Intel Optane 900P al pre-orders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bleak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik ben alle sites aan het afzoeken naar deze nieuwe ssd. ik ben er heel geintresseerd in en wil graag weten wat het zal gaan kosten in nederland, in Engeland staat de ssd op een site voor 620 pounds https://www.scan.co.uk/pr...0mb-s-read-2000mb-s-write maar ik hoop dat het in Nederland wat goedkoper zal zijn.

Wat voor prijs zal ik aan moeten denken?

Beste antwoord (via Bleak op 28-10-2017 16:19)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afhankelijk van de wisselprijs een 15% hoger; kom je op iets van 690 euro. Zou overigens niet weten wat het nut van een dergelijke SSD is voor consumenten.

Zie in de Anandtech review dat de 280GB versie een adviesprijs van $389 heeft, met belasting etc zal dit ook grofweg de europrijs zijn (~€390).

Je kunt voor ~€420 pricewatch: Samsung 960 EVO 1TB kopen die hogere read/writes haalt (en wat minder IOPS). Voor consumentengebruik lijkt me de Optane 900P echt geldverspilling. Het nut van een NVMe SSD is in veel applicaties al discutabel; https://nl.hardware.info/...ktijk-benchmarkresultaten alleen met koppieren van grote bestanden is de NVMe SSD echt sneller (niet gek met read/writes van >2000MB/s). In reallife applicaties is hij niet of nauwelijks sneller.

Zie ook deze review van de Optane 900P https://www.anandtech.com...el-optane-ssd-900p-review.

[ Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 27-10-2017 20:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Tortelli

Tortelli

Afhankelijk van de wisselprijs een 15% hoger; kom je op iets van 690 euro. Zou overigens niet weten wat het nut van een dergelijke SSD is voor consumenten.

Zie in de Anandtech review dat de 280GB versie een adviesprijs van $389 heeft, met belasting etc zal dit ook grofweg de europrijs zijn (~€390).

Je kunt voor ~€420 pricewatch: Samsung 960 EVO 1TB kopen die hogere read/writes haalt (en wat minder IOPS). Voor consumentengebruik lijkt me de Optane 900P echt geldverspilling. Het nut van een NVMe SSD is in veel applicaties al discutabel; https://nl.hardware.info/...ktijk-benchmarkresultaten alleen met koppieren van grote bestanden is de NVMe SSD echt sneller (niet gek met read/writes van >2000MB/s). In reallife applicaties is hij niet of nauwelijks sneller.

Zie ook deze review van de Optane 900P https://www.anandtech.com...el-optane-ssd-900p-review.

[ Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 27-10-2017 20:32 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En daarnaast, als je echt de 2000 MB/s read write wil halen, heb je wel 2 van deze dure krengen nodig.

Dan kan je van de ene naar de andere optane schrijven. Alleen in dat geval zal je in de buurt komen van de 2000 MB/s.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:26:
En daarnaast, als je echt de 2000 MB/s read write wil halen, heb je wel 2 van deze dure krengen nodig.

Dan kan je van de ene naar de andere optane schrijven. Alleen in dat geval zal je in de buurt komen van de 2000 MB/s.
Wat een onzin. Je kunt ook een bestand unzippen en terugschrijven. Je kunt ook 100 clients hebben op 10Gb netwerkkaarten. etc.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Bleak
Deze ssd word aangeraden voor Star citizen dus daarom wou ik hem graag bedankt voor jullie reacties

• Tortelli

Tortelli

@TheBrave18 geldverspilling in voor dit soort games; een SATA SSD is waarschijnlijk net zo snel (zie hardware info test in mijn vorige reactie) of desnoods een NVMe SSD die 2-3x zo groot is. Je moet overigens voor NVMe SSD's ook een moederbord hebben welke dit ondersteund (z97 of nieuwer bij Intel).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Juup schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:48:
[...]

Wat een onzin. Je kunt ook een bestand unzippen en terugschrijven. Je kunt ook 100 clients hebben op 10Gb netwerkkaarten. etc.
Sorry, je hebt helemaal gelijk.

Een typische pc voor star citizen is natuurlijk vooral bezig met zippen en unzippen. Sterker nog, de meeste pcs zijn daar eigenlijk vooral mee bezig. Hoeveel clients je hebt op 10 Gb netwerkaarten op een dergelijke pc, dat weet ik niet. Maar het zullen er vast een hele hoop zijn.

Dus, aanschaffen dat ding.... :X

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Reepje Tsja ik zeg niet dat de TS deze disk nodig heeft maar ik heb wel vaker hardware gekocht die lekker snel was terwijl het niet echt nodig was.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Bleak
Reepje schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

Sorry, je hebt helemaal gelijk.

Een typische pc voor star citizen is natuurlijk vooral bezig met zippen en unzippen. Sterker nog, de meeste pcs zijn daar eigenlijk vooral mee bezig. Hoeveel clients je hebt op 10 Gb netwerkaarten op een dergelijke pc, dat weet ik niet. Maar het zullen er vast een hele hoop zijn.

Dus, aanschaffen dat ding.... :X
Bedankt voor je sarcasme :P

Ik ben uiteindelijk maar gegaan voor de 1 terabyte 960 pro van samsung die heeft toch wel echt een aanzienlijk grotere capaciteit.. |:(
Pagina: 1