Aangezien onze Huidige HTPC steeds meer werk zit te verrichten vind ik het wel eens tijd worden om deze een wat specifieker doel te geven, namelijk als NAS/Download/Plex server bak. Als vervanging hiervoor komt er een ietwat krachtiger en vooral strakker systeem te staan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral in worden gezet als Media PC, met de HD7700 uit het vorige systeem zal er ook met regelmaat een spelletje worden gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €240 is toch echt wel de uiterlijke limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5
Het modernste is zo ongeveer de nieuwste Tomb Raider, welke nu genekt word door de CPU.
PSU: pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
Prima voeding, beetje overkill om te gebruiken in het andere systeem. (Zie bodem ts)
HDD: pricewatch: Seagate Desktop HDD, 250GB
Een oude HDD, maar voldoende om wat games op te kunnen installeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aanvulling hierop;
Meer dan 4GB RAM zal onnodig zijn. Er zal zelden meer dan 1 programma tegelijk worden gedraaid.
De SSD is ruim voldoende aangezien er enkel Windows 10, Steam, Plex Media Player en wat ander klein spul op zal worden geïnstalleerd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, Intel heeft in principe de voorkeur omdat ik AMD nogal vind tegenvallen in dit segment wanneer je niet naar een iGPU zoekt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. De behuizing staat redelijk vast aangezien deze direct naast het TV meubel komt te staan.
Ga je overklokken?
Nee, hooguit dat ik een paar % meer uit de GPU pers, maar dat is irrelevant voor dit topic.
Wat verwacht je van ons?
Toch vooral als final check en/of er nog kleine suggesties zijn.
Het gros van het huidige systeem zal worden gebruikt als NAS/Download/Plex server.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral in worden gezet als Media PC, met de HD7700 uit het vorige systeem zal er ook met regelmaat een spelletje worden gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €240 is toch echt wel de uiterlijke limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5
Het modernste is zo ongeveer de nieuwste Tomb Raider, welke nu genekt word door de CPU.
PSU: pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
Prima voeding, beetje overkill om te gebruiken in het andere systeem. (Zie bodem ts)
HDD: pricewatch: Seagate Desktop HDD, 250GB
Een oude HDD, maar voldoende om wat games op te kunnen installeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 36,08 | € 36,08 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/4 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 59,31 | € 59,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 226,84 | |
Aanvulling hierop;
Meer dan 4GB RAM zal onnodig zijn. Er zal zelden meer dan 1 programma tegelijk worden gedraaid.
De SSD is ruim voldoende aangezien er enkel Windows 10, Steam, Plex Media Player en wat ander klein spul op zal worden geïnstalleerd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, Intel heeft in principe de voorkeur omdat ik AMD nogal vind tegenvallen in dit segment wanneer je niet naar een iGPU zoekt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. De behuizing staat redelijk vast aangezien deze direct naast het TV meubel komt te staan.
Ga je overklokken?
Nee, hooguit dat ik een paar % meer uit de GPU pers, maar dat is irrelevant voor dit topic.
Wat verwacht je van ons?
Toch vooral als final check en/of er nog kleine suggesties zijn.
Het gros van het huidige systeem zal worden gebruikt als NAS/Download/Plex server.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken