Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MS Office 2016 Home and Business English” “Unlicensed” na BIOS update.

In de zomer van 2016 heb ik “Office” om mijn toen nieuwe Windows 10 64bit computer geïnstalleerd.

Ruim een jaar later heb ik een BIOS update geïnstalleerd. Het gevolg hiervan was, dan alle Office producten hun licentie kwijt waren (Windows 10 OEM gaf geen probleem).
Telefonische activatie faalde nu.
Ook hulp van een MS medewerker resulteerde niet in een oplossing. De medewerker zei, dat deze “License code” te vaak geïnstalleerd was,

Ik heb het product één keer geïnstalleerd: op één Windows 10 PC.
Volgens MS moet ik met een mail van MS over deze case, bij het bedrijf waar ik de licentie heb gekocht om een nieuw nummer vragen. Ik heb met het bedrijf contact opgenomen (telefonisch, email en post). Een oplossing blijft echter uit.

Op Tweakers, bij de shop review, lees ik een paar soortgelijke gevallen. Dit bedrijf blijkt dezelfde “Product License Code” meermaals te verkopen. Is dat niet een vorm van fraude? Euro 200,00 is niet niks!

Mijn vragen zijn:
wat voor License code heb ik van dit bedrijf gekregen?
hoe kom ik aan 100% gegarandeerde legale nummers?
het ICTWaarborgfonds waar de shop lid van is, blijkt volgens de hun website, NIETS te bieden (bedrijf mag als lid logo voeren, maar is niet gecertificeerd, waardoor de extra zekerheden niet gelden)! Wat heb je hier aan?

Voor tweakers.net (Pricewatch):
een waarschuwing voor ICTWaarborgfonds logo’s (niet gecertificeerd lid van dit fonds)
onderscheid maken tussen “slechte reviews” en “frauduleuze bedrijven”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Hoe heb je de code ontvangen?

- Via een download link (ESD) en onder je Microsoft account geactiveerd?
- In een doos met een license card?

- Via de mail gewoon als toegestuurde code?

Ik gok nl het laatste: En dan is er gewoon een MSDN/VLK key verkocht. Die kun je meermalen activeren, maar wel met een max in een bepaalde periode.
Die code's zijn ook alleen legaal als je het bijbehorende aantal licenties hebt gekocht en voor het betreffende bedrijf werkt. (Een Office VLK kun je prima 10x kopen en 50x activeren - Maar dat maakt het maar voor 10 installaties legaal)

Waarborgmerken stellen niets voor. Iets met wij van WC-eend... Als het puntje bij het paaltje komt heb je vaak weinig aan een waarborgmerk. Enige optie: Al dan niet via rechtsbijstand/advocaat de koop ontbinden of levering van de juiste licentie afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Ik heb een bedrijf gekozen via de Prizewatch van Tweakers.
Per email heb ik de code toegestuurd gekregen.

Op de factuur (en order) staat echter PKC Legitime Microsoft licentie code.
(PKC staat voor product key card)

Kan ik koncluderen dat ik opgelicht ben?
Mag ik het bedrijf noemen, om mede Tweakers te waarschuwen?

[ Voor 20% gewijzigd door FulcoS op 29-10-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Ik heb een verzoek om de koop te ontbinden ingediend.
Dit was mogeljk, indien in een verklaring ondertekende, de door het bedrijf geleverde Product Code, te vernietigen.
Ik wacht echter bijna twee weken op restitutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 12:09
Heftig bericht, ik koop ook veel Windows en Office licenties, van € 200,- per stuk.
Mag je zeggen welke webshop dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Een paar jaar geleden ben ik naar aanleiding van een, terechte vond ik (slechte klantenservice, en niet respecteren van “herroepingrecht”), negatieve recentie, telefonisch door de eigenaar van het betreffende bedrijf met een rechtszaak bedreigt.
Dus ondanks de bevestiging van MS dat de Product Code “verdacht/illegaal?” is, weet ik niet of ik het bedrijf mag noemen.
Volgens mij is dit een taak van MS en b.v. Tweakers, als voorbeeld van prijsvergelijk website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Vervelend...

PS: Er zijn toch veel goedkopere Office 2016 versies te koop?
Heb je echt die business versie nodig?

categorie: Officesoftware en suites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
route99 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:51:
Vervelend...

