Toon posts:

Win2k server: client login problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie:
Draai Win2K server in een netwerk als domein controller waar enkele werkstations op moeten inloggen. Dat gaat leuk (=OK) maar een ding is vreemd: zodra een werkstation inlogt gaat het analoge modem van de server inbellen :? Als je dit cancelled is er niks aan de hand, werkstation logt gewoon in maar dit is niet de manier zoals ik wil dat het werkt!!!

Iemand een idee hoe dit te verkomen is?

Wat aanvullende info: Ik gebruik ICS op het analoge modem in de Win2K server. Dit het ik ook nodig. Wanneer ik dit uitschakel loggen de werkstation helemaal niet meer in! (er komt geen eens het MS networking login scherm naar voren maar gewoon windows login.)

Thankz in advance :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Euh...

Je omschrijft het nogal vaag...

Je hebt een Server waar windows 2000 (server ?) op draait en hier gebruik je de standaard bijgeleverde ICS op, om je inbelaccountje te sharen voor je andere PC's die ook een bepaalt OS draaien. (9x ? 2K ?) je netwerk werkt gewoon helemaal, maar op het moment dat je met een Client aanmeld op de Server (Inloggen op een NT-domein ? een verbinding maken naar de server) gaat ICS automatisch uitbellen en dat wil je niet ?

Zoiets ?

:?

Aannames zijn fataal.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ik denk dat ie bedoeld dat ie inlogt op zijn lokale domein en dat de 2000 server dan spontaan gaat bellen naar het internet...

Maar de oplossing heb ik zo snel niet...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als het te vaag was maar alle aannames die GaMeOvEr gedaan heeft kloppen; Client computers draaien op winME en loggen in op een NT domein.

Verwijderd

Topicstarter
Ongeduldig ben ik niet hoor ;) maar is er dan niemand die hier een antwoord of een opmerking op heeft in de trend van: "Kijk eens naar dit & dit & dat..." ?

Verwijderd

Euh, misschien kun je eens richting je routing e.d. kijken? Als je een route hebt staan om als gateway voor je clients te dienen dan kan het zijn dat de clients IP-verkeer ri. gateway versturen bij het aanmelden. Je server merkt dat en gaat die route aanmaken cq. activeren --> inbellen in dat geval.

Laat ff weten of het lukt...

Verwijderd

Topicstarter
Snap wat je bedoeld maar de clients gebruiken het interne IP adres van de server als gateway (server= o.a. DHCP server). Heb al geprobeerd andere routes éxpliciet aan te geven maar dit haalt niks uit...

Verwijderd

[b]Op dinsdag 10 juli 2001 15:37 moeten inloggen. Dat gaat leuk (=OK) maar een ding is vreemd: zodra een werkstation inlogt gaat het analoge modem van de server
Kennelijk is er een probleem met je netwerk configuratie. ICS staat er om bekend ook nog wel eens buiten de deur te gaan zoeken als het eigenlijk niet nodig is. Kennelijk vind er ergens tijdens het inloggen van je client een lookup plaats die geen resultaat oplevert op je locale netwerk, ICS gaat dan buiten de deur kijken.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Schakel dat hele ICS eens uit, dat is in principe helemaal niet nodig op een win 2k server. die kan zo ook wel als gateway draaien volgens mij, en misschien kun je eens bij de policy's kijken of daar wat tussenzit,want zo te horen " eisen" je clients dat het internet gelijk open gaat, dit staat of ergens bij de accounts of bij de policy's dus, misschien dat je daar wat kunt vinden....succes!!
Pagina: 1