problemen phanteks fan hub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09 08:41

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Beste tweakerts,

Ik heb een al een tijdje mijn enthoo luxe vol hangen met fans(9 stuks, 6x4pin 120mm en 3x 3pin 140mm), deze zaten eerst allemaal op een thermaltake commander (pwm sata fan hub met allemaal 4 pin headers), opzich een prima ding maar daardoor kon ik niet alle fans per stuk aansturen.

Mijn kast had ontzettende negatieve druk, en er kwam stof naar binnen door plekken waar het niet hoort(getest met rook) dus besloot ik de meegeleverde phanteks fan hub van de enthoo luxe te gebruiken en mijn intakes daarop aan te sluiten, mijn idee was dat deze hetzelfde zou werken als de commander, niet dus.

Met de fan hub zit een 12v kabeltje en een pwm signaalkabel, verder zijn de headers 3 pin. Op deze fan hub zitten 2x4pin en 3x3pin fans, so far so good.
Alles aangesloten en aangezet, stonden alle intake fans op maximum snelheid! Proberen aan te passen via de bios, maar snelheid veranderde niet. Even opgezocht en zag dat er werd verteld in de handleiding van een vergelijkbare phanteks fan hub dat je de 12v eruit kon halen omdat de 4pin kabel 30w kan leveren. Volgens een forum post kunnen fans maar maximaal zo’n 3w gebruiken op 12v, dus leek het me logish dat hij het wel aan kon. Sinds er 6 headers op zaten en ik er maar 5 gebruikt heb. Dus 12v kabel eruit gehaald, aangezet, en... nu bewegen de fans heel even en draaien niet, ze schokken een beetje. Het is dus niet werkende fans of full speed, kan het liggen aan dat ik de pwm kabel in een case fan header en niet cpu fan header heb gedaan? Misschien niet genoeg voltage door de 4pin kabel door de header op mijn moederbord? Ik heb ook nog 4 pin case fan/pump headers, misschien dat die meer stroom kunnen leveren?

Bij de thermaltake commander zijn de 3 pin fans wel aan te sturen en gaan ze niet op volle snelheid.

Moederbord:gigabyte AX370 gaming 5
Fans: 3x phanteks 140mm 3 pin (komen met enthoo luxe tg)
6x IDcooling sf 12025 4pin pwm

Hartelijk bedankt! :D

Bericht ontvangen uit China

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan32
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-09 11:14
Ik denk eerlijk gezegd gewoon dat je fan hub kapot is, misschien zou je een andere fan header op je moederbord kunnen proberen. Het maakt in ieder geval niet uit dat je hem niet aan je CPU fan header hebt aangesloten. Je zou misschien anders phanteks een mail kunnen sturen:
support@phanteks.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09 08:41

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Gelukkig was hij niet kapot, ik heb het uiteindelijk op een pump header geprobeerd en via de bios het vermogen omhoog gezet, toen deed ie het wel zonder 12v :) toch bedankt voor je reactie!

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan32
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-09 11:14
Geen probleem en graag gedaan ;)