Toon posts:

thunderbird 1100 overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen, ik ben van plan om m'n amd thunderbird over te klokken. Tot zo ver geen probleem maar nu komt et. Ik kan m'n multiplier op m'n mamaplaat hoger zetten. En dat heb ik dus gedaan met stapjes van 0,5. Ik heb een thunderbird met een systembus van 200Mhz dus m'n fsb werkt 'maar' op 100Mhz. Dus toen heb ik eerst de multiplier op 11.5 gezet. Alles ging redelijk ok. Dus ff op 12 zetten. Maar tijdens et opstarten liep ie al vast. Terwijl hij maar een graadje of 40 a 45 wordt dan. Dus dat kan et niej zijn. m'n windhoos (2000) is ook nog redelijk leeg. Dus dat kan het ook niej zijn, het geheugen kan het ook niet zijn want die werkt op nog steeds op 100Mhz. Dus nu is mijn vraag. Wat is het probleem en hoe los ik het op. En dan nog een vraag. kan ik de fsb op 133 zetten en de multiplier op 9 zetten zonder problems??? (ben een beetje voorzichtig) Voor verdere info, ik heb een lucky star K7VAT mamaplaat 256MB RAM, amd thunderbird 1100, Guillemot Maxi Gamer Xentor 32 Videokaart, Samsung SV4084H hd, en een creative 12X 40X.

alvast bedankt!! grtzz pjot

Verwijderd

Dit is denk ik een voltage probleem, je moet het voltage wat hoger opschroeven dan het standaard voltage (geen hele volten tegelijk, maar denk aan stapjes van 1/20e volt..)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 18:57
Welke core heb je? Als je een AXIA hebt, moet je eigenlijk wel verder kunnen, tenzij je pech hebt.

Mijn AXIA 1200 doet 1300 op 1.70 Volt.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
waar kan je je voltage opvoeren?? sorry ik heb niej zo veel ervaring hier in

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
AVIA-core ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ik zou et echt niej weten. Waar kan je dat zien??

Verwijderd

...hoi pjot, ik denk dat de 1100 MHz TB nog steeds gelocked is. dus ik denk dat ie de eerste keer sowieso niet op 1150 MHz liep maar gewoon op 1100 MHz (bios auto-reset). geldt ook voor je tweede poging. ik denk dat je hem eerst moet unlocken (tenzij je dit al gedaan hebt, maar dat zeg je dus niet). anders blijft je multiplier gelocked. en je processor op 1100 MHz. zet je nu dus je FSB op 133, dan doe je hem meteen overklokken naar 1467 MHz, en dat trekt ie volgens mij niet. eerst unlocken dan spelen met multiplier en fsb....

Verwijderd

Topicstarter
btw M'n 12V= +- 12,5
5V = +- 5,1
Core = +- 1,8
I/O = 3,23

Is hier misschien wat verkeerd aan??

Verwijderd

voltage in de BIOS of met jumpers op het mobo.
AVIA of AXIA staat op de core van je proc dus dan zou je weer je koeling er af moeten halen, niet nodig maakt opzich niet uit, de axia KAN over het algemeen wat sneller. 9x133 moet zeker kunnen mits je moederbord dat aankan (chip set) ik weet niet wat voor'n mobo je hebt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb potloodstreepjes gezet dus hij = geunlockt

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord kan het zeker aan. Er zitten namelijk switches op voor 100 of 133 Mhz. duzzz

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp moet ik eerst langzaam m'n voltage omhoog gooien en dan langzaam de fsb en de multiplier omhoog halen???

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 15:51 schreef JvdBosch het volgende:
Welke core heb je? Als je een AXIA hebt, moet je eigenlijk wel verder kunnen, tenzij je pech hebt.

Mijn AXIA 1200 doet 1300 op 1.70 Volt.
Als je hem naar de 1.75 gooit moet ie met 140X10 wel op 1400 kunnen draaien hoor, heb ik hem ook op draaien.

Ik denk dat je inderdaad je voltage omgoog moet gooien. Ook hier geld, "met geweld neuk je een ezel"... rustig aan dus.

'Gluck

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Nee, andersom.. Eerst FSB omhoog.. Gaatie vastlopen, dan voltage omhoog..

En als je helemaal tot de 133 komt, kun je de multiplier omhoog gaan doen! (of omlaag om de 133 te halen!)

Weet je trouwens wel zeker dat je de KT133A chipset hebt? Anders haal je de 133MHz niet, ook al zit deze mogelijkheid op je bordje!

(de Asus A7V heeft ook jumpersettings voor 133MHz, maar dat lukt dus never nooit nie!)

Verwijderd

Topicstarter
en je system bus is ook 100Mhz???

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat??? ik ga gewoon alles ff proberen!!!! iedereen VET bedankt!!!!!
Pagina: 1