Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:32
Ik kwam er vanmorgen achter dat al mijn backups sinds de start in 2014 zijn verdwenen van mijn 2TB Time Capsule.
Het controleren van de reservekopieën hielp ook niet, en alles is daadwerkelijk van de schijf verdwenen.
Mijn MacBook Air heeft ondertussen al weer een nieuwe volledige backup gemaakt, en vervolgens een aantal incrementele backups.
Valt er nog iets te redden, of heb ik gewoon pech?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspinoy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 11:17
Zijn alle backups tot de meest recente weg of enkel de eerste uit 2014? Time machine verwijdert namelijk automatisch de oudste als er niet genoeg plaats is. Als ze allemaal weg zijn is dat inderdaad heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Alles is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspinoy
Ik denk dat het allemaal weg zal zijn...
Geeft hij ook aan leeg te zijn of staat er dat er een deel van de schijf nog bezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
De schijf is ook echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07
Dan is er toch echt wat vreemds gebeurd, want bij MacOSX moet je aangeven dat je een schijf voor backups wilt gebruiken...
Maar volgens mij heb je het nu niet over een vaste schijf, of wel?

[ Voor 23% gewijzigd door DiedX op 30-10-2017 17:59 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspinoy
Dan vrees ik dat daar niet veel meer aan te doen valt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
DiedX schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:58:
Dan is er toch echt wat vreemds gebeurd, want bij MacOSX moet je aangeven dat je een schijf voor backups wilt gebruiken...
Maar volgens mij heb je het nu niet over een vaste schijf, of wel?
Ik heb het over een Time Capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-07 11:21
Ik denk dikke pech. Je macbook heeft ondetussen ook al nieuwe gemaakt dus ws de oude bitjes ook al overschreven.

Opzich ook niet heel erg toch? Ik maak ook eens in de zoveel tijd een nieuwe base aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
supersnathan94 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:42:
Ik denk dikke pech. Je macbook heeft ondetussen ook al nieuwe gemaakt dus ws de oude bitjes ook al overschreven.

Opzich ook niet heel erg toch? Ik maak ook eens in de zoveel tijd een nieuwe base aan.
Tuurlijk is dat erg. Je maakt incremental backups zodat je oude dingen kan terughalen waarvan je *nu* nog niet weet of je het mist.

Wat mogelijk gebeurd is -iets wat vaker gebeurt-, is dat OS X een fout in de backup heeft gevonden, deze heeft verwijderd en toen een nieuwe heeft geplaatst. Hier geef je wel toestemming voor, maar is onduidelijk aangegeven.

Je hebt simpelweg pech nu helaas.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:06

nelizmastr

Goed wies kapot

LED-Maniak schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:44:
[...]

Tuurlijk is dat erg. Je maakt incremental backups zodat je oude dingen kan terughalen waarvan je *nu* nog niet weet of je het mist.
Nadeel is alleen dat je back-upt naar een volume zonder enige vorm van redundantie, dus slim is het permanent back-uppen naar één time machine schijf / capsule sowieso niet als je back-ups serieus neemt :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Het is niet zo dat er hele belangrijke dingen op stonden, maar het blijft vreemd dat alles gewoon verdwenen is.
Data die ik er met een Windows-pc op had gezet staat er nog steeds op, dus het zijn alleen de Time Machine-backups die weg zijn.
Ik ben er achter gekomen dat je met Time Machine meerdere schijven kan toevoegen, dus ik heb behalve mijn Time Capsule ook nog een Airport Extreme waar ik nu een usb-schijf op heb aangesloten.
Nu wordt alles tenminste op 2 schijven weggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Goed bezig :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Daar moet je melding van hebben gehad. Er zat een bug in TimeMachine waardoor, om het op te lossen, al je historie gewist moest worden en een compleet nieuwe resevekopie moest genereren. TimeMachine vraagt van te voren of je door wilt gaan of gewoon helemaal geen backup meer wil maken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
De enige melding die ik voorbij heb zien komen was dat de Time Machine niet gevonden kon worden.
Pagina: 1