Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vormgeving en fotobewerking en gebruik vooral Photoshop CC, Indesign CC & Illustrator CC en dat meestal tegelijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond € 3.000, wil een iMac waar ik nog een aantal jaren mee kan werken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk er op dit moment over om een 2017 iMac met de volgende specs te kopen:
27" Retina 5K-display
4.2GHz Intel Core i7-processor
16GB DDR4 2400MHz geheugen
SSD 512GB hardeschijf
Radeon Pro 580 8GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Apple iMac.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
27" scherm en moet snel verschillende taken/bewerkingen met voorgenoemde programma's tegelijk kunnen uitvoeren.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben ZZP'er en ga deze Mac dus voornamelijk zakelijk gebruiken. Ik wil graag een investering doen die me niet onnodig veel geld kost (ben nog niet zo lang voor mezelf bezig), maar wil ook graag een Mac waar ik nog meerdere jaren goed op kan werken.
Ik twijfel of ik nu een Mac heb samengesteld die onnodig duur is voor mijn gebruik. Ik zou graag van jullie weten of een i7 quad-core processor echt nodig is voor de applicaties die ik gebruik. Ook twijfel ik of een SSD voor mij beter is dan de standaard Fusion drive. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik een goede Mac heb samengesteld of dat er componenten zijn die overkill zijn.
Vormgeving en fotobewerking en gebruik vooral Photoshop CC, Indesign CC & Illustrator CC en dat meestal tegelijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond € 3.000, wil een iMac waar ik nog een aantal jaren mee kan werken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk er op dit moment over om een 2017 iMac met de volgende specs te kopen:
27" Retina 5K-display
4.2GHz Intel Core i7-processor
16GB DDR4 2400MHz geheugen
SSD 512GB hardeschijf
Radeon Pro 580 8GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Apple iMac.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
27" scherm en moet snel verschillende taken/bewerkingen met voorgenoemde programma's tegelijk kunnen uitvoeren.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben ZZP'er en ga deze Mac dus voornamelijk zakelijk gebruiken. Ik wil graag een investering doen die me niet onnodig veel geld kost (ben nog niet zo lang voor mezelf bezig), maar wil ook graag een Mac waar ik nog meerdere jaren goed op kan werken.
Ik twijfel of ik nu een Mac heb samengesteld die onnodig duur is voor mijn gebruik. Ik zou graag van jullie weten of een i7 quad-core processor echt nodig is voor de applicaties die ik gebruik. Ook twijfel ik of een SSD voor mij beter is dan de standaard Fusion drive. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik een goede Mac heb samengesteld of dat er componenten zijn die overkill zijn.
PSN: Tripp0r