Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ik mij voel?

Nou, niet gelukkig en niet mijzelf. Het voelt erg vervelend als je graag wil maar je hoofd en lijf niet meer meewerken. Ik voel overal pijn in mijn lijf en soms staar ik zonder energie en concentratie een uur naar mijn beeldscherm zonder te weten wat ik gedaan heb.

Mijn energie, doorzettingsvermogen en positiviteit raken op en mijn geld is inmiddels op,
maar ik wil geen uitkering of mijn hoofd laten hangen, ik wil vooruit!

Wie kan deze ZZP'er helpen aan een opdracht of wil iets van mijn spulletjes kopen?

Op deze, door mij gemaakte website staat meer informatie:
Modbreak: als je je verhaal wil doen kan dat hier, zonder je eigen website te spammen.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 28-10-2017 18:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Ik vind het vervelend voor je, maar ik vind het ook vervelend je hele verhaal op een externe site te moeten gaan lezen. Dat bedoel ik niet verkeerd, maar als je vooruit wil toon dat dan ook aan, en zeker hier op GOT, en dus niet met een externe site..

Mijn eerste ingeving op (alleen) dit topic is dat je professionele hulp moet zoeken, maar snel kijkend en niet je uitgebreide verhaal lezend op je site, lijkt er met jou helemaal niets mis, je hebt alleen niet voldoende werk als ZZP'er.

Wat mij betreft voor dit topic, probeer eerst eens wat eerlijker (misschien niet het juiste woord maar wel goed bedoeld) en completer over te komen, je kan je m.i.z. namelijk niet maar slechts 1 uurtje concentreren en wel vervolgens met deze zeer uitgebreide site aan komen in je topic op GOT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Je oude spulletjes verkopen is geen duurzame oplossing. Ik denk dat je website, waar duidelijk aardig wat tijd in zit je ook niet vergrotend is voor je kansen op een baan of opdracht. Werkgevers nemen mensen niet aan uit medelijden.

De KVK heeft (bijna) gratis coaches en cursussen om je opnieuw te laten oriënteren op het echt ondernemen. Zelfstudie kan ook je kansen vergroten, en certificatie je zelfvertrouwen een boost geven.

[ Voor 99% gewijzigd door 3x3 op 28-10-2017 17:00 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Er zijn vast mensen die je een kans te bieden hebben, maar wat heb jij hen te bieden? Misschien moet je dat iets meer benadrukken op je site.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jezelf adverteren als opgebrande ZZP'er zorgt er in ieder geval voor dat geen werknemer je meer wilt hebben. Wie gaat nu dat risico lopen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ten eerste, sterkte met jouw situatie. Ik hoop dat je er snel bovenop komt. Ten tweede, leer nee zeggen en grenzen stellen. Wat jij omschrijft op je site, dat moet je echt niet toelaten dat mensen bellen om 23.00 uur of met kerst. Niets is zo belangrijk!

Dan zakelijk bekeken, die website gelijk offline halen en eerst is verder herstellen. Niemand wil een opgebrand persoon inhuren. Een kans verdien je zeker maar dan zou ik de website zo insteken dat je aangeeft wat je van jou kunt verwachten en waar je goed in bent.

[ Voor 0% gewijzigd door Teknix1982 op 28-10-2017 17:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Tja, ZZP'er worden brengt de nodige risico's mee. Daar heb ik geen medelijden mee.

Gewoon via UWV of iets anders op zoek naar een baan op een helpdesk, etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
President schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:58:
Tja, ZZP'er worden brengt de nodige risico's mee. Daar heb ik geen medelijden mee.

Gewoon via UWV of iets anders op zoek naar een baan op een helpdesk, etc
Je kan ook als mens reageren, tuurlijk is ZZP’er risicovol maar je doet hier net alsof het niets is en maar is naar een andere baan kijken. Heb je zijn verhaal gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ook als mens reageren, tuurlijk is ZZP’er risicovol maar je doet hier net alsof het niets is en maar is naar een andere baan kijken. Heb je zijn verhaal gelezen?
[/quote]

Bedankt voor je reactie!

En op zoek naar een baan..... tja, dat heb ik al meerdere malen gedaan maar dat gaat niet zo makkelijk in mijn situatie. Mijn voorkeur zou op dit moment uitgaan naar een goed samenwerkingsverband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:10:
[/quote]

Bedankt voor je reactie!

En op zoek naar een baan..... tja, dat heb ik al meerdere malen gedaan maar dat gaat niet zo makkelijk in mijn situatie. Mijn voorkeur zou op dit moment uitgaan naar een goed samenwerkingsverband.
Wat heb je al geprobeerd? Hoe benader je bedrijven? Wat ben je bereid te doen? Wat kun je nu in deze situatie echt voor een bedrijf betekenen? Beantwoord deze vragen is voor jezelf en ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teknix1982 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:55:
Ten eerste, sterkte met jouw situatie. Ik hoop dat je er snel bovenop komt. Ten tweede, leer nee zeggen en grensen stellen. Wat jij omschrijft op je site, dat moet je echt niet toelaten dat mensen bellen om 23.00 uur of met kerst. Niets is zo belangrijk!

Dan zakelijk bekeken, die website gelijk offline halen en eerst is verder herstellen. Niemand wil een opgebrand persoon inhuren. Een kans verdien je zeker maar dan zou ik de website zo insteken dat je aangeeft wat je van jou kunt verwachten en waar je goed in bent.
Nee leren zeggen kan best lastig zijn, vooral als je graag klaarstaat voor mensen. Maar inmiddels heb ik wel betere grenzen gesteld hoor. Bellen op die rare tijden kan ook niet meer (automatische telefonische openingstijden via mijn voip systeem)

Een eerst verder herstellen gaat helaas niet zo makkelijk als het geld helemaal op is...... dat is ook de hoofdreden van de website, er moet NU iets gebeuren. Ik ben om deze reden ook blij met de reacties, zowel van de positieve als negatieve kan ik iets leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xinix03 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:33:
Ik vind het vervelend voor je, maar ik vind het ook vervelend je hele verhaal op een externe site te moeten gaan lezen. Dat bedoel ik niet verkeerd, maar als je vooruit wil toon dat dan ook aan, en zeker hier op GOT, en dus niet met een externe site..

Mijn eerste ingeving op (alleen) dit topic is dat je professionele hulp moet zoeken, maar snel kijkend en niet je uitgebreide verhaal lezend op je site, lijkt er met jou helemaal niets mis, je hebt alleen niet voldoende werk als ZZP'er.