PS: Er zijn toch veel goedkopere Office 2016 versies te koop?
Heb je echt die business versie nodig?

categorie: Officesoftware en suites
Dat zal waarschijnlijk afhangen van het feit of TS outlook wil hebben of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
FulcoS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:28:
Een paar jaar geleden ben ik naar aanleiding van een, terechte vond ik (slechte klantenservice, en niet respecteren van “herroepingrecht”), negatieve recentie, telefonisch door de eigenaar van het betreffende bedrijf met een rechtszaak bedreigt.
Dus ondanks de bevestiging van MS dat de Product Code “verdacht/illegaal?” is, weet ik niet of ik het bedrijf mag noemen.
Volgens mij is dit een taak van MS en b.v. Tweakers, als voorbeeld van prijsvergelijk website.
Tweakers PW staat bol van de illegale key sites, en er wordt tot op heden geen aandacht aan gegeven. Ze staan allemaal bovenaan met de scherpste prijzen (Windows 10 voor €20-€25 euro) en durven zelfs te beweren dat ze “officieel partner van Microsoft” zijn, wat dat ook moge betekenen. Staat zelfs in de “slogan” die je op t.net naast de winkelnaam ziet staan. Blijkbaar levert het T.net genoeg op want het lijkt ze niet te deren en er wordt blijkbaar geen controle op uitgevoerd. Die sites zijn er binnen 5 minuten werk zo uit te vissen, mede op basis van reviews (codes die niet werken / te vaak zijn geactiveerd gevolgd door een vaag excuus van het bedrijf in kwestie).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

FulcoS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:28:
misschien offtopic maar als je door de eigenaar van een shop bedreigd wordt en al slechte ervaringen met ze hebt waarom koop je dan weer bij ze?

een eigenaar die bij een slechte review met rechtzaken gaat dreigen, daar zou ik met een grote boog omheen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Royeboi schreef op zondag 12 november 2017 @ 04:16:
[...]

Tweakers PW staat bol van de illegale key sites, en er wordt tot op heden geen aandacht aan gegeven. Ze staan allemaal bovenaan met de scherpste prijzen (Windows 10 voor €20-€25 euro) en durven zelfs te beweren dat ze “officieel partner van Microsoft” zijn, wat dat ook moge betekenen. Staat zelfs in de “slogan” die je op t.net naast de winkelnaam ziet staan. Blijkbaar levert het T.net genoeg op want het lijkt ze niet te deren en er wordt blijkbaar geen controle op uitgevoerd. Die sites zijn er binnen 5 minuten werk zo uit te vissen, mede op basis van reviews (codes die niet werken / te vaak zijn geactiveerd gevolgd door een vaag excuus van het bedrijf in kwestie).
Dan is het toch al even geleden dat je gekeken hebt naar Windows 10 in de pricewatch. ;)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Het is ook "pas" een paar maanden zo.... ook niet veel langer zover ik geconstateerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Kenzi schreef op zondag 12 november 2017 @ 06:54:
[...]

misschien offtopic maar als je door de eigenaar van een shop bedreigd wordt en al slechte ervaringen met ze hebt waarom koop je dan weer bij ze?

een eigenaar die bij een slechte review met rechtzaken gaat dreigen, daar zou ik met een grote boog omheen lopen.
Het ging om een ander bedrijf. Daar heb ik natuurlijk nooit meer iets gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:47:
[...]

Dat zal waarschijnlijk afhangen van het feit of TS outlook wil hebben of niet.
Klopt: Outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik heb Office Pro Plus 2016 en daar zit Outlook 2016 heus in, geen business versie nodig.
Dus ik begrijp het nog steeds niet waarom de veel duurdere business versie gekocht werd.

Pakket bevat:
Office Professional Plus 2016 bevat:
Word
PowerPoint
Excel
Outlook
OneNote
Access
InfoPath Distiller
InfoPath Filler
Publisher
Aha zie het verschil al:
Pro Plus is only avaliable through volume licencing and includes Skype for Business as well.
En die heb ik via de werk-HUP regeling bij de Microsoft-shop online gekocht, 13,95 euro.
Weer wat geleerd... :+

[ Voor 63% gewijzigd door route99 op 12-11-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
route99 schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:46:
Ik heb Office Pro Plus 2016 en daar zit Outlook 2016 heus in, geen business versie nodig.
Dus ik begrijp het nog steeds niet waarom de veel duurdere business versie gekocht werd.

