Beste WVers,
Omdat mijn huidige contract bij Qurrent op 12 januari 2018 afloopt, ben ik in het begin van deze maand opzoek gegaan naar een nieuwe energieleverancier.
Uit mijn persoonlijke ervaring wist ik namelijk dat wanneer het lopende contract binnen een half jaar afloopt, energieleveranciers het contract uitdienen en op de contractvrije datum de nieuwe levering starten.
Via één van de energievergelijkingssites kwam ik terecht bij Energiedirect.
Zodoende ben ik per 9 oktober j.l. klant geworden bij Energiedirect. Ik kreeg netjes het contract per mail, werd gewezen op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Dit hield in dat het contract per 24 oktober inging.
Wat ik me niet realiseerde was het feit dat Energiedirect ook daadwerkelijk per 24 oktober de levering zou starten. In een mailtje op 24 oktober kreeg ik pas te lezen. Hierin werd gemeld dat de levering gestart was.
Vanochtend kreeg ik de afrekening van Qurrent in de mailbox. Hierbij zat een boetebedrag voor het voortijdig ontbinden van het contract van 100 Euro. tevens loop ik nu de welkomstbonus van 150 Euro mis doordat ik mijn contract niet 12 maanden uitzit.
Bij Energiedirect kan ik in ieder geval de boete niet claimen, de kleine lettertjes stelen namelijk dat
Heb ik nog een mogelijkheid om mijn huidige contract bij Qurrent uit te zitten?
Ik hoor graag van jullie
Matis
Omdat mijn huidige contract bij Qurrent op 12 januari 2018 afloopt, ben ik in het begin van deze maand opzoek gegaan naar een nieuwe energieleverancier.
Uit mijn persoonlijke ervaring wist ik namelijk dat wanneer het lopende contract binnen een half jaar afloopt, energieleveranciers het contract uitdienen en op de contractvrije datum de nieuwe levering starten.
Via één van de energievergelijkingssites kwam ik terecht bij Energiedirect.
Zodoende ben ik per 9 oktober j.l. klant geworden bij Energiedirect. Ik kreeg netjes het contract per mail, werd gewezen op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Dit hield in dat het contract per 24 oktober inging.
Wat ik me niet realiseerde was het feit dat Energiedirect ook daadwerkelijk per 24 oktober de levering zou starten. In een mailtje op 24 oktober kreeg ik pas te lezen. Hierin werd gemeld dat de levering gestart was.
Vanochtend kreeg ik de afrekening van Qurrent in de mailbox. Hierbij zat een boetebedrag voor het voortijdig ontbinden van het contract van 100 Euro. tevens loop ik nu de welkomstbonus van 150 Euro mis doordat ik mijn contract niet 12 maanden uitzit.
Bij Energiedirect kan ik in ieder geval de boete niet claimen, de kleine lettertjes stelen namelijk dat
De overstap naar Energiedirect kost me (indirect) 250 Euro en met een (geschatte) jaarrekening van 800 Euro vind ik dat toch heel veel.We betalen de opzegvergoeding van uw vorige leverancier aan u terug als u voldoet aan de volgende 3 voorwaarden:U ontvangt van uw vorige leverancier een eindrekening met daarop de opzegvergoeding. Daarna heeft u 3 maanden de tijd om terugbetaling van deze opzegvergoeding bij ons aan te vragen. Als uw aanvraag wordt goedgekeurd, ontvangt u het bedrag uiterlijk 3 maanden na de start van uw contract op uw bankrekening. Eventuele welkomstcadeaus die uw vorige energieleverancier terugvordert, vergoeden we niet. Neem hiervoor contact op met uw vorige energieleverancier.
- u kiest voor een meerjarig contract
- én u sluit een Altijd Voordeel contract af
- én u stapt over nadat we u telefonisch hebben benaderd of na een persoonlijk gesprek aan de deur of in een winkel
Heb ik nog een mogelijkheid om mijn huidige contract bij Qurrent uit te zitten?
Ik hoor graag van jullie
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time