen, mocht dat beschikbaar zijn op 6 november?li]
Ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen voor wat games te spelen en office zaken i.v.m. studie.