Helaas is er bij mij ingebroken en hebben ze mijn laptop + portable HD meegenomen. Eerst dacht ik, maakt niet uit ik heb nog een back-up op mijn element. Maar hij doet het niet meer! Ik heb nu Windows 10 en hij heeft altijd gedraaid op Windows 7. Het blauwe lampje knippert wel maar verder doet hij niets. Ook herkent mijn laptop hem niet. Iemand tips?
Vraag
Alle reacties
Je omschrijving van het probleem is nu nog redelijk vaag. Een paar vragen om mee te beginnen:
Begint de schrijf te draaien? Maakt het geluiden? Over welke Western Digital Elements hebben we het precies? Welke laptop? Weet je zeker dat die laptop voldoende stroom kan leveren voor die HDD? Werkt de HDD wel op andere computers?
Het is nu heel erg gokken wat het probleem is. Houd er wel rekening mee dat als je zelf iets van datarecovery gaat proberen, dat de kans om iets terug te krijgen steeds kleiner wordt. Als je compleet geen idee hebt van waar je mee bezig bent, maar de data wel enorm waardevol is, kan je overwegen om een bedrijf in te schakelen. Houd er wel rekening mee dat dit vele honderden euro's kan kosten.
Begint de schrijf te draaien? Maakt het geluiden? Over welke Western Digital Elements hebben we het precies? Welke laptop? Weet je zeker dat die laptop voldoende stroom kan leveren voor die HDD? Werkt de HDD wel op andere computers?
Het is nu heel erg gokken wat het probleem is. Houd er wel rekening mee dat als je zelf iets van datarecovery gaat proberen, dat de kans om iets terug te krijgen steeds kleiner wordt. Als je compleet geen idee hebt van waar je mee bezig bent, maar de data wel enorm waardevol is, kan je overwegen om een bedrijf in te schakelen. Houd er wel rekening mee dat dit vele honderden euro's kan kosten.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
En wanneer heeft je WD Elements voor het laatst correct gewerkt?
Probeer eens vanaf een livecd ubuntu om je hd te benaderen, en kopieren als het gaat.