Pakket bevat:

[...]
Office Pro Plus is de duurste zakelijke variant (veel duurder dan de business versies, die eigenlijk uitgeklede varianten zijn van Professional Plus) en volgens mij is Professional Plus alleen verkrijgbaar via volume licensing of als Office 365 Sku. Als je die gekocht hebt voor veel minder dan +- €500 Excl BTW uit mijn hoofd dan is er ook met die licentie iets niet in de haak ;)

Kijk hier bijv. voor de Office 2016 Professional versie naar de officiële prijs ;) https://products.office.com/nl-NL/professional
En die heb ik via de werk-HUP regeling bij de Microsoft-shop online gekocht, 13,95 euro.
Weer wat geleerd... :+
Altijd lekker als de werkgever subsidieert :P Dan lijkt het inderdaad goedkoop :D

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 12-11-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dennism schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:05:
Kijk hier bijv. voor de Office 2016 Professional versie naar de officiële prijs ;) https://products.office.c...ofessional...............
Als je die gekocht hebt voor veel minder dan +- €500 Excl BTW uit mijn hoofd dan is er ook met die licentie iets niet in de haak ;).............
Altijd lekker als de werkgever subsidieert :P Dan lijkt het inderdaad goedkoop :D
Vertrouw je het niet?
https://www.microsofthup....-+ehup&keywordid=66-94889
Gebruik Office thuis voor slechts 13,95€
Voer hier uw zakelijke e-mailadres in om te zien of u in aanmerking komt voor het Home Use Program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
HUP vertrouw ik wel, daar subsidieert je werkgever namelijk grotendeels het aankoop bedrag (en MS een klein beetje initieel). Een Office Pro Plus versie waarbij HUP mogelijk is kost namelijk je baas +- €800 initiële aanschaf en daarna nog eens +- €150 per jaar na de eerste 2 jaar.

Maar goed dat edit-te je er later in, toen ik al aan het typen was ;)

wat niet te vertrouwen is, is wanneer je bijv. als consument een Office 365 Pro Plus koopt voor bijv. €100 bij een random key shop of bijv. op marktplaats / ebay, namelijk 1 omdat deze licenties niet verkocht worden zonder zakelijk contract met MS (Open License) en 2: omdat een licentie minimaal rond de €500 kost en versie's met SA benefits als HUP nog een klap meer ;)

Nadeel van HUP is wel dat de licentie vervalt als je werkgever stop met het betalen van SA op de office licenties of wanneer je uit dienst gaat.
Het Home Use Program is een Software Assurance-voordeel dat bedoeld is voor Microsoft Volume Licensing-klanten met een actieve Software Assurance-dekking op hun Office-toepassingen. Werknemers die de gedekte licenties op het werk gebruiken, komen in aanmerking voor de aanschaf van deze Office-toepassingen voor gebruik op een thuis-pc gedurende hun dienstverband. Deze tijdelijke licentie verloopt tegelijk met de Software Assurance-dekking van de werkgever of op het moment dat het dienstverband van de gedekte klant wordt beëindigd.
Maar goed een eventueel verlies van de licentie op den duur is die 14 euro wel waard ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Dennism op 12-11-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
FulcoS schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:10:
Ruim een jaar later heb ik een BIOS update geïnstalleerd. Het gevolg hiervan was, dan alle Office producten hun licentie kwijt waren (Windows 10 OEM gaf geen probleem).
Telefonische activatie faalde nu.
Ook hulp van een MS medewerker resulteerde niet in een oplossing. De medewerker zei, dat deze “License code” te vaak geïnstalleerd was,
Microsoft hun producten zijn voor activering afhankelijk van de GUID van je hardware, als die te veel veranderd dan vervalt de activering. Het moederbord vervangen zal bijvoorbeeld hiertoe leiden. Wel frappant dat dit dan gebeurt bij een BIOS update.

Het lijkt er wel op dat je dan via zo'n illegale key site een versie van Office hebt gekregen die je eigenlijk nooit had moeten krijgen.

