Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram82
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09-2019
N.a.v. het bitcoin gezin ben ik weer wat in blockchain tokens en currencies gedoken en ben er achtergekomen dat er nog een heus gat in de markt bestaat. Er is nog geen werkende of zinnige toepassing bedacht voor de blockchain-technologie en onderwijs.

https://www.coindesk.com/...dea-need-bigger-thinking/

Terwijl het alles in zich heeft om gekoesterde ambities op het terrein van data portabiliteit waar te maken, een oplossing kan zijn voor de uitdagingen op het gebied van privacy of accreditering van informeel onderwijs zou kunnen faciliteren.

Iemand een idee wie geschikte sparring partner zou kunnen zijn om dit verder te brengen? (werk zelf in het HO, risico-avers en geen ondernemer ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Bram82 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:27:
Er is nog geen werkende of zinnige toepassing bedacht voor de blockchain-technologie en onderwijs.
Kortom we gaan een spijker zoeken omdat we een hamer hebben? Buiten alle (intellectuele) resources die al aan blockchain verspild worden, moet dat dus op nog een gebied?

Als blockchain toch eens zou kunnen helpen poepen :Y)
Terwijl het alles in zich heeft om gekoesterde ambities op het terrein van data portabiliteit waar te maken, een oplossing kan zijn voor de uitdagingen op het gebied van privacy
In de kern biedt blockchain geen oplossing voor data portabiliteit en privacy. Het wordt er bij de haren bijgesleept.
accreditering van informeel onderwijs zou kunnen faciliteren
Waarempel toch nog iets wat kan relateren aan een typisch blockchain concept: distributed trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram82
Accreditering is in het kader van flexibilisering dan misschien het beste aanknopingspunt. Ik weet zeker dat de Edtech sector te langzaam beweegt, en dat ‘het onderwijs’ actief zoekt naar infrastructuur om flexibilisering mogelijk te maken. 1 + 1 zou ik denken, maar goed...ben dus eigenlijk op zoek naar de ideeenbus...

[ Voor 4% gewijzigd door Bram82 op 27-10-2017 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
Laten we zorgen dat het onderwijs eerst gaat zorgen wat ze echt moet doen, dat men fatsoenlijk gaat leren schrijven/rekenen.
Niveau is steeds slechter aan het worden, merk het zelfs aan mezelf. Als je af en toe mails van managers of directie ziet, om te huilen :X
Twijfel zelf regelmatig of een woord een lange of korte ij/ei moet hebben. Voel mezelf dan gewoon dom :X

Vind de opmerking hierboven wel mooi, we gaan spijkers zoeken omdat we een hamer hebben :?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
ybos schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:56:
Laten we zorgen dat het onderwijs eerst gaat zorgen wat ze echt moet doen, dat men fatsoenlijk gaat leren schrijven/rekenen.
Helaas, maar het onderwijs moet steeds meer:
- aan burgerschap doen
- aan programmeren doen
- aan sociale vorming doen
- tegen pesten doen
- aan Engels doen
- aan muziek/creativiteit/cultuur doen
- aan veilig media gebruik doen

Schrijven staat op een zeer laag pitje, bij rekenen en spelling gaat het om 'begrip' en 'automatiseren' en niet meer om 'memoriseren'. Laten we a.u.b. niet zoiets als 'blokchain' het onderwijs in gaan brengen ;(. Ik twijfel af en toe zelfs of het wel verstandig was om de computers de scholen in te brengen

[ Voor 11% gewijzigd door President op 27-10-2017 21:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
President schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

Helaas, maar het onderwijs moet steeds meer:
- aan burgerschap doen
- aan programmeren doen
- aan sociale vorming doen
- tegen pesten doen
- aan Engels doen
- aan muziek/creativiteit/cultuur doen
- aan veilig media gebruik doen

Schrijven staat op een zeer laag pitje, bij rekenen en spelling gaat het om 'begrip' en 'automatiseren' en niet meer om 'memoriseren'. Laten we a.u.b. niet zoiets als 'blokchain' het onderwijs in gaan brengen ;(. Ik twijfel af en toe zelfs of het wel verstandig was om de computers de scholen in te brengen
flauw modus
Vergeet staken niet :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Blockchain is een buzzword. Blockchain is nutteloos voor zaken die niet 100% procent trustless zijn uit te voeren.

