8-pin kabel extra, voor voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
Hallo,

Ik heb een OCZ Modxtream pro 700w in min pc en heb zojuist de Gigabyte GTX 1080 Aurus aangeschaft.

Als het goed is moet deze voeding het wel kunnen doen alleen is het probleem dat er alleen maar een 6+2 en 6 pin kabel bij zit. Dus niet de 2x 8 pin welke ik nodig ben voor mijn GPU. Zijn die kabels ook los te krijgen. De connector op mij PSU kunnen als het goed is wel gewoon 2x 8-pin aan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De veiligste en makkelijkste optie om te proberen is om te kijken of het werkt met gewoon de 6+2 en 6 aangesloten. Niet alle videokaarten checken daadwerkelijk op die 2 extra pins in een 6+2 connector.

Je kunt helaas niet zomaar iedere 8 pins kabel pakken en die aansluiten op je voeding. Nou ja, het kan soms wel, maar de pin-out van de kabels van verschillende voedingen is vaak niet hetzelfde, waardoor je dus kortsluiting kunt krijgen en de voeding en/of videokaart kunt slopen.

Mocht de 6 + 6+2 optie niet werken kun je wel een 6 naar 6+2 verloopje kopen en dat gebruiken.

Hoe oud is de voeding precies? Hij is alweer 10 jaar op de markt, en ModXStreams ouder dan 7-8 jaar zijn niet verstandig meer om te gebruiken vanwege de kwaliteit van de elco's die er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Dank voor je reactie.

Ik denk dat ik dan toch maar voor een andere voeding ga. Mede ook omdat hij het nu helemaal niet meer lijkt te doen. Als ik de voeding heb aangesloten op de GPU dan doet de pc niets en als ik de kabels niet aangeloten heb dan start hij wel op. Lijkt er op dat de voeding het aan het begeven is...

Ik dacht zelf aan deze;

https://azerty.nl/product...rn-atx12v-2-4-eps12v-2-92

of;

https://azerty.nl/product...rn-atx12v-2-4-eps12v-2-92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de specificaties van de andere onderdelen in de pc? Een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold is bijvoorbeeld echt al ruim voldoende voor een i7 + GTX 1080 met beiden een overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Ok dan ga ik voor een dergelijke voeding. Mijn specs komen wel redelijk overeen en echt overklokken ga ik toch niet meer doen. Ik wil hem graag via Azerty bestellen en de heeft een lange levertijd.

Deze is er wel;

https://azerty.nl/product...g--intern--atx12v--eps12v

Edit: Of via coolblue is hij er wel trouwens.

Niet beter om iets meer vermogen te doen m.b.t. toekomstbestendigheid o.i.d.?

[ Voor 16% gewijzigd door Garcon-l op 31-10-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je hebt meer aan een voeding van betere kwaliteit dan meer vermogen dat je toch nooit gaat gebruiken. Of je moet in de toekomst een 2e videokaart er bij willen zetten, dan kun je voor 100 watt meer gaan, maar zowel Nvidia als AMD zijn SLI en Crossfire aan het afbouwen. Maar met de Focus Gold 550 watt kun je ook nog wel prima 2 GTX 1080's draaien als het moet.

Het enige verschil tussen de Seasonic Focus Gold en de Platinum versie is dat de Platinum wat efficiënter is, kwalitatief zijn ze vergelijkbaar. Maar voordat je dat verschil in prijs hebt terug verdiend met het stroomverbruik ben je meer dan 10 jaar verder.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 03:30 ]

Pagina: 1