Je kan bij een te vaak gebruikte code deze soms wel activeren via de computer van MS. Je krijgt op je scherm een lange reeks cijfers te zien die je moet intoetsen. Dan krijg je via de telefoon een lange cijfercode terug. Dan activeert de boel weer.

Overigens, zo'n dure Office versie is nergens voor nodig thuis. Neem of de Home & Student versie of neem en Office 365 abo. Die laatste bevat ook de complete versie van Office, je mag het op vijf PC's installeren en je krijgt nog 1TB aan OneDrive opslag erbij. Kost je ongeveer 100 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:49:

Overigens, zo'n dure Office versie is nergens voor nodig thuis. Neem of de Home & Student versie of neem en Office 365 abo. Die laatste bevat ook de complete versie van Office, je mag het op vijf PC's installeren en je krijgt nog 1TB aan OneDrive opslag erbij. Kost je ongeveer 100 euro per jaar.
Hij wil zoals aangegeven graag outlook hebben, dan ontkom je niet aan de duurdere SKU's (of duurdere Office 365 opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennism schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:55:
Hij wil zoals aangegeven graag outlook hebben, dan ontkom je niet aan de duurdere SKU's (of duurdere Office 365 opties).
Dan zou ik Office 365 nemen. Dat is een veel betere deal en je krijgt elke keer als een nieuwe Office versie uitkomt meteen de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dennism schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:47:
[...]Nadeel van HUP is wel dat de licentie vervalt als je werkgever stop met het betalen van SA op de office licenties of wanneer je uit dienst gaat. [...]
Uit dienst: dat zie we dan wel weer..... :+
Maar goed een eventueel verlies van de licentie op den duur is die 14 euro wel waard ;)
Waar praten we over... slecht 14 euro... en je kunt jaren vooruit.... 8)
Trouwens: als ik bijv met pensioen zou gaan en de regeling loopt af, dan zou ik gewoon Libre Office nemen, die dekt 99.99999% van wat ik dan nodig denk te hebben. En dat is gratis Open Source.
Denk niet dat ik dan nog bijv Access applicaties ga programmeren. En als ik dan een keer een database zou willen is Base ook prima genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:03:
[...]

Dan zou ik Office 365 nemen. Dat is een veel betere deal en je krijgt elke keer als een nieuwe Office versie uitkomt meteen de upgrade.
Daar ben ik het dan weer volledig mee eens.
route99 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:06:
[...]
Uit dienst: dat zie we dan wel weer..... :+

[...]
Waar praten we over... slecht 14 euro... en je kunt jaren vooruit.... 8)
Trouwens: als ik bijv met pensioen zou gaan en de regeling loopt af, dan zou ik gewoon Libre Office nemen, die dekt 99.99999% van wat ik dan nodig denk te hebben. En dat is gratis Open Source.
Denk niet dat ik dan nog bijv Access applicaties ga programmeren. En als ik dan een keer een database zou willen is Base ook prima genoeg.
Inderdaad, HUP is een mooi programma als de werkgever SA afneemt en het wil vrijgeven. Net als bijv. Office 365 Pro Plus trouwens met 5 installaties.

[ Voor 54% gewijzigd door Dennism op 12-11-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

De HUP mag ik thuis net zo vaak installeren als ik wil volgens de MS Helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
route99 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:38:
De HUP mag ik thuis net zo vaak installeren als ik wil volgens de MS Helpdesk.
Dat is dan denk ik een fout van de MS helpdesk, de license brief zegt 1 apparaat per HUP licentie (wel mag je zovaak herinstalleren als je wil en ook de licentie verhuizen naar een nieuw apparaat als je bijv. een nieuwe PC koopt). en ook de HUP FAQ geeft hetzelfde aan.
On how many computers can I install my Office product?
You can install and activate your Office product on one personal device.
Bron: https://www.microsofthup.com/hupemea1/en-GB/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Klopt, is mij dus verkeerd verteld en ik had het (nog) niet gecheckt. Was beslist meteen duidelijk geworden bij een installatie, daar de sleutel geweigerd zou worden.... :+ Dat hoef ik dus nu niet meer te testen..... 8)
Op hoeveel computers mag ik mijn Office 2016-product installeren?
U kunt uw Office-product installeren en activeren op één persoonlijk apparaat.
Tnx voor de update.
Op mijn oude laptop, war ik veel minder mee doe, had ik al Libre Office geïnstalleerd omdat ik MS Office nog niet gekocht en ook nog niet gecheckt had.

[ Voor 43% gewijzigd door route99 op 12-11-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
FlipFluitketel schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:27:
[...]

Dan is het toch al even geleden dat je gekeken hebt naar Windows 10 in de pricewatch. ;)
Het bedrijf in kwestie noemt zichzelf anders nog steeds doodleuk “officieel partner van Microsoft”. ;).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Samenvatting:

Voor MS:
zorg voor een mogelijkheid “Product Codes” etc. te controleren. Wat voor type code heb ik gekocht? Welke rechten geeft deze code mij (b.v. meerdere PC’s)?
Nu loop je tijdens Support van MS vast: je krijgt een mail van MS dat je “Product Code“ te vaak gebruikt is. Heeft het bedrijf waar je de code gekocht hebt, je opgelicht? Hoe pak je dit aan?

Voor keurmerken:
zorg voor duidelijkheid: Een keurmerk, wat de consument laat uitzoeken of het bedrijf waarmee hij/zij zaken doet “gedekt is door het keurmerk”, vind ik misleidend. IK moet dus op het logo klikken om er achter te komen, dat er een essentieel onderscheid is tussen leden en gecertificeerde bedrijven (“ICT Waarborg”)!
Waarom mag een bedrijf het logo voeren zonder ook maar enige bescherming voor de consument te geven! Volgens het keurmerk, mag een gecertificeerd bedrijf een logo gebruiken (visueel) dat nauwelijks verschild van een logo dat de consument NIETS bied? Een serieus keurmerk, kent maar één versie: leden, die zich aan een gedragscode (moeten) houden.

Voor prijs vergelijkende websites:
maak de consument duidelijk wat keurmerken voor garantie bieden. Zeker bij het “ICT Waarborg” logo, wat NIETS voorstelt, indien het bedrijf niet gecertificeerd is!

De reden voor deze forum post:
hoe kom ik aan een gegarandeerd legale licentie? Deze vraag blijft onbeantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Als je in een computershop de retail versie koopt dan betaal je wrs het volle pond maar je hebt gegarandeerd een legale licentie.
Het risico dat je neemt hangt omgekeerd samen met de prijs die je er voor betaalt... :+

[ Voor 25% gewijzigd door route99 op 14-11-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Voor 20% meer, heb ik de “Boxed” versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de sticky hier staan de grootste keurmerken op een rij met wat uitleg. Maar volgens mij staat in de PW ook een link als je op het keurmerk logo klikt- kom je bij het keurmerk met uitleg welk niveau en of het nog geldig is. Daar hebben ze uiteraard ook info over wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Als ik als consument op het logo van het keurmerk MOET clicken (bij Tweakers Pricewatch) om er achter te komen, dat het keurmerk bij dit bedrijf een wasseneus is, vraag ik me af waarom dit keurmerk überhaupt genoemt word? Dus Tweakers, waarschuw voor dit soort nutteloze keurmerken. Of meld keurmerken niet die voor consumenteb geen nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Ondanks dat het bedrijf me, na vele emails een Credit nota gestuurd (email) heeft, lijkt het er op dat ze deze niet honoreren, dit terwijl ze beweerde dat het geld overgemaakt was.. Daar ze me tegelijkertijd een email stuurde mijn Review te wijzigen, voel ik me ook nog eens gechanteerd.
Hoe pak je zo’n bedrijf aan?
Waarom heb ik op mijn product geen garantie (software, dit in tegenstelling tot mij wasmachine)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dreig ze met een deurwaarder... doen zij vaak ook... :+
Of dat je anders een mail naar de VARA/BNN Belbus stuurt of haal er een ander programma bij, oja de koude douche van Antoinette's programma Radar.
Tom Poes verzin een list ipv hier te klagen.... _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door route99 op 01-12-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Als consument heb je weinig mogelijkheden om zo’n, laag, bedrag terug te krijgen.
Kantonrechtbank, en Deurwaarder zijn geen opties.
De genoemde Credit Nota, is niet eens rechtsgeldig: deze bevat geen datum, is slechts een email, zonder bedrijfsgegeven, zoals KvK nummer.
Mijn doel van deze post, is een discussie over het verschil in rechten die je als consument hebt voor producten “die je vast kan houden” en Software.