Ik zie accreditatie voorbij komen. Wat klinkt het ideaal, als we nou een blockchain hebben waarvan uit leraren kunnen bewijzen dat ze geaccrediteerd zijn!

Jammer dat accreditatie een proces is dat data nodig heeft die niet in een blockchain te plaatsen is en die data moet aan voorwaarden voldoen die niet wiskunde te verifiëren zijn. Hou bewijs je wiskundig dat ik een diploma heb? Gevolg is dat er weer een partij is die beslist of dat zo is en die partij moeten we vertrouwen. Het nut van een blockchain valt dan weg. Wat je dan overhoudt is een extreem onhandige database die beheert wordt door een centraal orgaan.

"Blockchain" komt voort uit de Bitcoin wat een decentraal en trustless systeem is. Er is niet een centrale organisatie die beslist wat er wel of niet inkomt en door het gebrek aan een centrale organisatie hoef je ook niemand te vertrouwen.

99% van de potentiële blockchain toepassingen die ik voorbij zie komen gaan hier op stuk. Die toepassingen vereisen een centraal orgaan om de blockchain van informatie te voorzien. Dan heeft een blockchain geen toegevoegde waarde meer want als men hun SQL database open gooit bereikt men ook openbare data en vertrouwen dat de data die men erin zet klopt moeten we toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 07:32:
Blockchain is een buzzword. Blockchain is nutteloos voor zaken die niet 100% procent trustless zijn uit te voeren.

Ik zie accreditatie voorbij komen. Wat klinkt het ideaal, als we nou een blockchain hebben waarvan uit leraren kunnen bewijzen dat ze geaccrediteerd zijn!

Jammer dat accreditatie een proces is dat data nodig heeft die niet in een blockchain te plaatsen is en die data moet aan voorwaarden voldoen die niet wiskunde te verifiëren zijn. Hou bewijs je wiskundig dat ik een diploma heb? Gevolg is dat er weer een partij is die beslist of dat zo is en die partij moeten we vertrouwen. Het nut van een blockchain valt dan weg. Wat je dan overhoudt is een extreem onhandige database die beheert wordt door een centraal orgaan.
Ooit gehoord van hashing? De onderwijsinstelling die bepaalt dat jij een diploma hebt gehaald knalt dan jouw diploma in de (openbare) blockchain. Hierdoor kan iedereen controleren of jij wel de diploma's hebt die jij zegt te hebben.
"Blockchain" komt voort uit de Bitcoin wat een decentraal en trustless systeem is. Er is niet een centrale organisatie die beslist wat er wel of niet inkomt en door het gebrek aan een centrale organisatie hoef je ook niemand te vertrouwen.
Doe maar andersom. ;)
99% van de potentiële blockchain toepassingen die ik voorbij zie komen gaan hier op stuk. Die toepassingen vereisen een centraal orgaan om de blockchain van informatie te voorzien. Dan heeft een blockchain geen toegevoegde waarde meer want als men hun SQL database open gooit bereikt men ook openbare data en vertrouwen dat de data die men erin zet klopt moeten we toch al.
Dit is wel waar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die denkt een gat in de markt gevonden te hebben: zie *knip link*. Er gebeurt al heel veel. Het is de vraag of je inderdaad diplomatoekenning moet omzetten in een blockchain, maar er zijn zeker wel mogelijkheden om distributed ledgers meerwaarde te laten creeëren in het klaslokaal.

Mijn project BlockChange is daar een voorbeeld van. Daarmee sla je toegekende feedback op in een blockchain, zodat je je leerontwikkeling en kwaliteiten op een bepaald moment kunt vastleggen. Zie *knip spam* voor meer informatie daarover.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 30-10-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:10:
Mijn project BlockChange is daar een voorbeeld van. Daarmee sla je toegekende feedback op in een blockchain, zodat je je leerontwikkeling en kwaliteiten op een bepaald moment kunt vastleggen. Zie *knip* voor meer informatie daarover.
Waarom kun je die feedback niet opslaan in een database? Blockchain biedt nul voordelen behalve dat het een hip buzzword is.

Vroeger hadden wij ook een systeem waarmee je leerontwikkeling en kwaliteiten op een bepaald moment kon vaststellen. Dat noemde we een rapport.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 03-11-2017 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
*knip offtopic*
We zitten echt wel vol in de hype fase zeg. Iedereen wil de eerste zijn met zijn 'toepassing op de chain'. De hele blockchain 'wereld' loopt vooral over dan de ideeen types.