Wat mij betreft voor dit topic, probeer eerst eens wat eerlijker (misschien niet het juiste woord maar wel goed bedoeld) en completer over te komen, je kan je m.i.z. namelijk niet maar slechts 1 uurtje concentreren en wel vervolgens met deze zeer uitgebreide site aan komen in je topic op GOT.
.... lijkt er met jou helemaal niets mis .... Inderdaad, voor de buitenwereld lijkt er vaak weinig mis met mij en dat is ook een groot probleem van burn-out gerelateerde klachten. Ik wil niet ziek zijn, ik wil alles kunnen doen zoals ik het vroeger ook deed maar dat lukt niet. Er is wel degelijk iets mis als je al 7 jaar permanent pijn hebt, je de halve dag klote voelt. Ik had altijd heel veel geduld maar heb nu een kort lontje. Denk je dat het makkelijk voor mij is om mijn 'sores' op deze manier naar buiten te brengen? Ik heb al tig open sollicitaties verzonden maar niemand durft het tot nu toe aan. Moet ik dan gaan liegen en zeggen dat ik mij prima voel? Daar prikt men snel genoeg door zodra ik niet uit mijn woorden kom of weer eens klunzige dingen doe

....niet maar slechts 1 uurtje concentreren en wel vervolgens met deze zeer uitgebreide site.... aan deze website heb ik 2 maanden gewerkt, soms een uurtje achter elkaar, soms iets langer maar soms heb ik ook na 10 minuten alweer de computer uit moeten zetten met zware migraine of omdat ik flink baalde van mijn (voor mijn gevoel) inmiddels flink uitzichtloze situatie

....je hebt alleen niet voldoende werk als ZZP'er.... Ik had ruim voldoende werk en ik zou genoeg werk kunnen hebben als mijn klachten mij niet zo in de weg zaten. 3x zolang over hetzelfde werk doen, stomme fouten maken, heel veel dingen vergeten. Niet op mijzelf (kennis, inzicht en energie) kunnen vertrouwen voelt heel onprettig. En de fysieke klachten werken ook niet echt mee, bijvoorbeeld autorijden met permanente pijn is niet handig....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb de site even doorgeklikt, wat mij opvalt is dat er overal verwezen wordt naar dat het al een poos lastig is, en dat het vroeger beter was. Dit schrikt opdrachtgevers af (denk ik), om bovengenoemde reden van @Teknix1982.

Ik begrijp dat je nu een opdracht zoekt om in ieder geval geld te sparen, denk er eens over na om tijdelijk iets ander werk te doen, om te sparen. Ook al is het simpel, als je maar kunt rondkomen èn sparen.

Met alle respect trouwens, succes ;)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wizai schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:26:
Ik heb de site even doorgeklikt, wat mij opvalt is dat er overal verwezen wordt naar dat het al een poos lastig is, en dat het vroeger beter was. Dit schrikt opdrachtgevers af (denk ik), om bovengenoemde reden van @Teknix1982.

Ik begrijp dat je nu een opdracht zoekt om in ieder geval geld te sparen, denk er eens over na om tijdelijk iets ander werk te doen, om te sparen. Ook al is het simpel, als je maar kunt rondkomen èn sparen.

Met alle respect trouwens, succes ;)
Ook dit heb ik al meerdere malen geprobeerd, ik heb o.a. open sollicitaties verzonden naar:

* post sorteren
* bezorgen voor een winkel
* helpdesk
* verkoper in een winkel
* pakketbezorger

De reacties zijn meestal

* we durven het niet aan, als je ziek wordt, afwezig bent kost dat teveel geld
* je bent te oud (te duur dus)
* we vinden het risico te hoog (autorijden)
* je bent een gevaar voor onze goede naam

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 19:22
Leuk dat je een site hebt gemaakt en daar je verhaal opgezet hebt.
Zie het als een blog lekker voor jezelf maar ik zou dit simpelweg nooit naar een potentiële werkgever of opdrachtgever sturen.

Zie hebben
-geen interesse in het verhaal
-geen tijd voor het verhaal
-het verhaal schrikt ze af

Als ik iemand een opdracht of werk gun kan mij hun levensverhaal eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Ze moeten mij overtuigen dat ze de kennis, inzicht en drive hebben om de opdracht te voltooien. En als ze dat niet hebben dan gun je soms iemand de kans om dat te ontwikkelen.

Bouw of je zaak weer op en verplaats je persoonlijke verhaal naar een privé blog of zoek nieuw werk. Je hebt genoeg kennis en skills. Focus je daarop. Concentreer je op je eigen kracht en kijk naar de toekomst. Niet waarom je stil hebt gestaan in het verleden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:31:
[...]

Ook dit heb ik al meerdere malen geprobeerd, ik heb o.a. open sollicitaties verzonden naar:

* post sorteren
* bezorgen voor een winkel
* helpdesk
* verkoper in een winkel
* pakketbezorger

De reacties zijn meestal

* we durven het niet aan, als je ziek wordt, afwezig bent kost dat teveel geld
* je bent te oud (te duur dus)
* we vinden het risico te hoog (autorijden)
* je bent een gevaar voor onze goede naam
Een aantal van deze reacties suggereren dat je alles open en eerlijk aangeeft. Hoe nobel ook, als je echt overtuigt bent dat je iets voor iemand kan betekenen dan moet je niet alles open op tafel leggen. Liegen zou ik nooit adviseren maar wat je op de website gedaan hebt is het andere uiterste.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:11:
Mijn energie, doorzettingsvermogen en positiviteit raken op en mijn geld is inmiddels op,
Dit is een neergaande spiraal die regelmatig voorkomt, ook bij gewone kleine ondernemers.

Eerst twee zaken scheiden: uitgaven en inkomsten. Jouw werk (hoofdinkomen) enz. mag niet lijden door de omstandigheden dat je eigen geld op raakt.

1. Kijk eens naar jouw uitgaven, en kijk waarop kan je gemakkelijk kunt besparen. Vaak is het al meer dan je denkt.

2. Nu de inkomsten. Gericht solliciteren is vaak de oplossing, zeker als een bedrijf een vacature open heeft staan. Een uitzicht op een vaste baan is leuk, maar als je al een contract voor 3 maanden kunt krijgen is dat al zeker meegenomen. In beginsel moet je geen hoge eisen aan het werk en salaris stellen. Het idee dat je meer geld verdient dan dat je uitgeeft geeft vaak een positief effect op je situatie. (Zodra je werk hebt, kan je gerust door solliciteren naar een andere baan die iets beter is.)
Begin bijvoorbeeld eens hier met zoeken:
https://www.nationalevaca...%5D%5B%5D=Geen%20ervaring

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb je website even bekeken en zie veel zaken die ik herken. Ik denk zelfs dat >75% van de mensen die in de ICT werken hier veel situaties van herkennen. Je wordt constant benaderd door mensen die er zelf technisch niet uitkomen en die hulp nodig hebben. In het begin ga je daarin mee, maar na een tijdje besef je dat je alleen nog maar mensen aan het helpen bent, die dat individueel allemaal niet slecht bedoelen, maar als geheel wordt het je als persoon teveel. Toen ik 18 was werd ik door vrienden van mijn ouders, vrienden van vrienden van mijn ouders, buren, mensen verderop in de straat die via via hadden gehoord dat ik handig was met computers benaderd om van alles en nog wat op te pakken. Toen heb ik de knop omgezet: Ik wil iedereen helpen, maar als ik geen persoonlijke relatie met je heb, dan kost dat (destijds) 50 Euro per uur. In het begin vond men dat vreemd, maar als ik een toelichting gaf over hoeveel uur mij het in de week kostte en dat het niet mijn hobby was, dan begreep men het wel. De vraag werd ineens minder en als ik wel iets moest doen dan werd dat goed betaald, een reden om het niet erg meer te vinden.

Inmiddels ben ik 19 jaar verder (37) en heb ik naast mijn (meer dan) fulltime baan ook een eenmanszaakje. Ik heb nee leren zeggen en werk alleen voor klanten die mijn tarief accepteren, mij op basis van nacalculatie willen betalen en die binnen 1-2 weken mijn facturen betalen. Willen ze dat niet, dan ben ik niet de juiste persoon voor ze. Ik ben dus niet druk met 300 laat en slecht betalende klanten, maar ik doe regelmatig iets dat per uur goed betaalt voor een handjevol leuke en goedbetalende klanten.

