Toon posts:

Raar K7T Turbo probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn bios geflashed heb naar v2.7 doen mijn multipliers raar, als ik 10x133 doe geeft die 800 MHz aan, bij 10.5x133 is dit 866, de multiplier wordt om een of andere reden met 4 verminderd, 6x133 is wel 800 nl. Terug flashen heeft niet geholpen en andere bios updates ook niet, heb alle k7T Turbo biosen geprobeerd ook de nieuwe 2.8, de 2 oc biosen en 2 K7T Pro2 biosen (2.2 en 2.3), geen van alle fixte het. Maar wat nog vreemder is, is dat als ik mijn pc zomaar uit gooi, met de aan/uit knop aan de achterkant, of flink laat vastlopen dan werkt alles weer normaal. 10x133 is dan wel 1333, alleen zodra ik de reset knop indruk springt die weer terug naar 800. Terugschakelen naar een fsb van 100 maakt ook niets uit, heb hem zelfs op 600 MHz gekregen, wat ik dan ook flink onderclocken noem, want ik heb dus een 1200 MHz.

De default setting werken wel normaal, draai gewoon op 1200. Heb zo nu en dan een vastloper bij het booten maar dat is gewoon windows.

Ik heb MSI al 3 keer gemailed, 1 dom antwoord gehad, nl dat ik hem van 100 naar 133 moest zetten, heb dus ook ff duidelijk gemaakt dat 10x100 ook geen 800 is. |:(

De enige oplossing, anders dan een nieuwe bios chip, is iemand vinden met een ongeflashte K7T Turbo en die bios extracten en kijken of dat misschien helpt, ok heb waarschijnlijk weinig kans hier, met al die tweakers hier, maar moet het toch ff proberen.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:02
Ik heb die al eens eerder gehoord bij iemand. Is wel wazig.. ik heb er geen last van, maar ook nog geen bios geflashed (niet nodig ook imho)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Bekend turbo probleem.

[topic=136779]

Maar ik meende me te herinneren dat dat met een biosupdate kon worden opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkte bij mij dus niet, zodra ik op de reset knop druk springt alles weer terug.

probeer het morgen ochtend nog wel een keer.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41

RgR

Ik heb ook dit moederbord en hetzelfde probleem. Sommige multipliers werken OK, maar de meeste geven hele rare resultaten. Ik zal MSI ook een mailtje sturen, als ze er veel krijgen zullen ze misschien iets veranderen.