[ Voor 124% gewijzigd door Rukapul op 30-10-2017 08:59 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kun je die feedback niet opslaan in een database? Blockchain biedt nul voordelen behalve dat het een hip buzzword is.
Het probleem voor leerlingen van dit moment is dat die gegevens in allerlei databases staan: ze kunnen niet gecombineerd worden of worden meegenomen. Bovendien is het voor leerlingen lastig om zich uit te laten of wat ze kunnen als elk vak en elke school een ander soort software hanteert.
Vroeger hadden wij ook een systeem waarmee je leerontwikkeling en kwaliteiten op een bepaald moment kon vaststellen. Dat noemde we een rapport.
Dat klopt, die bestaan ook nog steeds. Het is echter (en was ook altijd al) de vraag hoeveel een rapport over je kunnen zegt. Bovendien komt er steeds meer kennis over het kunnen van een leerling beschikbaar en die feedback leidt uiteindelijk tot een rapport, maar vertegenwoordigd dat de échte waarde in het onderwijs? Gaan leerlingen zich niet gedragen naar het systeem ('zesjescultuur')? En hoe ontsluit je die waarde dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:30

Impry

Rallymedia.nl

Neem eens contact op met Kennisnet.
Heb op een congres een keer een workshop gevolgd van Michael van Wetering die kort even refereerde aan blockchain gebruik in het onderwijs. Met name voor het checken van 'echtheid' van diploma's/certificaten.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Bram82 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:27:
Terwijl het alles in zich heeft om gekoesterde ambities op het terrein van data portabiliteit waar te maken, een oplossing kan zijn voor de uitdagingen op het gebied van privacy of accreditering van informeel onderwijs zou kunnen faciliteren.
Je zou een AI kunnen schrijven die automatisch toepassingen voor de blockchain bedenkt. Liefst in combinatie met VR en AR.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56
spoiler:
Gratis start-up-idee: blockchain veegt anno 2017 nog steeds mijn reet niet af. "Gat" in de markt ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram82
Mehe, misschien vroeg ik er ook wel een beetje om...

Over de hamer en de spijker. Het (hoger) onderwijs loopt enerzijds enorm achter en heeft anderzijds een enorme drang naar vernieuwing om relevant en concurrerend te blijven. Op dit moment kopen hogescholen en universiteiten allerlei gare hamers om op allerlei gare denkbeeldige spijkers te slaan, 80% van de edtech conferenties gaan nog (gewoon) over MOOCs, gamification, en smartboards. Of je heel veel intellectuele resources verkeerd besteed door ook over toepassing van nieuwe technologie te brainstormen betwijfel ik.

Om een beetje focus aan te brengen is het misschien handig om stil te staan bij wat een ECTS (studiepunt) is, hoe die gedistribueerd en vastgelegd worden, wat de rol is van de derde partijen bij het valideren/verstrekken/verkrijgen van ECTS en hoe ECTS bijgedragen hebben aan flexibilisering (door bijvoorbeeld externe minors mogelijk te maken) ten opzichte van de 'oude' Nederlandse studiepunten (42 in een jaar).

In combinatie met twee belangrijke trends in onderwijsland (flexibilisering en internationalisering, neem die even aan) biedt blockchain-technologie toch een voor de hand liggende doorontwikkeling van de ECTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bram82 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:19:
...In combinatie met twee belangrijke trends in onderwijsland (flexibilisering en internationalisering, neem die even aan) biedt blockchain-technologie toch een voor de hand liggende doorontwikkeling van de ECTS?
Dat roept toch wel wat vragen op. Wat versta je onder doorontwikkeling van de ECTS? Waarom voldoet het huidige systeem niet? En wat doe je met het lager en middelbaar onderwijs waar flexibilisering en internationalisering geen echte rol van betekenis spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Het probleem voor leerlingen van dit moment is dat die gegevens in allerlei databases staan: ze kunnen niet gecombineerd worden of worden meegenomen. Bovendien is het voor leerlingen lastig om zich uit te laten of wat ze kunnen als elk vak en elke school een ander soort software hanteert.
Dat is wel typisch het probleem van 20 verschillende standaarden op proberen te lossen door de 21ste te introduceren. Ik laat het aan iemand anders over om de relevante xkcd te posten.