Wat ik hiermee wil zeggen: Je hebt de juiste eigenschappen voor succes, maar moet de knop omzetten en je niet gek laten maken: "Uiteraard wil ik u op 2e Kerstdag helpen met de laptop van uw dochter, maar tijdens Kerst hanteer ik een hoger tarief van 200 Euro per uur, als ik u op 2 januari kan helpen dan geldt het normale tarief van 75 Euro per uur weer, ik hoor graag of u inderdaad zoveel haast heeft". In beide gevallen is het antwoord acceptabel denk ik :)

Als je naar iemand toe gaat rijden om zijn NAS te installeren, dan ben je té klantvriendelijk. "De NAS kost 199 Euro, voor 75 Euro extra kom ik hem zelfs bij u thuis installeren!". Dat is veel beter dan hem gratis in je eigen tijd bij iemand gaan installeren, sterker nog, ze waarderen het daardoor minder en zullen je direct vragen gratis nog meer voor ze te gaan doen.

Ga er dus zakelijker naar kijken. Is het de buurman van wie je weleens een boormachine mag lenen, dan help je die gratis, mits het in balans is. Is het iemand met wie je verder geen persoonlijke relatie hebt, dan benader je het puur zakelijk.

Stuurt je vrouw je hier overigens in? Mijn vrouw geeft erg duidelijke signalen als ik teveel uren maak :) Dat is niet altijd leuk om te horen, maar wel beter voor je.

Mocht je verder advies en/of tips willen hebben dan hoor ik het graag!

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Huisarts > burn-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euh...... heb je mijn verhaal wel gelezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

Euh...... heb je mijn verhaal wel gelezen?
Volgens mij is de link naar je verhaal verwijdert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:39
Top tips allemaal hierboven! Ik kan je verhaal/website niet meer zien (plaats maar op je tweakers profiel)

In ieder geval:
"Zou jij jezelf inhuren?"
"vinden mensen fijn om met jou te werken?"
Of "kan je iets wat anderen niet kunnen of willen doen?"

Ik kan me niet voorstellen dat je nu nergens aangenomen wordt als zzp of als interne medewerker zolang jouw eisen niet te hoog zijn.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je simpelweg ouder/slomer bent, jezelf misschien overschat en uiteindelijk voor werkgevers meer problemen creëert dan oplost.

[ Voor 18% gewijzigd door Harm_H op 28-10-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Harm_H schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:58:
Ik kan me niet voorstellen dat je nu nergens aangenomen wordt als zzp of als interne medewerker zolang jouw eisen niet te hoog zijn.
Iemand die zichzelf wilt promoten als uitgebrande en afgewerkte ZZP'er? Die neemt niemand meer aan, veel te groot risico. Ga jij jezelf afhankelijk maken van iemand die zelf al aangeeft dat het niet goed met hem gaat?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 12:54
Ik denk eerlijk gezegd dat de in de nabije toekomst meer van deze verhalen zullen horen. Enorm veel mensen zijn zelfstandig geworden met de eurotekens in hun ogen. De eerste jaren teren ze op de al opgedane kennis maar eigenlijk gaan ze niet meer vooruit. Tot op een dag dat de werkgevers de dagprijzen niet meer willen betalen want de kennis is er niet (meer)

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het in dit specifieke geval zo is he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm_H
Tsurany schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

Iemand die zichzelf wilt promoten als uitgebrande en afgewerkte ZZP'er? Die neemt niemand meer aan, veel te groot risico. Ga jij jezelf afhankelijk maken van iemand die zelf al aangeeft dat het niet goed met hem gaat?
Ja precies. Prioriteit 1: fix yourself
voel overal pijn in mijn lijf
Mijn energie, doorzettingsvermogen en positiviteit raken op
Ga iets doen, actie ondernemen om dat weg te halen. Wandelen? Mediteren? Sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip commentaar op moderatie*

[ Voor 142% gewijzigd door Rukapul op 28-10-2017 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:10:
Waarom heb jij als mod mijn link gewist??????
Ik vermoed omdat ieder forum niet wil dat het eerste wat je moet doen doorklikken naar een andere website...

Misschien als je eerst het gros van je verhaal doet (in plaats van een introductie) en je specifieke vraag/discussie onderwerp, met eventueel een 'lees meer link' lijkt me het wel toelaatbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Harm_H op 28-10-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat wist ik niet en daar heb ik niet bij stilgestaan, ik bedoelde het ook niet verkeerd. Ik zoek vooral een opening, een uitweg, een herstelmogelijkheid.

Hoe had ik mijn (uitgebreide) verhaal hier moeten doen vraag ik mij nu af, Ik heb de website stukje-bij-beetje gemaakt op momenten dat ik er open voor stond en de tijd en energie had om het verhaal en overige informatie in 'hapklare brokken te gieten'. Achteraf blijkt dat het mij ook geholpen heeft om dingen op een rijtje te zetten. Punten die ik van coaches en trainers wel gehoord heb maar die op dat moment niet direct 'konden landen'.

Ook is mijn ervaring dat veel mensen heel slecht lezen tegenwoordig, zodra de tekst iets langer is wordt het niet meer opgeslagen in onze toch al overvolle hoofden. Dus op deze manier (met een website) werd het duidelijker naar mijn idee.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, de website staat nu in mijn profiel zoals Harm_H voorstelde

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:34
Het klopt dat er tegenwoordig veel scannend gelezen worden, maar dat is ook een beetje de information overflow tijd waarin wij leven. Een lang verhaal lees ik dan ook, heel eerlijk, scannend. Tenzij het natuurlijk een boek oid is waar ik echt voor ga zitten.

Ik heb je verhaal dan ook gescand en begrijp deels je probleem. Het lastige is vooral dat je exact nu, alles wil veranderen, maar veranderen is niet nu, veranderen kost tijd. Het is complex om nu even je hele leven om te gooien, het is ook zeker complex om hulp te zoeken. Het lastige is wel dat je vragen kloppen, en ook zeker voor de huidige en toekomstige generaties relevant zijn. Wat vooral belangrijk is, is focus. Leg je focus op 1 ding en niet op vele dingen tegelijk. Het is handig dat je, je verhaal verteld aan anderen, maar leg het niet bij een mogelijke toekomstige werkgever neer.

Persoonlijk heb ik toen ik als ZZPer begon, gezocht naar klanten waar in eerste instantie weinig haast was. Haast om een website te bouwen, haast om dingen op te leveren. Natuurlijk lagen er wel tijden op, maar als ik het die week niet af kreeg, werd het de week er op wel, of de week daar op. De site kwam wel online "when it's done". Dat waren o.a. flora en fauna en kozijnen sites. Voor beide vroeg ik geen hoofdprijs, maar meer leergeld. Nu begrijp ik in jouw geval dat leergeld mogelijk niet helemaal nodig is, maar dat tijd wel relevant is.

Je kunt wel via kickstarter projecten starten, maar je moet wel echt goede ideeën hebben wil je daarmee iets kunnen bereiken. Het risico dat je er erg veel tijd in stopt, terwijl het totaal in het niets loopt is erg groot.

Een van de regels die ik voor mijzelf altijd inzet is 8/8/8. 8 uur werken, 8 uur slapen en 8 uur ontspannen. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan en is het over het algemeen meer een 10 a 11 / 7 / 6, maar alsnog beter dan de 70 uur per week aan de slag. Maar goed, dat is iets voor het verleden, voor jou is het nu belangrijk om weer aan de slag te gaan. Ga vooral netwerken, natuurlijk is het geld belangrijk en wil je nu geld hebben, maar probeer een band op te bouwen bij bedrijfjes, probeer hen mee te krijgen in jouw ideeën en luister naar hen, waar kan jij hen mee helpen?

Overigens heeft tweakers ook een vraag en aanbod sectie, heeft waarschijnlijk iets meer views dan jouw pagina ;). Pak even de tijd en zet de dingen die je echt kan missen er op en wie weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Raznov op 28-10-2017 21:37 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm_H
Laat ik voorop stellen: Ik vermoed dat je voldoende kan en dat er diep vanbinnen veel potentie zit.
Mijn bedrijfje liep goed, ik maakte veel uren voor mijn steeds grotere klantenkring. Van de inkomsten van mijn 1-mans-zaak werd ik niet rijk.
Dit klopt niet: Veel uren moeten maken en er niet veel aan over houden klinkt niet als een goed bedrijf. Meer uren is niet per se beter... dat werd eerder in het topic ook al gemeld. Voldoende uren is belangrijk, uurtarief en levenskwaliteit ook.

Ik vind het wel leuk om even je vragen af te gaan:
Ik heb rust nodig om te herstellen maar tegelijk ook geld om te leven....
Je werkt nu niet toch? Dus met 8 uur slaap en misschien 2 uur effectief solliciteren, 4uur huishoudelijk en de rest dan 10 uur ontspannen.
Slaap kost tijd, werken levert geld op....
-> Zonder ontspannen kan je niet inspannen.
Ik moet altijd klaar staan voor mijn klanten maar rust is belangrijk....
Jij moet alleen wat jij van jezelf eist. Als een klant wil dat jij 24/7 beschikbaar bent zou ik daar een hoog uurtarief tegenover zetten.
Ik ga graag nieuwe uitdagingen aan en op zoek naar nieuwe branches maar deze tijd heb ik nodig om geld te verdienen....
Als dit noodzakelijk is zou ik overwegen om weer in vaste dienst te gaan. Als ondernemer ben je 100% op jezelf aangewezen om je kennis bij te houden. Als je dit niet doet ben je mijn inziens ongeschikt als ondernemer.
Verandering is belangrijk maar ik wil mijn klanten tevreden houden....
Ik zie niet in dat beide niet kunnen.
Ik heb eerst weer geld nodig om geld te verdienen...
Valt wel mee. Er is een hoop gratis of praktisch gratis 'online' te leren.
Ik wil tijd steken in dingen waar ik goed in ben, maar ik moet randzaken doen om geld te ontvangen (administratie, boekhouding)....
Op het moment dat je werk hebt uitbesteden aan Moneybird bijvoorbeeld.

Het is goed dat je dit allemaal opschrijft en onderkend dat je een probleem hebt. Dat is al ontzettend knap.

Sorry maar ik denk dat veel mensen van je geprofiteerd hebben en dat jij dit toeliet. Klant is koning, voor de juiste prijs.

Ten tweede, ook de pech dat sommige van je expertises hevig verandert zijn (bijvoorbeeld VOIP). In de goede tijden wordt je als ondernemer geacht jezelf bij te scholen. Dat is de harde werkelijkheid van de IT.

Conclusie:
Neem eerst de rust, of ga effectief aan de slag (max 2uur per dag). Daarna: kies een vakgebied wat je goed beheerst, waar vraag naar is en vraag daar een goed uurtarief voor of overweeg weer een regulier dienstverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
Ik kan je verhaal ook niet terug vinden, maar laat me toch even reageren met mijn eigen ervaring en standpunt als mede-ZZP'er (die pas sinds maart dit jaar is begonnen):

- Je werkt(e) als ZZP'er, om welke reden ben je ZZP'er geworden?
- Waaróm kun/wil je niet meer achter je scherm zitten? Onwil, onkunde, angst, stress? Daar moet natuurlijk een reden voor zijn, en als je een eerlijk en duidelijk antwoord, hulp of echte reactie wilt, zul je ook moeite moeten kunnen steken in het copy-pasten van de reden hier in dit draadje.
- Heb je klanten, of klanten gehad? Wat was je ervaring als ZZP'er tot nu toe? Wat hoop je als ZZP'er te bereiken op de korte en lange termijn?

Mijn eigen ervaring en standpunt?
Ik ben relatief erg kort geleden begonnen als ZZP'er, en zal vast nog genoeg hoogte en laagte punten mee gaan maken. Maar of het nu uit noodzaak is of voortvloeit uit een andere reden: je wordt bewust ZZP'er. En heb je niet genoeg werk of kun/wil/durf je niet op klanten af te stappen? Dan zijn er ook bedrijven die dat voor je kunnen doen. Sommige mensen verafschuwen ze, en anderen hebben ze in zekere mate nodig. Ik heb zelf uit vrije wil m'n baan opgezegd voor deze uitdaging, zal vast nog wel eens een slechte ervaring gaan krijgen, maar ben zo uitermate gelukkig met m'n keuze en de druk (met minder ervaarde stress in mijn ervaring) die daarbij komt, dat ik alleen maar gelukkiger ben geworden. En tot nu toe heb ik alleen maar klanten/bedrijven gehad die ook uitermate blij zijn met m'n werk, wat m'n gemaakte keuze bevestigd. :)

Maar je kiest voor ZZP'er, of je kiest er niet voor. En zonder hier in dit draadje duidelijk en concreet te zien wat, waarom en waarvor je het doet, kun je ook geen duidelijke reactie terugkrijgen.

Hard? Misschien. Maar de link naar je website is verwijderd, en met goede reden. Je klaagt over iets (al dan niet gerechtvaardigd, dat kunnen we nu niet terstond zien), maar het kost letterlijk enkele seconden om je verhaal te copy-pasten. Zelfs als je na een half uurt migraine achter je scherm krijgt moet dat toch wel te doen zijn? En dat meen ik oprecht en niet als verwijt, dus ik hoop dat je dat ook zo overneemt. :)

Ik heb vorig jaar ook een lastige periode gehad met een overspanning. Geen burn-out, maar het zal niet veel gescheeld hebben. Dus ik kan heel goed begrijpen dat dat je niet helpt om werk te vinden. Maar dan moet je in mijn ogen helemáál niet gaan klagen en jezelf in de weg zitten. Niet door door te werken, maar ook zeker niet door de klachten als een muur voor je te werpen. Ik kan allen uit eigen ervaring spreken, maar serieus... doe wat anders op dat moment. Ga naar buiten. Neem een week géén werk aan, dan maar een week elke dag brood eten of zo. En denk dan eens na wat je gelukkiger maakt: je huidige sóórt werk, je huidige druk, je huidige klanten... het maakt niet uit, maar zoek het uit. Het zal je nooit gaan helpen als je "opdrachten zoekt" om geld te sparen. ZZP'en doe je volgens mij namelijk niet om te sparen omdat het minder gaat met je. Het moet wel gezond én leuk blijven ten slotte.

