Ervaringen zakelijke service NS

Pagina: 1
Acties:
  • 1.301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik heb zojuist een vreemde ervaring opgedaan met de zakelijke service van de NS die ik graag zou willen delen en ook vragen of dit standaard is bij de NS of toevallig net vandaag een vreemde uitzondering?

Ik heb een auto en reis vrijwel nooit met de trein. Als ik dat wel doe, koop ik meestal een e-ticket. Het nadeel van een OV-chipkaart is namelijk dat je dat ding moet aanschaffen voor €7,50 en je moet er ook een minimaal saldo op hebben staan om met de trein te gaan. Zelfs al doe je een ritje dat €3 kost, er moet minimaal €20 op staan om überhaupt te kunnen inchecken. Voor iemand die vaak met de trein reist is dat vast geen probleem, voor een sporadische reiziger is dat gewoon omslachtig.

Toen zag ik toevallig hoe de NS Business Card werkt. Die is gratis, er hoeft geen saldo op te staan, en reizen worden achteraf maandelijks gefactureerd. Ideaal voor een sporadische OV-reiziger! Geen gedoe met eerst checken of er genoeg saldo op de kaart staat en opladen, als je eens een keer het OV wil nemen stap je gewoon in en de factuur komt later wel.

Dus ik naar de NS website om zo'n kaart aan te vragen. Naam kaarthouder, geboortedatum etc invullen, bedrijfsnaam invullen die automatisch bij de KvK wordt opgezocht en het juiste vestigingsadres verschijnt, ziet er allemaal goed uit... En dan bij de laatste stap komt er opeens "probleem bij opvragen vestigingsadres bij KvK" en kan ik niet verder. Terwijl de site daarvoor bij het invullen van de bedrijfsgegevens wel correct het vestigingsadres kon opvragen.

Dus ik bel naar het nummer van NS Zakelijk, 030-3001111, dat 24h per dag geopend zou moeten zijn: "tuut tuut tuut tuut *klik*".

Huh?

Oké, NS particulier maar bellen dan. "Sorry, wij kunnen u niet helpen met een zakelijke vraag."

Right. Chat eens proberen. Probleem uitgelegd (inclusief onbereikbaarheid van 030-3001111), krijg ik antwoord "Wij kunnen u helaas niet helpen met een zakelijke vraag. U kunt 24 uur per dag bellen met NS Zakelijk op 030-3001111." Ummmm, ik zei je toch net dat dat nummer niet bereikbaar is?

Dussssss nog maar even doorgaan met e-tickets gebruiken. :)

Wat zijn jullie ervaringen met NS Zakelijk? Goede ervaringen zijn zeker ook welkom - dan wordt het niet zo'n rant-en-zeik-topic. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47

Crazy D

I think we should take a look.

Geen problemen mee. Vorig jaar business card aangevraagd, en klaar. Zo nu en dan met het OV, netjes factuur achteraf. Hooguit onhandig dat je pas na ong 30 dagen de factuur krijgt en dat die daarna pas na 30 dagen geïncasseerd wordt. Zou wat sneller mogen (makkelijker met boeken, aangezien ik de boekhouding doe op basis van betalingen uit m'n bankbestand, dat werkt in dit geval dus niet omdat je bijna altijd wel een kwartaal overgang hebt hierdoor). Maar verder, werkt op zich prima. Geen problemen ook niet met aanmelden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Vreemd dat je geen contact kunt krijgen en dat de aanvraag niet goed loopt, misschien gewoon een "hikje" vandaag in de NS systemen? En anders even een mailtje sturen?

Ik heb ook geen enkel probleem ervaren met de Business card, noch met de aanvraag, noch met het dagelijks gebruik.

Ook niet met de facturering, gewoon invoeren in Exact onder het juiste kwartaal en de incasso komt vanzelf wel, ook al is het een maand later. Ik ben dus over het algemeen tevreden met de service van NS zakelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door bvk op 28-10-2017 14:51 ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:54

job

Mx. Alba schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:51:
Zelfs al doe je een ritje dat €3 kost, er moet minimaal €20 op staan om überhaupt te kunnen inchecken. Voor iemand die vaak met de trein reist is dat vast geen probleem, voor een sporadische reiziger is dat gewoon omslachtig.
Klopt, maar gelukkig zijn er nog alternativen:
- kaartje bij automaat (1 euro opslag)
- online ticket via de website (uitprinten op a4)
- online ticket via de app.

Dus mocht je haast hebben probeer een van bovenstaande alternatieven.
En anders probeer je maandag nog eens op het zakelijke nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47

Crazy D

I think we should take a look.

bvk schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:50:
Ook niet met de facturering, gewoon invoeren in Exact onder het juiste kwartaal en de incasso komt vanzelf wel, ook al is het een maand later. Ik ben dus over het algemeen tevreden met de service van NS zakelijk.
Je kunt m uiteraard boeken als je de factuur binnen krijgt maar ik boek al mijn inkopen n.a.v. het bankbestand, aangezien alle overige facturen die ik krijg, of binnen 2 of 3 dagen geïncasseerd worden of ik maak ze gewoon over wanneer ik ze binnenkrijg. Maar goed, minor detail verder :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Crazy D schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Je kunt m uiteraard boeken als je de factuur binnen krijgt maar ik boek al mijn inkopen n.a.v. het bankbestand, aangezien alle overige facturen die ik krijg, of binnen 2 of 3 dagen geïncasseerd worden of ik maak ze gewoon over wanneer ik ze binnenkrijg. Maar goed, minor detail verder :)
Tja, zo werkt elk bedrijf weer anders, zowel aan de betalende als de ontvangende kant ;) Incasso 2 dagen na de factuur ontvangst maak ik nooit mee, meestal minimaal een week. Maar de NS is wel een uitzondering inderdaad. De factuur ontvang je meestal op het midden van de maand, dus als je bijvoorbeeld op 16-10 een reis maakt krijg je 15-11 een factuur die weer een maand later pas geïncasseerd wordt.

Maar goed, dat is de NS werkwijze, als zij daar happy mee zijn vind ik dat prima zo daar het administratief voor mij geen problemen geeft.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind het ook ideaal. Heb een Business Card voor de eerste klasse en een persoonlijke ov-chipkaart voor de enkele keer dat ik tweede klasse met iemand meereis.

Enige nadeel is dat creditnota's niet of pas een jaar later worden verrekend. Tenzij je er zelf achteraan gaat en een rekeningnummer doorgeeft, maar dat hebben ze al in verband met de automatische incasso. Administratief een beetje onhandig, hoewel dat mijn eigen schuld is want ik vergeet zelf telkens uit te checken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Canaria schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:59:
Ik vind het ook ideaal. Heb een Business Card voor de eerste klasse en een persoonlijke ov-chipkaart voor de enkele keer dat ik tweede klasse met iemand meereis.

Enige nadeel is dat creditnota's niet of pas een jaar later worden verrekend. Tenzij je er zelf achteraan gaat en een rekeningnummer doorgeeft, maar dat hebben ze al in verband met de automatische incasso. Administratief een beetje onhandig, hoewel dat mijn eigen schuld is want ik vergeet zelf telkens uit te checken.
Als je het vergeten uit te checken met je BC nou niet meer dan 5x per jaar doet is dat ook geen probleem meer tegenwoordig ;)

https://www.ns.nl/zakelij...en-check-uit-service.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanarie77
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-12-2024
Geen toegevoegde waarde en een kick van ruim 7 jaar oud? Liever niet; dit topic gaat weer naar bed

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 07-08-2024 09:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.