En soms is die 21ste wel nodig, maar vaak is dan het eindresultaat gewoon 21 verschillende databases (/blockchains) waar alles in staat en wat niet compatible met elkaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

Over de hamer en de spijker. Het (hoger) onderwijs loopt enerzijds enorm achter en heeft anderzijds een enorme drang naar vernieuwing om relevant en concurrerend te blijven. Op dit moment kopen hogescholen en universiteiten allerlei gare hamers om op allerlei gare denkbeeldige spijkers te slaan, 80% van de edtech conferenties gaan nog (gewoon) over MOOCs, gamification, en smartboards. Of je heel veel intellectuele resources verkeerd besteed door ook over toepassing van nieuwe technologie te brainstormen betwijfel ik.

Om een beetje focus aan te brengen is het misschien handig om stil te staan bij wat een ECTS (studiepunt) is, hoe die gedistribueerd en vastgelegd worden, wat de rol is van de derde partijen bij het valideren/verstrekken/verkrijgen van ECTS en hoe ECTS bijgedragen hebben aan flexibilisering (door bijvoorbeeld externe minors mogelijk te maken) ten opzichte van de 'oude' Nederlandse studiepunten (42 in een jaar).

In combinatie met twee belangrijke trends in onderwijsland (flexibilisering en internationalisering, neem die even aan) biedt blockchain-technologie toch een voor de hand liggende doorontwikkeling van de ECTS?
Afhankelijk van de laag waar je je op gaat concentreren (die verschillen nogal), kan ik voor wat betreft (exact) universitair onderwijs zeggen dat 'edtech' of onderwijstechnieken als zodanig in zijn geheel geen bewust thema zijn. Als je dan afgaat op 'hippe' iTunesU colleges heb je een heel ander beeld dan de dagelijkse praktijk. Maak niet de fout dat wat rondzingt op onderwijsconferenties enig verband houd met de praktijk. Daar komt bovenop dat 'edtech' en sowieso onderwijstechnieken zelden goed onderbouwt worden (zie zaken als studiehuis) en in feite hobbies zijn maar met goed onderwijs niet zoveel te maken hebben.

Ook als ik rondkijk in het basisonderwijs zou ik zeggen dat het niet ontbreekt op het aantal initiatieven, maar op kwaliteit. Van echt onderzoek is zelden sprake en vaak ontbreekt de noodzaak ook gewoon (bestaande technieken werken vaak prima). Bovendien zou ik zeggen dat technieken in feite maar een klein deel van het verhaal zijn: individuele kwaliteit, het vak als ambacht, dat krijgt nauwelijks aandacht. Leraren worden door het management gezien als werknemers, niet zelfstandige en capabele professionals. Zie het contrast met Fins onderwijs.

Kortom, mijn input is, als iemand met ervaring in het universitair onderwijs en goede contacten in het basisonderwijs: dat wat verbeterd moet worden zit op een heel ander vlak dan waar jij je belangstelling voor toont.

Sorry als ik daarmee een beetje party pooper ben ;) Het gaat me echter aan het hart: onderwijs is veel te veel een speelbal van alles wat eigenlijk helemaal niets met onderwijs te maken heeft. Heel zelden zie je management, gurus, mensen die een onderwijsproject doen beginnen met waar docenten en leraren nu precies behoefte aan hebben. Het antwoord op zo'n vraag is eigenlijk nooit, gebrek aan financiering voor apparatuur daargelaten, techniek.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, mijn input is, als iemand met ervaring in het universitair onderwijs en goede contacten in het basisonderwijs: dat wat verbeterd moet worden zit op een heel ander vlak dan waar jij je belangstelling voor toont.
Ja, er valt nog heel wat te verbeteren in het onderwijs, maar ik ben al meer dan tien jaar als docent in het voortgezet onderwijs werkzaam en zie het anders kijken naar leeropbrengsten als één van de zaken die kan bijdragen. Bovendien gaat het mij niet om het neerzetten van een 21e oplossing, maar een manier om de resultaten uit meerdere bronnen voor leerlingen bij elkaar te brengen en mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram82
Ik ga ook nog ff door. Als ik kijk naar hoe diplomawaardering nu bijvoorbeeld werkt dan denk ik echt dat blockchain-technologie een oplossing/verbetering kan opleveren. Een grote hogeschool of universiteit waardeert per jaar tussen de 1500 en 2500 diploma's uit het buitenland. Nu moeten allerhande expertisecentra archieven opbouwen van diploma's en doen vervolgens niets anders dan veiligheidskenmerken naast elkaar houden (stempeltjes, handtekeningen, lettertypes etc.). Volgens mij een proces dat rijp is voor de sloop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

Wat je dus eigenlijk zegt is dat je op conferenties over EdTech meer aandacht wilt zien voor technologieën die niet direct met het onderwijs te maken hebben. Zoals je voorbeelden over diploma-uitreiking.