Wordt je niet gelukkig van het type werk, het type klant of wat het uiteindelijk ook de das om doet voor je? Ga putjes scheppen of zo. Ga iets doen waar je desnoods helemaal niet bij hoeft na te denken maar ga gewoon "geld verdienen" zonder dat je er gestresst van wordt. Gebruik het desnoods als tijdelijke oplossing om er even uit te zijn. Er is meer dan werk ten slotte, en uiteindelijk ben je de enige die het kan oplossen. Ook ik heb, totáál tegen m'n karakter en zin in, 2x bij een therapeut gezeten. Heeft me uiteindelijk niets geholpen omdat ik het zelf wil en ook kon oplossen. Maar doe eerst wat je nodig hebt om het probleem in je hoofd op te lossen, voordat je verder gaat kijken wat je op de lange termijn wilt gaan doen. Bij mij was dat juist door te gaan freelancen... ik ben daar heel gelukkig van geworden! Niets ten nadele van m'n werk toen want het waren fanstastische collega's met een erg fijne baas en een heel mooi stukje werk, maar het was me gewoon duidelijk dat ik voor m'n eigen geluk en gezondheid iets anders moest gaan doen. En dat heeft duidelijk geholpen. Misschien is het voor jou juist wel gewoon in loondienst gaan en door voor zekerheid en stabiliteit te gaan. Wie weet dat beter dan jijzelf?

Heel verhaal met misschien een hoop onzin voor jou persoonlijk, maar het komt er op neer dat jij de enige bent die het voor jezelf kan oplossen. En zoveel negativiteit voor je uit gooien zal je daar niet bij gaan helpen. Niet voor jezelf, niet voor de mensen om je heen, en ook niet voor je bedrijf en potentionele klanten. Los het op (in je privé omgeving werkt uiteindelijk toch het best). En ga daarna werken aan/voor/met iets wat je echt gelukkig maakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Kapotlood op 28-10-2017 23:49 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:34
Ik zou als de brandweer die website offline halen. Zit veel negativiteit in en daar zijn mensen niet naar op zoek. Ik vind het vreemd dat je dat zelf niet ziet. Probeer uit de negatieve spiraal te komen zoals hier al werd aangegeven en loop niet te koop met je problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Misschien is het een idee een kat of een hond te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:34
@Verwijderd Indien je wilt dat nieuwe mensen nog inhoudelijk kunnen reageren zal je je topic start aan moeten vullen met je verhaal... Eventueel een korte samenvatting toevoegen mocht het erg veel tekst zijn.

Anders zal het zodra een groot algemeen geneuzel waar je vermoedelijk weinig tot niets aan zal hebben.

Daarnaast sluit ik mij, zonder de inhoud te hebben gelezen, aan bij @sniper20.
Niemand zit te wachten op een verbitterde / negatieve houding welke ook nog op leeftijd is.

@Nature Hoewel een hond/kat nemen wellicht een oplossing zou zijn (geen idee.. eenzaamheid wellicht een ding?) zou ik het wel op prijs stellen dat dit niet als impuls aankoop gezien gaat worden. En anders wellicht een asielhond zonder uitzicht op een leuk bestaan (oudere/zwarte hond = minste kans om meegenomen te worden). MOCHT het dan tegenvallen gaat het beest wellicht terug naar het asiel, in plaats van dat er een bijkomt...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

Ik heb je site bekeken, hoewel het meer een dagboek is. Zoals hierboven al vaak gezegd: offline ermee. Het is extreem slechte reclame voor je. Het is volledig vanuit jezelf geschreven en dat geeft een erg egocentrisch beeld, wat waarschijnlijk ook nog onjuist is maar een gevolg van hoe het tot stand gekomen is.

Daarnaast krijg ik heel erg het idee dat je totaal niet hoofd- en bijzaken kunt scheiden. Dat blijkt enerzijds uit je overgedetailleerde verhaal. En ook uit je gebrek aan focus. Een voorbeeld: het lijstje met ideeen dat je op je site hebt staan. "iets met dit" "iets met dat" enz. Of het verkopen van je spullen.. je kunt zelf toch ook wel bedenken dat fietsventieldopjes die voor een euro bij de action liggen geen zoden aan de dijk kan zetten? Besteed er dan ook geen moeite aan.. zo zou ik ook een burn out krijgen.

Bovenstaande heb ik met opzet nogal direct opgeschreven. Subtiliteit werkt als je een beetje bijgestuurd moet worden maar op sommige punten zit je er volgens mij finaal naast.

Mijn positief bedoelde suggesties:
- site direct offline
- met de bezem door je verkopen. Dingen die goed verkoopbaar zijn en goed geld opleveren op marktplaats. Dierbare dingen uit de verkoop. Rotzooi nu naar de kringloop. Inderdaad, opruimen helpt, maar op deze manier geeft het je juist meer stress
- bedenkt waar je sterkste punten voor toegevoegde waarde liggen. Formuleer een concrete taak die je kunt vervullen en ga daarmee de markt op.

Als aanvulling op dat laatste wil ik je nog meegeven dat mensen die roepen dat ze een brede kennis hebben dat zelf vaak als een positief iets zien. Voor opdrachtgevers is het juist het tegenovergestelde.. 'oh, je bent dus nergens echt goed in en prutst maar wat aan?'. Je kunt daarom beter het beeld scheppen dat er bepaalde dingen zijn waar je echt steengoed in bent. Voor die andere dingen huurt men dan wel gewoon iemand anders in die daar weer steengoed in is.

edit: waarom ga je niet actief de markt op om alarmsystemen en rookmelders bij mensen thuis te installeren? Zeg maar veiligheidsdomotica dus vooral niet alle domotica. Dan wordt het weer te breed Relatief simpel maar voor veel senioren toch een flinke drempel.. ze snappen het niet en daarnaast is fysieke montage ook een probleem voor ze met trapjes en boormachines. Ik weet dat je ook klachten hebt maar volgens mij kun je dit nog wel omdat het afwisselende inspanning is. Maar let op: zet wel een punt achter dingen. Goed is goed genoeg en als het hangt dan hangt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 29-10-2017 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zo snel mogelijk stoppen als ZZPér. Je bent totaal ongeschikt!

Op zoveel negativiteit zit geen enkele opdrachtgever te wachten.
Het risico op het niet afronden van een project is mijn inziens veel te groot...

Het feit dat je een zolderopruiming op je website plaatst maakt het allemaal nog een graadje erger.

Weg met die website en als je perse ZZPér wil blijven.
Begin dan eens met te vertellen wat je WEL kunt in plaats van wat je allemaal zo tegenstaat aan het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

Heb je misschien recht op bijzondere bijstand? Acute geldzorgen werken compleet verlammend, en als je daar wat lucht kunt krijgen kun je in het algemeen ook weer wat helderder denken.

Mocht het trots zijn dat je tegenhoudt je hand op te houden: trots is een luxe, en die kun je je nu niet permitteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:46:
Zo snel mogelijk stoppen als ZZPér. Je bent totaal ongeschikt!
Nou, nou. Dat is nogal een uitspraak.

Soms zitten mensen er gewoon even doorheen. En dan écht doorheen. Ze weten niet meer wat ze moeten doen, maar willen wel graag. En dan kunnen situaties zoals deze best voorkomen omdat men door de bomen het bos niet meer ziet.

Dat wil dan niet betekenen dat je ongeschikt bent als ZZP'er. Ik vind jouw opmerking best kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37
Dit is toch gewoon een burnout?

Dat kost tijd om te herstellen, alleen je financiële zorgen verhinderen herstel. Als je een AOV hebt spreek die aan, anders ga de bijstand in.

