windows 7 remote "invalid access to memory location"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:15
Ik zit met een hardnekkig probleem.
Op een (bootcamp Mac mini) win 7 64 bit, draait een bepaald programma (3D scan programma).
Dat loopt al 6 jaar feilloos.

Gezien wat wijzigingen in de computers wil ik dat programma via remote desktop bedienen.
Ik leg verbinding (intern netwerk) start het programma en begin te scannen. Echter na 5 - 6% van het proces, dient de software een nieuw Command in bij de scanner zelf. En remote resulteert dat in een error en loopt de boel vast.
invalid access to memory location
Veel zoeken en google (echt twee dagen al :( ) geeft wel gelijksoortige problemen, en zelfs met hotfix van Microsoft. Geïnstalleerd, maar dat lost het niet op.
Via via heb ik zelfs de DirectX acceleratie uit weten te zetten, maar ook dat maakt geen enkel verschil.

Maar het vreemde is
start ik de betreffende software lokaal, dus niet remote maar op de Mac mini zelf, met hetzelfde account (admin), en ga weer terug naar de remote, dan werkt alles! 8)7
ALLEEN wanneer ik de software dus remote start, wil het niet, anders geen enkel probleem.

:?

Het probleem is dat na een paar keer 'sleep' de software afsluit, en ik hem dan dus weer lokaal moet starten. En dat is nou net wat ik niet wil, want ene Mac mini leg je ergens in een kast, geen monitor, niks...

Waar kan ik het verder nog zoeken?

Ik heb dus maar 1 user/admin. Zowel lokaal als remote log ik met die in.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hmpf

firewall uitgeschakeld > geen verschil
programma's in kwestie toegevoegd bij "Data execution prevention" > geen verschil

Als ik Microsoft moet geloven is het een probleem waarbij een user op een 64 bit systeem een 32 bit programma probeert te draaien.
Geen probleem dus, totdat het remote gaat, dan mislukt het dus.

Nog tweeakters ideeën? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:27

TommieW

Numa numa.

Deze website suggereert -- zoals je inderdaad zegt -- dat het een probleem is bij "legacy OS'en". Het enige wat ik zo snel kan verzinnen, is proberen of het probleem bij Windows 10 nog steeds aanwezig is.

Een andere optie is om een 32 bits versie van Windows 7 te installeren, maar ik weet niet hoeveel RAM er in je computer zit. (Waarschijnlijk is dit dus weer zonde.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Er zijn helaas geen drivers voor ná windows 7 voor deze scanner. Dat is ook een beetje de reden dat ik het zo wil laten werken.
Een 32 bit versie installeren zou dan nog wel een optie kunnen zijn ja.
Het is een 2013 i5 met 16 GB en SSD.

Ondertussen ben ik een workaround aan het testen met wat tooltjes om gesloten of vastgelopen programma's direct te laten starten. Ben benieuwd of dat het acute probleem oplost, maar zie liever dat je gewoon full control hebt remote.

Hell ik zou haast nog via teamviewer bedienen 8)7. (als dat al gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:27

TommieW

Numa numa.

Werken die drivers echt niet met Windows 10? Ik heb vaak genoeg gehad dat drivers voor Windows 7 prima werken met Windows 10.

Met 16GB is een 32 bits Windows installeren wel erg zonde. TeamViewer (of NoMachine!) zou ook heel goed kunnen werken, omdat je sessie lokaal blijft. Je hebt dan wel kans dat het niet helemaal lekker werkt zonder scherm eraan.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De scanner zou wellicht wel kunnen werken, maar zal niet te kalibreren zijn.
We hebben dit al eens eerder getest. Er gaat zo ontiegelijk veel data door die USB verbinding dat het niet wil. Daarbij wil dit überhaupt niet virtueel werken, ergo, via parallels is geen optie bijvoorbeeld.
Zodoende de bootcamp installatie, en die werkt echt al jaren probleemloos. Heb er alleen nooit bij stilgestaan dat een programma remote starten zoveel gezeik kan opleveren.

Is de win 64 bit install eventueel te 'downgraden'. naar 32 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe log je remote in? via RDP of via een andere tool?
Want als je via RDP inlogt zou het misschien zo kunnen zijn dat de terminal server sessie dan roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb het eerst vanuit windows 10 geprobeerd via rdp. Dat gaf direct (bovenstaande) problemen.
Nu gebruik ik Microsoft remote desktop via Mac OS.
Werkt stiekem lekkerder dan rdp op windows, maar ook hier dezelfde problematiek. Heb hierbij nog aangevinkt "Connect to admin session", maar dat maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
[b][message=53051107,noline]... (of NoMachine!) zou ook heel goed kunnen werken, omdat je sessie lokaal blijft. Je hebt dan wel kans dat het niet helemaal lekker werkt zonder scherm eraan.
Leuk progje dat nomachine.
Alleen geen WOL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
TommieW schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:20:
Werken die drivers echt niet met Windows 10? Ik heb vaak genoeg gehad dat drivers voor Windows 7 prima werken met Windows 10.