Ik vraag me nu af waar je potentiële kandidaten beter mee kan aantrekken. 'Wie publiceren onze diploma's op de blockchain (copyrightrademark)' of 'Wij gebruiken strategieën om jouw beter te helpen je diploma te halen'. Voor het onderwijs is het niet nuttig om over achterliggende technologie te praten, en als student zou ik ook liever hebben dat docenten zich verdiepen in lesgeven in plaats van technische nazorg. Uiteindelijk wordt je als student niet beter van de technologie, maar van de uitwerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:13
Bram82 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:39:
Ik ga ook nog ff door. Als ik kijk naar hoe diplomawaardering nu bijvoorbeeld werkt dan denk ik echt dat blockchain-technologie een oplossing/verbetering kan opleveren. Een grote hogeschool of universiteit waardeert per jaar tussen de 1500 en 2500 diploma's uit het buitenland. Nu moeten allerhande expertisecentra archieven opbouwen van diploma's en doen vervolgens niets anders dan veiligheidskenmerken naast elkaar houden (stempeltjes, handtekeningen, lettertypes etc.). Volgens mij een proces dat rijp is voor de sloop...
En alweer, dit probleem ga je niet oplossen met de blockchain.
Je zegt nu: we hebben een systeem waarbij iedereen het bewijs van een diploma moet vragen een een echt persoon, omdat we het anders niet kunnen vertrouwen. Helemaal waar.
Als je dit helemaal gaat omgooien naar een blockchain, wordt het verhaal: iedereen moet gaan vragen ofdat het bewijs van het diploma alsjeblieft naar de blockchain geupload kan worden.

Tuurlijk werkt het, maar het werkt net zo goed als een SQL database hebben waarop iedere universiteit ter wereld het diploma upload samen met naam/studierichting van student.
Het probleem is niet dat we geen veilige SQL database kunnen bouwen, het probleem is dat je niet iedere universiteit ter wereld zo ver krijgt om op 1 centrale locatie iets in te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het onderwijs heeft niet meer of andere technologie nodig, maar meer mensen en meer geld. Er zijn zat goede ideeën en er is genoeg te doen, maar het loopt voornamelijk stuk op de werkdruk. Meer geld en meer mensen lost dat op. Dan kan je minder werken en toch nog je huis betalen, en hebben scholieren en studenten meer tijd met docenten.

Wat ook wel kan helpen is het management terugschroeven, misschien zou je die in een blockchain kunnen wegschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Bovendien stond er een maand terug al iets van een grote universiteit, dacht Harvard, die alle diploma's in de blockchain wilde gooien dus dan zouden al twee chains hebben voorzelfde doel

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:56:
Het onderwijs heeft niet meer of andere technologie nodig, maar meer mensen en meer geld. Er zijn zat goede ideeën en er is genoeg te doen, maar het loopt voornamelijk stuk op de werkdruk. Meer geld en meer mensen lost dat op. Dan kan je minder werken en toch nog je huis betalen, en hebben scholieren en studenten meer tijd met docenten.

Wat ook wel kan helpen is het management terugschroeven, misschien zou je die in een blockchain kunnen wegschuiven...
Was het maar zo dat het management niet steeds iets anders wil om maar iets te doen dat sexy klinkt (zoals blockchain), maar dat het zichzelf halveert, geld en tijd vrijmaakt voor beter onderwijs, minder brakke systemen en onzinnige processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram82
O well, toch fijn dat er een plekje op the interwebs is om te checken of de brainfart ook echt een brainfart is ;) tijd voor nakijkwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Bram82 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:05:
O well, toch fijn dat er een plekje op the interwebs is om te checken of de brainfart ook echt een brainfart is ;) tijd voor nakijkwerk
Ik denk dat je meer succes kan boeken met smartboards verboden maken. Scheelt een hoop geld en de aanwezigheid ervan levert toch niks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram82
Pagina: 1