Als je dit als klagen ervaart, negeer mijn post dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Niet geschoten is altijd mis,... dus wees creatief in de mogelijkheden om richting de leverancier te "klagen"... ;)

PS: had hier 5 HD's, garantie eraf, via social media op een nette manier "geklaagd" dat het niet normaal was dat alle HD's na de garantie binnen ca 1 jaar toch allemaal stuk gaan.
Alles werd vervolgens probleemloos vervangen.... ik had geen poot om op te staan, behalve een beroep op redelijkheid dat je dit niet als normaal zou mogen beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Ik ben het volledig met je eens, dat producten jaren (computers 3 tot 5 jaar) mee moeten gaan. Één jaar op een HD is schandalig. Europees Consumenten recht helpt hierbij ook. Jammer genoeg is de formulering nog al vaag...
Over hardware problemen heb ik nauwelijks klachten. De producten die ik koop hebben allemaal 3 tot 5 jaar garantie (Apple is een uitzondering).
Meestal (m.u.v. Apple) werd er geen probleem van een paar weken te laat, gemaakt.

Op software heb je echter helemaal geen garantie!
Na een jaar werkt MS Office niet meer.
Microsoft meld mij, dat het nummer te vaak geactiveerd is, maar geeft mij geen enkele vorm van garantie: dit terwijl het hun product is.
Ik moet het maar uitzoeken hoe ik mijn geld terug krijg ...

Dit systeem werkt fraude in de hand: als consument kan ik toch niets.

“Creatief” zijn in de aanpak van frauderende bedrijven klinkt leuk.
Echter tegen een bedrijf dat alle reacties negeert (bij zo’n “laag” bedrag), doe je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Alle reviews van deze webshop zijn verwijdert. Bedrijf is nu niet meer bekend bij Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

FulcoS schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:49:
Als consument heb je weinig mogelijkheden om zo’n, laag, bedrag terug te krijgen.
Kantonrechtbank, en Deurwaarder zijn geen opties.
Waarom niet? Dit is juist waar een kantonrechtbank voor is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Veel werk, kosten, en geen garantie op succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Beste Forum posters,

Bedankt voor jullie tips!
Helaas hebben deze geen positief resultaat opgeleverd.
Dat neemt niet weg, dat deze DE weg zijn zo een soortgelijk probleem aan te pakken.

Met een andere Forum Thread, heb ik geprobeerd, over het onderliggende probleem, over “Tweedehands Software” te beginnen (in mijn geval, heb ik überhaupt geen “tweedehands” software gekocht).
Gezien recente uitspraken van het EU gerechtshof, lijkt mij dit wel een relevant onderwerp, met als kernpunt, hoe weet ik wat ik gekocht heb?

Fulco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Je hebt het super volle pond betaald, tegenover mijn schrale 13.95 euro voor de HUP versie, zou ik er ethisch zeker geen moeite mee hebben dat je iig een goedkope digitale licentie koopt op MP van een verkoper die er al heel lang zit (en die zijn er) voor een paar tientjes.
Kan me voorstellen dat je je recht wel wilt halen, maar intussen wel graag een Office versie wilt hebben, of je moet voorlopige met Open Source Libre Office vooruit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Helaas heb ik Outlook nodig. Anders zou ik MS Office niet meer gekocht hebben. Vele Open Source produceren zijn net zo goed, of beter.
Gezien de slechte support van MS, ga ik op zoek naar een vervanging voor de Exchange/Outlook combi.
Tips voor een vervanging van Exchange (op Windows Server 2012 R2) zijn meer dan welkom.

Dit neemt niet weg dat MS garantie zou MOETEN geven, en consumenten moet steunen frauderende bedrijven aan te pakken.
Verder moeten er regels komen voor “tweede hands software”.

[ Voor 39% gewijzigd door FulcoS op 13-12-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Kijk dan eens naar Zimbra, server en client.
https://www.zimbra.com/open-source-email-overview/
Heb het zlef nog nooit geprobeerd, maar wel eens wat over gelezen.
Loop de reviews eens na of probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zit voor de grap even te [google=office 2016 licentie] en de prijzen die je bovenaan ziet variëren enorm. Goedkoopste is OnlineKeys met 36 euro als ik snel kijk voor Pro Plus nog wel. Je zou zeggen dat Microsoft dat makkelijk moet kunnen vinden en aanpakken als het niet legaal zou zijn, maar ze zijn minstens sinds maart hiermee actief. Activatie verloopt schijnbaar in je Microsoft account en download via site van Microsoft zelf. Wat zou hier aan de hand zijn?

Ik zie wel dit artikel over Windows 10, maar kan niets vinden over Office.. Wel comments daar over oa office van OnlineKeys, maar kan een spam-campagne zijn, want waarom staan er comments uit maart 2017 onder een artikel uit 2015?
FulcoS schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:22:
Tips voor een vervanging van Exchange (op Windows Server 2012 R2) zijn meer dan welkom.
offtopic:
Beste alternatief voor Exchange lijkt me G Suite, Office 365 of een andere cloud oplossing, waarom zelf hosten? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
FulcoS schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:22:
Helaas heb ik Outlook nodig. Anders zou ik MS Office niet meer gekocht hebben. Vele Open Source produceren zijn net zo goed, of beter.
Gezien de slechte support van MS, ga ik op zoek naar een vervanging voor de Exchange/Outlook combi.

Dit neemt niet weg dat MS garantie zou MOETEN geven, en consumenten moet steunen frauderende bedrijven aan te pakken.
Verder moeten er regels komen voor “tweede hands software”.
Waarom zou MS garantie moeten geven terwijl onze wetgever juist bepaald heeft dat het niet de verplichting is van de fabrikant om garantie te geven maar van de verkoper.

Frauderende verkopers zijn vervelend, maar veel meer dan key's ongeldig maken en eventueel aangifte doen / een civiele zaak aanspannen kan MS ook niet doen maar dat zullen ze echt niet tegen iedere shady verkoper kunnen doen.

"regels" voor 2de handssoftware zijn er ook in de basis sinds het usedsoft arrest, in de basis: licenties mogen 2de hands verkocht worden, maar niet gesplitst (was de eerste aankoop dus bijv. 10 licenties mag je deze alleen als bundel van 10 doorverkopen). Verder mogen ze uit mijn hoofd de verkoop van legale 2de handssoftware niet actief verhinderen, maar hoeven ze ook geen support te geven op 2de hands verkopen.

Verder heb je gelijk dat er veel open source producten zijn, maar net zo goed / beter zou ik in het geval van Office/Exchange niet willen zeggen, ik kom zakelijk gezien nog bijna wekelijks incompatibiliteit tegen in documenten en voor exhange zijn er wel wat alternatieven, maar geen van allen heeft in mijn optiek de volledigheid van bijv. een Exchange 2013/2016 regelmatig bijv. een zimbra of kerio "in het wild" gezien, maar vaak is het toch net niet in een zakelijke situatie. Prive is het echter imho prima te gebruiken. Al zou ik dan zelf gewoon de boel in Office 365 gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
route99 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:27:
Kijk dan eens naar Zimbra, server en client.
https://www.zimbra.com/open-source-email-overview/
Heb het zlef nog nooit geprobeerd, maar wel eens wat over gelezen.
Loop de reviews eens na of probeer het.
Doe ik.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
pedorus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:15:
Zit voor de grap even te [google=office 2016 licentie] en de prijzen die je bovenaan ziet variëren enorm. Goedkoopste is OnlineKeys met 36 euro als ik snel kijk voor Pro Plus nog wel. Je zou zeggen dat Microsoft dat makkelijk moet kunnen vinden en aanpakken als het niet legaal zou zijn, maar ze zijn
...
Ik had daarom Pricewatch van Tweakers gebruikt, en een bedrijft met een representive prijs benadert.
Het probleem ontstond pas een jaar na aankoop, toen het product opnieuw geactiveerd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:30:
[...]

Waarom zou MS garantie moeten geven terwijl onze wetgever juist bepaald heeft dat het niet de verplichting is van de fabrikant om garantie te geven maar van de verkoper.