Met 16GB is een 32 bits Windows installeren wel erg zonde. TeamViewer (of NoMachine!) zou ook heel goed kunnen werken, omdat je sessie lokaal blijft. Je hebt dan wel kans dat het niet helemaal lekker werkt zonder scherm eraan.
Nomachine werkt best aardig, maar wat een vage software is dat zeg :?
Vooral zware load...

Bij vnc server 3 die ik vanmorgen heb zitten testen, tightVNC werkt het gewoon :')
wel traag, dus eens kijken of andere VNC servers (die het doen dan) beter presteren

edit:
via tightVNC met de Mirage mirror driver gaat het nu best wel ok :)
Ongeveer net zoals bij een remote desktop.
30ms refresh rate :)

[ Voor 55% gewijzigd door paQ op 30-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

paQ schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:06:
...Is de win 64 bit install eventueel te 'downgraden'. naar 32 bit?
Nee, je moet een complete re-install doen.
Maar de kans is groot dat je dan andere problemen introduceert. Die mac-mini heeft niet voor niets 16 GB en de 3D-scanner wil die ongetwijfeld dolgraag gebruiken. Onder een 32 bits OS kun je maximaal 4 GB aanspreken; de overige 12 GB zit er in voor Jan met de korte lul
TommieW schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:05:
Deze website suggereert -- zoals je inderdaad zegt -- dat het een probleem is bij "legacy OS'en"...
Deze website vermeldt ook dat het probleem in Win8.1 is opgelost. Dat zou een optie kunnen zijn. Het zal er een beetje van af hangen hoe goed die 3D-scanner geschreven is. Althans: het klinkt typisch als een one-off applicatie waar voor een upgrade een duurbetaalde programmeur aan het werk moet. Dan heb je het al gauw over 4 nullen

[ Voor 42% gewijzigd door Brahiewahiewa op 30-10-2017 16:33 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Brahiewahiewa schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:14:
[...]

Nee, je moet een complete re-install doen.
Maar de kans is groot dat je dan andere problemen introduceert. Die mac-mini heeft niet voor niets 16 GB en de 3D-scanner wil die ongetwijfeld dolgraag gebruiken. Onder een 32 bits OS kun je maximaal 4 GB aanspreken; de overige 12 GB zit er in voor Jan met de korte lul
Nadat ik dus zojuist eindelijk (!) een werkbare manier had gevonden (vpn) om de scanner te bedienen, bel ik met de helpdesk voor een nog uitstaande oude zaak.
De zaak liep toevallig met een gast die echt alles weet en supersnel voor me aan de slag gaat.
Dus ik vertel in een notendop hoe en wat over dat ik blij ben dat ik eindelijk de scanner kan bedienen via via.
Hij was redelijk verbaasd dat ik alles aan de praat had gekregen onder parallels in windows 10, want "als dat werkt, dan moet je volgens mij ook gewoon kunnen scannen vanuit je parallels, zo lang de scanner maar met een windows computer is verbonden waar de scanserver software op draait"

WAHTAT!?!? 7(8)7

Hij de scansoftware geïnstalleerd op win 10 parallels, de scanner op afstand geselecteerd (192.enz), klikt op scan.... en direct werken....

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen :F
Dat had zijn collega afgelopen donderdag en vrijdag ook wel even kunnen opperen lijkt me }:O Dan had mijn weekend en vandaag er ook anders uit kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

paQ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:07:
[...]had zijn collega afgelopen donderdag en vrijdag ook wel even kunnen opperen lijkt me...
Tja, dat zie je toch ook veel hier op twiekers; mensen die zich helemaal blindstaren op een foutmelding, terwijl je een beter alternatief voorhanden hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Brahiewahiewa schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:13:
[...]

Tja, dat zie je toch ook veel hier op twiekers; mensen die zich helemaal blindstaren op een foutmelding, terwijl je een beter alternatief voorhanden hebt
Yep, maar toch... Ik had het niet kunnen ruiken. Ik hoor al anderhalf jaar niets anders dan: nee, je kunt alleen scannen op windows 7 met deze scanner.
Terwijl ze eigenlijk bedoelden: de scanserver werkt alleen op windows 7.
Alhoewel ik niet de indruk had dat de helpdesker van vorige week weet dat dit dus ook werkt.

Hoe dan ook, mijn werkschema is weer intact :+

edit:
sterker nog: ze waren al een tweede USB dongle voor me aan het maken, want 2 systemen nu.
Ook dat hoeft nu niet meer :')

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 30-10-2017 20:24 ]

Pagina: 1