Pas als je financiële rust hebt kun je gaan werken aan je mentale herstel. En aangezien je niet eventjes kan beginnen met 1 a 2 middagen per week (wat bij een vaste baan wel zou kunnen) zal het wel even gaan duren voordat er ook echt herstel zichtbaar is, reken op minimaal een jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:22
Een erg vervelende situatie zo te lezen, ik hoop dat je de goed bedoelde tips hier en elders een plaats kunt geven maar ik betwijfel of deze online uitlaatklep een geschikte plek is om een oplossing te vinden voor je situatie. Professionele hulp lijkt me een betere mogelijkheid om het verleden een plek te geven om zo je huidige plannen met frisse moed op te pakken.

Je site laat een uitgebreide versie zien van je klachten (fysiek en mentaal) en wensen (geld / opdrachten). Je geeft aan dat je er niet op uit bent om zielig gevonden te worden of om negatieve aandacht te vragen maar als je je eigen verhaal zo op een site leest, is dat dan niet de eerste reactie die je hebt? Als je behoefte hebt aan het van je afschrijven en delen van je verhaal, probeer het los te laten staan van je toekomstige plannen en je zolderopruiming (teksten als "U kunt mij heel blij maken door er 'royaal' ;-) voor te betalen" komen op mij over als bedelen). Ik gok dat er meer mensen zijn die zich (deels) in je situatie kunnen herkennen, breng structuur aan in je verhaal en koppel het los van "losse gedachtes".

Als het financieel tegenzit is het geen ramp om naar mogelijkheden te kijken voor een tijdelijke uitkering. Wat mij betreft zijn deze bedoeld voor situaties als de jouwe: het bieden van ruimte om het verleden een plek te geven, te werken je mentale en fysieke klachten om je zo in staat te stellen met frisse moed te arbeidsmarkt weer op te gaan, hetzij als ZZP'er, hetzij als werknemer in loondienst.

Lees je verhaal eens objectief door en bedenk bij je keuze om als ZZP'er door te gaan welke zaken er bij komen kijken. Ben je bereid om weer dezelfde risico's te lopen doordat 1) je je grenzen niet kent, 2) je grenzen niet aangeeft bij klanten, 3) je negatieve signalen niet oppikt, 4) je omgeving van grote invloed is op je mentale en fysieke gezondheid.

Heel veel succes bij het aanpakken van je problemen, en bij je tocht naar een nieuwe toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gedachtes bij het lezen (en reflecteren) op je verhaal: er missen nog best wel wat cruciale dingen in je verhaal, die niet oproepen tot actie. Het is niet duidelijk hoeveel geld jij en je vrouw toch nog bij elkaar harken elke maand, en hoeveel er uit gaat. Daarom kun je heel weinig actie verwachten op je verkoopwerkzaamheden. Onwillekeurig komt ook de vraag op dat als je nu 15 jaar ZZP-er geweest bent en wild geleefd hebt, je nu toch best een kapitaal verzameld moet hebben. Kortom: allemaal afbreuk aan je verhaal, dat ik overigens ook zo snel mogelijk off-line zetten zou.

Dan over je werk: je zegt dat je geen administratie en facturatie doen wilt. Ik denk dat dat een luxe is die alleen hobby-bedrijven, ZZP-ers in een vak zoals de bouw en extreem goed betaalde professionals (architect, modellen, rockstar programmeurs voor mijn part) zich kunnen permitteren.

Je zult middels je analytische inzicht in de cijfers moeten kijken wat het meest opbrengt en dan binnen de mogelijkheden van je kunnen daar binnen moeten specialiseren. Je kunt natuurlijk ook minder goed renderende dingen houden omdat je ze gewoon leuk vindt, bijvoorbeeld, maar niet als het meer energie kost dan dat het oplevert.

Zo heb je waarschijnlijk al vast gesteld dat er met de verkoop van hardware geen droog brood te verdienen is, zeker niet als je er nog uren achteraan moet sjouwen om te configureren. Doe dat dan ook niet, en wees blij voor een andere partij als die er een paar centen aan verdienen kan. Is jouw markt gewoon niet.

Voor wat betreft de wensen wat je wilt doen: ik zou ook graag zo willen werken. Ik vrees alleen dat er teveel mensen zijn die dat ook wel willen, en dat er dus nooit een goed inkomen mee te verkrijgen valt. Daarnaast zijn de meeste mensen (volgens mij) die geïnteresserd zijn in domotica zelf goed technisch onderlegd en weten ze in ieder geval goed te vinden wat alles op internet kost. Het enige waar ik een externe voor inhuur is voor dingen die ik zelf niet kan/wil, en dan heb ik al 10x nagezocht op internet hoe dat technisch het beste kan. Ik denk dat dat niet de beste markt is.

Zoals hierboven al genoemd: ga eens kijken wat je met rookmelders en signaleringsinstallaties zou kunnen doen. Je kunt misschien ook via je oude werkgever iets aan workshops gaan doen, als het niet over hulpmiddelen in de ICT bij het ouder worden gaat kun je eens kijken wat ze in Drenthe en Overijssel zoal doen waar je op kunt aansluiten.

Dan nog even voor je VOIP "verhaal". Ik snap er niets van waarom je toeleverancier met naam en toenaam noemt. Je tikt die naam even in Google in en voilà je hebt een veel geliktere site waar je hetzelfde kopen kunt. Hetzelfde op je hoofd-website: veel tekst over een ander bedrijf, maar er steeds helemaal niets over jou. Je kunt niet verwachten dat mensen je inhuren en/of zich laten doorsturen als je jezelf niet presenteert op je website.

Een heel verhaal nog, maar zoals al eerder aangehaald: wees niet te eerlijk naar anderen (dat begint al als ik zie staan: 50 servers en 500 workstations, dan vraag ik mij ook alweer af - zijn dat niet veel te veel servers voor zo weinig werkplekken), maar wees wel eerlijk naar jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je niet aan de uitkering willen? heb je tenminste een bedrag waarmee je kosten kan dekken zoals huur enzv. anders bouw je alleen maar schulden op en val je dieper de dal in. Tijdens de periode dat jij in de uitkering zit kan je opzoek naar een andere tijdelijk baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Disclaimer: je site is weg uit het bericht, dus heb hem niet gelezen.

Van alle mensen die voor zichzelf beginnen haalt misschien 10% het. Het is voor de meeste mensen niet weggelegd.

Grootste fout die je kunt maken, is er per se aan vast willen houden en jezelf nog dieper in de shit werken.

Ik heb het bedrijf van mijn vader uit elkaar zien vallen. Ziek zijn en zelfstandig zijn gaat absoluut niet samen.

Zelf heb ik ook een burnout gehad en was toch wel erg blij dat ik gewoon in loondienst zit en daardoor een vangnet heb. Salaris werd gewoon doorbetaald en toen ik weer beter werd kon ik ook weer aan de slag bij dezelfde werkgever.

Sinds die ervaring weet ik echt zeker dat voor mezelf beginnen echt een slecht idee is. Zou dat alleen doen als al het andere niet lukt en terug zou vallen op de bijstand.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm_H schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:05:
[...]
Ga iets doen, actie ondernemen om dat weg te halen. Wandelen? Mediteren? Sporten?
Ik heb eerder niet inhoudelijk gereageert omdat ik de link naar het verhaal van de OP niet kon vinden. Maar wat je hier zegt wil - in het algemeen - graag onderschrijven.

Veel mensen onderschatten het belang van basale zaken als slapen, goed eten, bewegen, uitrusten, etc. Als je jong bent kun je daar ogenschijnlijk ongestraft mee sjoemelen, maar op enig moment krijg je de rekening gepresenteerd.

