Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977871

Topicstarter
Mijn vraag

Een dame bij ons heeft opeens als zij een nieuw e-mail bericht typt heeeeeeele kleine lettertjes in het inhoudsveld van de mail. Het onderwerp en de recipient zien er wel normaal uit.
Toch geeft ie bij font gewoon de normale standaard font Calibri 11 pts.

Als zij de mail verstuurd heeft komt ie gewoon leesbaar in dat font, met die grootte aan. Dus de ontvanger heeft geen last.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij gebruiken de Office 2016 suite lokaal geinstalleerd, met office 365 accounts. OS is Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb met de fonts gespeeld; dit maakt niets uit. Als ik het font op 22 zet, ziet het er weer normaal uit, maar krijgt de ontvanger hem 2 x zo groot te zien..... :P
- rechtsonderin heb je de zoom optie. Mee gespeeld, maar die staat niet op 50% ofzo. Da's honderd procent.
- ik heb haar profiel ververst onder configuratiescherm- e-mail-profiles. Helpt niets. (profiel verwijderd en opnieuw gekoppeld aan haar account.
- reinstall Office 2016. Gedaan maar helpt niets.

Vreemd toch dit?? 8)7

het is duidelijk een lokaal probleem, want als ze op een andere pc gaat zitten is er niets aan de hand.
Maar zelfs als ik de hele santenkraam opnieuw installeer geeft dit geen fix.

Als iemand een lumineus idee heeft: be my guest! :)

(ik zal wel weer een update moeten gaan terugrollen.... van die brakke office updates word ik langzamerhand een beeeeetje moe to be honest. :X )

Beste antwoord (via Anoniem: 977871 op 30-10-2017 08:37)

Anoniem: 316512

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lD6Z5Q9.png?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lD6Z5Q9.png?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh my god vriend dat was m al! :D

Thank you veeeeeery much!

Maar waar bewaart Office in godsnaam die instellingen anno 2016?? 8)7
Dat is toch gewoon profiel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Argh ik weet nu wat er is gebeurd.

Na mijn install was het steeds even goed, maar zij plakte er een handtekening in die op die 50 % stond.
En een paar rijen "blanks" boven die handtekening meegekopieerd, dus als je begon te tikken boven die verkleinde handtekening kwam je tekst ook op 50% door.

Dus de handtekening was iedere keer de boosdoener.

Vrouwen.... ;)