Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf laptop studiedoelende €700 tot €800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop waar programma's als Photoshop, inDesign en Illustrator (misschien af en toe is een videootje renderen, zal geen hele film zijn) goed op kunnen draaien. Verder zal ik programma's als Word etc. gebruiken. Op de laptop worden geen games gespeeld, hij is enkel bedoeld voor studiedoeleinde. Mijn voorkeur wat betreft het besturingssysteem is Windows, Apple mag ook alleen is dat niet wenselijk lijkt me met dit budget.

Zelf had ik een bedrag van €700 tot €800 in gedachten. De laptop gaat elke dag mee naar school en wordt gebruikt bij het geven van presentaties. Een laptop waar heel groot MSI op staat met een draak (game-uitstraling) is dus niet wenselijk aangezien hij ook professioneel/zakelijk moet ogen.

Zelf vind ik een kleine laptop (13" of 15" inch) wel fijn, als ik moet werken dan heb ik grote monitoren tot mijn beschikking (een HDMI aansluiting of VGA aansluiting is wel noodzakelijk). Een kleine laptop is fijn voor colleges en zo, daarnaast mag hij ook niet te zwaar zijn.

Het merk maakt mij in principe niet zo heel veel uit, ik geef graag de voorkeur aan HP, Asus of Lenovo aangezien zij mooie designs leveren in mijn optiek. Mocht een ander laptop merk aansluiten bij mij wensen en mijn budget dan is deze uiteraard ook welkom.

Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van de processoren, grafische kaarten etc. ik zelf zat te kijken naar een i7, omdat ik er altijd ben van uitgegaan dat een snelle processor belangrijk is. Op internet kom ik echter veel berichten tegen over i5 processoren die niet veel afdoen voor specifieke type i7 processoren. Daarnaast weet ik niet hoe belangrijk een dedicated videokaart is in deze.

In de winkel word ik ook niet echt wijzer aangezien de verkoper die mij hielp een doorsnee verkoper is die mij enkel het duurste product aan wilde smeren. Wanneer ik vroeg welke hardware belangrijk was bij Photoshop kon hij me geen eenduidig antwoord geven waardoor ik mijn geloof al snel verloor in deze verkoper, uiteraard alle respect voor deze beste man.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met het kiezen van een laptop die aansluit bij mijn wensen.

Bedankt,
Simpele ziel

P.S. Mijn excuus voor de spellingfout in de titel. Ik kan deze niet meer wijzigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 01:03 ]

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou beginnen bij de eisen die je opleiding aan de laptop stelt. Vraag daar na wat zij als minimaal en als gewenst beschouwen en gooi dat in de Tweakers Pricewatch.

Bedenk voor jezelf ook of je nieuw of refurbished wil hebben en wat je verdere wensen en eisen zijn. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld absoluut een mat IPS scherm willen hebben dus alles dat niet-IPS is en glans valt af.

Op die manier hou je een wat korter lijstje over. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Dat ben ik er vergeten bij te zeggen, excuus. Mijn opleiding stelt geen eisen. Het werken in Photoshop, inDesign etc. is iets dat mijn vorige mediavormgeving opleiding van mij vroeg. Nu doe ik dit, vrij intensief, in mijn eigen tijd voor mezelf en klanten.

Ik doe nu een accounttant opleiding, waarvoor dus Word, Excel etc. aan de orde komt.

Maar de eis dat Photoshop e.d. er vlot op draait is er dus wel zeker.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Even je wensen en eisen (plus wat ik er zelf bij verzon) in de Pricewatch gegooid:
categorie: Laptops

Kom je uit op dit soort dingen:
pricewatch: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (80X200ERMH)
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV259T

Is dat wat?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt voor je reactie.

Ik had zelf ook een blik geworpen in de pricewatch. De Asus heeft geen bekende prijs, bij Bol.com staat hij voor €899,-

Die Lenevo is ook wel aardig, en valt binnen mij budget, maar die heeft een i5 met 2 cores, die Asus heeft 4 cores. Ga ik dat verschil merken?

Een onBoard grafische kaart lijkt me voldoende voor Photoshop, IndDesign etc. (toch?) mijn huidige laptop heeft een dedicated grafische kaart, maar volgens mij heeft Photoshop deze nog nooit gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gegaan voor deze laptop, http://www.dell.com/nl-be...d/inspiron-15-7570-laptop.

8e generatie Intel® Core™ i5-8250U processor (6 MB cache, tot 3,''4 GHz)
8 GB DDR4 2.400 MHz, tot 16 GB
Dubbele schijven met 128 GB Solid State-schijf + 1 TB harde schijf (5.400 rpm)
NV GeForce 940MX 4 GB GDDR5

Lijkt me een prima laptop voor de door mij gestelde eisen.
Pagina: 1