Tegenwoordig zijn er zoveel verleidingen, waar ik ook werk/geld onder reken, dat je behoorlijk wat discipline nodig hebt wil je niet in ongezonde patronen vervallen. Mogelijk nog erger: je zult je eigen levensstijl waarschijnlijk zelf als gezond beoordelen, zovelen lijken immers hetzelfde te doen.

Enfin. Zoals men zegt: gezondheid boven alles. Wat mij betreft dien je dat heel serieus te nemen. Zet je prioriteiten opnieuw op een rij. Als "ZZP'er zijn" in de top 50 voor komt doe je het fout en begin je maar opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:10:
Ik vond het nogal onbehoorlijk om mensen om hulp te gaan vragen maar dan niet in detail te gaan wat de problemen precies zijn en mensen maar te laten raden. Vergeet niet dat je mensen hier vraagt hun tijd te investeren in je.

Anyway; je hebt lichamelijke klachten die je in de weg zitten. De oplossing lijkt me dan artsen en eventueel een reintegratie oid traject via het UWV. Verder kunnen mensen hier ook weinig.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 30-10-2017 11:49 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:38
Ik zou je willen adviseren eerst eens naar de huisarts te gaan, zoals velen al hebben gezegd. Hier ga je alleen niet uitkomen. Ook niet met goedbedoelde hulp van andere mensen die hier geen verstand van hebben.

En vergeet de rest even, je maakt jezelf gek met rondjes draaien in je hoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine week of 14 terug, heb ik een paniekaanval opgelopen in de sportschool. Ik was begonnen weer met werken aan m'n lichaam met behulp van een personal trainer. Ik zakte letterlijk in elkaar door het fitnis heen wat in eerste instantie gewoon een dip in mijn suikerspiegel was. Een week later gebeurde hetzelfde, en thuis ging het helemaal mis. Ik heb 2x in nood de ambulance gebeld omdat ik dacht dat ik een hartaanval had. Het was zo intens dat ik werkelijk dacht dat m'n laatste uurtje had geslagen. Onderzoek na onderzoek bleek ik kerngezond te zijn. Lichamelijk niets aan de hand. Het blijkt dus een paniekaanval te zijn geweest in combinatie met hyperventilatie & angststoornissen. Dat laatste is te wijten aan wanneer je een paniekaanval gaat krijgen of hebt, je in een negatieve spiraal kunt komen te zitten met gedachtes dat je dood gaat ofzo.

Ik ben daar nu, 14 weken verder, enorm van hersteld. Maar als ik 1 ding heb geleerd in die 14 weken tijd, toen ik niet werken kon, toen ik de trap niet eens meer opkon of dat ik de supermarkt al niet eens meer indurfde... Ik heb veels te hard gewerkt de afgelopen periode(s) en mezelf slecht verzorgd. Ik zat op sommige dagen gewoon met 14x espresso en erg slecht voor mezelf zorgen qua voeding.

Het roer moest om. Ik ben als eerst gaan letten op mijn voedingspatroon en ben hier een verandering in gaan zetten. Ik eet nu 4x per dag ipv op onregelmatige tijden of wanneer ik iets af had. Ik ben meer op mijn slaapritme gaan letten door nu wat vaker optijd naar bed te gaan ipv 'snachts te werken wat ik de afgelopen 7 jaar als een koning heb staan doen. Ik pak wat vaker zonlicht nu en zorg mijn lichaam gewoon op orde is. Dit is de basis namelijk van waar mijn klachten vandaan kwamen.

Zou ik doorgaan op deze toer dan komt er helemaal niets meer van. Kan ik net zo goed als ZZP'er stoppen want een burnout kan namelijk een dik jaar aan gaan houden. Daar heeft niemand boodschap aan, de belastingdienst niet, je klanten niet en je omzet kan je helemaal al schudden.

Mijn advies aan jou is:

- Zorg voor ritme, dag in dag uit, gestructureerd.
- Goede voeding, 4x daags het liefst, VEEL groenten en op mindere dagen voedingssupplementen. Ik kan je centrum aanbevelen. Deze werken zeer goed.
- Zorg voor voldoende beweging, zonlicht, en ga eens op vakantie ipv het eeuwige bezig zijn.

De klachten die je nu hebt zijn gewoon simpelweg een teken dat je moet stoppen met deze koers. Het heeft mij 6 weken gekost voor herstel, en ik zeg je ik kon nog geen 10 min achter de pc zitten zonder duizelig te worden. Nog geen 15 km in de auto zitten rijden zonder een paniekaanval te krijgen. Ik kon niet eens fatsoenlijk klaarkomen met m'n lover zonder erachteraan een paniekaanval te krijgen :+

De laatste paniekaanval was een maand terug toen ik op vakantie was in portugal. Ik had de nacht daarvoor aardig wat staan drinken in de stad (12 corona's over heel de nacht) en betaalde de prijs de volgende dag. Sindsdien heb ik alcohol gewoon links laten liggen want het is gewoon rotzooi.

Zorg gewoon goed voor jezelf. Dan zorgt jouw lichaam goed voor jou. Je kunt niet in de eeuwigheid op deze manier door blijven gaan. Het is echt niet zo dat je slechter zult worden na deze tijd. En haal die website van het internet af. Hier schiet jij maar ook (potentieele) klanten niets mee op. Dit probleem moet je met de huisarts en vooral jezelf op gaan lossen. Niemand zit te wachten op iemand die bij het minste stress al door gaat verwijzen naar zijn of haar URL met daarop info over wat hem overkomen is.

Het rare in mijn geval is, ik heb nog nooit iets ernstigs gehad. Dus paniekaanval in combinatie met hyperventilatie kwam als een apart vogeltje op mijn bord. Hoe kom ik hier nu weer aan? 8)7 Maar dit is het 'effect' van jezelf langere tijd tekort doen waar je uiteindelijk de prijs voor gaat betalen. Jij grenst hier nu tegenaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:09:

- Goede voeding, 4x daags het liefst, VEEL groenten en op mindere dagen voedingssupplementen. Ik kan je centrum aanbevelen. Deze werken zeer goed.
- Zorg voor voldoende beweging, zonlicht, en ga eens op vakantie ipv het eeuwige bezig zijn.
Hoezo werkt deze goed? Ik heb nooit begrepen waarom de ene vitaminepil 5x zo duur moet zijn als de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bulle bas schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 00:41:
[...]

Hoezo werkt deze goed? Ik heb nooit begrepen waarom de ene vitaminepil 5x zo duur moet zijn als de andere...
Probeer ze eens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
bulle bas schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 00:41:
[...]

Naast dat dit soort spullenboel kwakzalverij is, nogal Off-Topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door Blommie01 op 04-11-2017 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 22:22

Mickey77

Allround ICT-er

jeemig wat een topic. Veel stevige reacties, hoewel in de kern goedbedoeld. Allereerst moet ik zeggen dat ik het moedig vind dat je alles zo opschrijft. Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is: je hebt een burnout. Dat overkomt een groot deel van de werkende bevolking (en veel studenten). Ik ben geen huisarts, maar heb het zelf ook een periode gehad. Je hebt dan twee opties: proberen er uit te komen zonder professionele hulp, of professionele hulp zoeken.

De website die je hebt gemaakt heb ik heel kort bekeken en dat geeft mij de indruk dat je het graag om wilt draaien zonder professionele hulp. Prima, dat wilde ik ook niet. Alleen deze website... die gaat je niet helpen vooruit te komen. Je gaat er geen (goede) opdrachten mee krijgen. Het is goed voor jouw verwerking dat je de dingen opschrijft, maar je had het beter als dagboek kunnen doen en niet openbaar.

Als je geen professionele hulp wilt zoeken, dan kun je twee dingen doen die ik ook heb gedaan. Allereerst de kosten omlaag brengen. Ga eens becijferen wat je nodig hebt om van te leven en kijk of je dat kunt halveren. Dat lijkt onmogelijk, maar het is een kwestie van keuzes maken. Je kunt echt leven van half modaal (zelfs veel minder). Als je lagere kosten hebt, voel je ook minder werkdruk. Dan kun je weer ademhalen, figuurlijk maar ook zeker letterlijk. Kosten halveren klinkt als een stapje terug, maar dat is het niet. Het is de eerste stap op weg naar waar je heen wilt.

Het tweede dat ik je kan adviseren is om even een tijd lang heel andere dingen te gaan doen. Puur om je hersenen te laten ontspannen. Mijn burnout heb ik gehad na jaren van programmeren (vooral voor eigen software), waarbij ik niet de vorderingen maakte die ik wilde. Na een jaar andere dingen gedaan te hebben, was mijn hoofd weer leeg. Als je een partner hebt met een inkomen, steun hem of haar dan via het huishouden, administratie, klusjes om het huis, etc. Dan vind je een nieuwe balans en ben je toch waardevol. Eerst andere dingen doen, dan opnieuw zoeken naar dingen die je leuk vind!

Net als de goedbedoelde adviezen hierboven zijn dit twee goedbedoelde adviezen van mij. Misschien geen remedie voor je acute problemen, maar het heeft mij wel geholpen. Ik verdien nog steeds weinig, maar heb weinig vaste lasten en ben mede daardoor gelukkig. Ik heb sindsdien elk jaar energie op gebouwd (het is alweer wat jaren terug) en kijk uit naar het komende jaar en ik wordt blij als ik zie dat er geld binnen komt. Ik hoop dat dit voor jou ook bewaarheid wordt!

Edit/toevoeging:

Zoals op de vorige pagina ook al is gemeld, denk ik ook dat voeding heel erg belangrijk is. Zoals te zien is op mijn avatar woon ik inmiddels in bosgebied. Zuurstofrijk! Ook is het fijn lekker te kunnen wandelen. Ga meer naar buiten en ga lekker wandelen is ook aan te bevelen (naar de sportschool is iets anders). Je hoofd leeg maken. In dat opzicht is een hond ook beter dan een kat...

[ Voor 7% gewijzigd door Mickey77 op 04-11-2017 10:28 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widodepido
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Ga eens met je huisarts praten voor counseling ofzo. Kost niks. Daar krijg je weer wat inzichten en energie van.
Je kan anderen niet helpen als je zelf niet goed in je vel zit.
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 14:44
Disclaimer: Ik heb het verhaal niet kunnen lezen, de link is weggemod alleen de kern staat in de topicstart.

Wellicht is geprobeerd maar heb je al een sport abonnement? Zorg dat je fysiek top fit bent en je kunt mentaal ook veel meer aan.

Zelf was voor mij school altijd te makkelijk, zelfs op de universiteit. Daarom ging ik zo laat mogelijk starten en proberen toch nog een 7 te halen en dan dus heel erg pieken. Ik geloof dat ik biologie 1 dag van te voren het boek pas opende. Dat klinkt leuk maar dat is tegelijkertijd een aanslag op je concentratie en een flinke bron van stress. Immers 1 dag voor je tentamen zit je dan nog de helft van je tijd tussendoor tv te kijken, ook als het je eindexamen is. Mijn World of Warcraft account had ik zelf parental control gegeven, alleen dat ik 2 uur per dag NIET mocht spelen. Nu ben ik daar altijd mee weggekomen, zelfs op de universiteit, maar prettig is anders. Op de universiteit was ik na de tentamen week standaard gedurende de bachelor twee dagen aan het snotteren en niesen door slaapgebrek. Pas tijdens mijn master heb ik dit kunnen afleren.

Tegenwoordig sport ik 4-6 uur fanatiek en is mijn conditie beter dan toen ik 16 was. Bijkomend voordeel is dat ik nog nooit zo'n goed concentratie vermogen gehad als nu. Mijn huidig record is nu een uur of 19 geconcentreerd achter elkaar werken (met natuurlijk eet / drink pauze). Had ik nooit voor mogelijk gehouden. (Nee dit is niet dagelijks nodig gelukkig, was een incident :P). Sporten heeft hier zeker een belangrijke rol in.

Het tweede aspect wat je een betere concentratie geeft is voeding. Vroeger gebruikte ik altijd drop en frisdrank om mijn pieken van brandstof te voorzien. Dit werkt heel goed alleen komt na de sugar-high ook altijd een sugar-dip. Deze kun je dan wel weer tegengaan door opnieuw suiker te nemen maar op een gegeven moment neemt het effect af en voel je je daardoor rot. Oplossing is alle snoep en frisdrank te verbannen en gewoon wat beter te eten. Eet joghurt/kwark (geen fruit), boterhammen, koekjes, als het maar wat trager vrij komt dan is het goed.

Ga overigens niet een sport doen als tennis, hockey, enz maar bezoek eens een bootcamp of basic fit (les mills). Daar wordt je gemotiveerd het maximale uit je training te halen.

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 04-11-2017 17:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

widodepido schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:57:
Ga eens met je huisarts praten voor counseling ofzo. Kost niks. Daar krijg je weer wat inzichten en energie van.
Je kan anderen niet helpen als je zelf niet goed in je vel zit.
succes.
Huisarts zal je doorverwijzen aan de hand van je klachten. Persoonlijk vind ik een huisarts eerder een all-round iemand dan echt een specialist die kijkt naar je persoonlijke situatie.

Ik weet dat het bij mij puur aan m'n levensstijl lag, en de manier waarop ik omging met mezelf. Dat moet om en de enige die dat kan ben ik zelf.

Nu dat ik 15 weken verder ben en de ernstigste klachten al gepasseerd ben inmiddels kan ik me ook gewoon focussen op herstel en verbetering van mezelf.

Soms is het echt kut hoor. Je krijgt zo uit het niets hartkloppingen, voelt allerlei steken, je voelt je hoofd trekken als het ware, je ademhaling wordt 'dieper' ... dat zijn momenten waar je jezelf (in mijn geval) doorheen moet slepen. Oefening baart kunst. Ik heb niks en dat is het rare er ook aan.

Het kan soms echt beangstigend zijn, zeker als het je eerste keer is. Je denkt werkelijk dat je op het punt staat dood te gaan (paniekaanval). De eerste keren belde ik direct 112, helemaal in paniek zat ik op de trap de ambulancepersoneel ervan te overtuigen dat ik mogelijk een hartinfarct had en shit...

Achteraf voelde ik me er ontzettend kut over. Alsof je met plezier zulke mensen belt en hier in je eigen huis denkt dat je dood aan het gaan bent. Ze waren het er gelukkig mee over eens dat je maar beter kunt bellen ipv dat er echt iets gebeurd.

TS moet gewoon beter gaan letten op levensstijl. Je hebt een punt gepasseerd en er staat een huge stop bord voor je neus. Je moet wat rustiger aan doen weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2017 01:08 ]

Pagina: 1