Frauderende verkopers zijn vervelend, maar veel meer dan key's ongeldig maken en eventueel aangifte doen / een civiele zaak aanspannen kan MS ook niet doen maar dat zullen ze echt niet tegen iedere shady verkoper kunnen doen.

"regels" voor 2de handssoftware zijn er ook in de basis sinds het usedsoft arrest, in de basis: licenties mogen 2de hands verkocht worden, maar niet gesplitst (was de eerste aankoop dus bijv. 10 licenties mag je deze alleen als bundel van 10 doorverkopen). Verder mogen ze uit mijn hoofd de verkoop van legale 2de handssoftware niet actief verhinderen, maar hoeven ze ook geen support te geven op 2de hands verkopen.
MS Garantie: waarom is er een verschil tussen Software en elk fysiek product?

MS bied GEEN mogelijkheid voor mij te controleren wat voor licentie ik gekocht heb. Ik was me niet bewust een gebruikt product te hebben gekocht. Dit staat niet op de factuur. Ik zou nooit een tweedehands licensie gekocht hebben. Vergeet niet dat de prijs gelijk was aan vele andere aanbieders. En überhaupt heb ik nu een Boxed product voor 20% meer.
Of de licentie onderdeel van een bundel was, kan ik ook nergens na gaan.
Ik vind dat MS een mogelijkheid moet bieden, aangekochte licenties op bovenstaande te controleren.
Op het moment van aankoop, had ik van diverse mogelijkheden gebruik kunnen maken om mijn geld terug te krijgen.
Nu stuurt MS me met een kluitje in het riet.

Als je als consument illegale software, muziek etc. (kostenloos) aanbied, is de kans groot dat je b.v. door Brein vervolgt word. De douane, doet er alles aan om vervalsingen uit de markt te verwijderen. Dit voor de veilgheid van de consument (medicijnen), maar ook in het voordeel van producenten.

Ik als consument moet zelf, de juridische weg op gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Kwam op een Be-forum deze link tegen van een NL bedrijf dat goedkope licenties verkoopt:
https://www.varsio.nl/nl/...2016professionalplus.html
vandaag :
Office 2016 Professional Plus
Koop dit product en ontvang 250 Varsio Punten. Je hebt dan in totaal 250 punten op je account ter waarde van € 1,25.
€ 107,43
€ 35,12
67% KORTING
Lijkt geen eendagsvlieg, hebben iig een certificaat https://www.thuiswinkel.org/leden/varsio/certificaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

route99 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:11:
PS: had hier 5 HD's, garantie eraf, via social media op een nette manier "geklaagd" dat het niet normaal was dat alle HD's na de garantie binnen ca 1 jaar toch allemaal stuk gaan.
Alles werd vervolgens probleemloos vervangen.... ik had geen poot om op te staan, behalve een beroep op redelijkheid dat je dit niet als normaal zou mogen beschouwen.
Ik neem aan dat je op de social media van de fabrikant klaagde en niet die van de winkel? Weigeren is via een publieke plek natuurlijk ook vrij lastig (voor een winkel); iedereen ziet dat dan en de winkel is dan de pineut, ook al mogen ze weigeren (want coulance). Dus door het publiekelijk te maken, heb je ze eigenlijk aan een soort schandpaal gehangen en dus min of meer gechanteerd; echt veel keus had de winkel of de fabrikant zelf niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
route99 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:01:
Kwam op een Be-forum deze link tegen van een NL bedrijf dat goedkope licenties verkoopt:
vandaag :

[...]

Lijkt geen eendagsvlieg, hebben iig een certificaat https://www.thuiswinkel.org/leden/varsio/certificaat
Die prijzen kloppen sowieso niet, dus ga maar uit dat je niet precies krijgt wat je bestelt en dat de licentie op elk moment ongeldig kan worden verklaard.
Als home&business al 200 moet kosten slaat de adviesprijs van pro plus in die link nergens op.
Verder is zo'n waarborg leuk, maar zo'n certificaat geeft je geen garantie op legale software. Het geeft alleen aan dat ze geld schuiven naar een organisatie die hun retourvoorwaarden regelmatig tegen het licht houdt en die tweemaandelijks een standaard scan over de website haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

CH4OS schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:23:
[...]Ik neem aan dat je op de social media van de fabrikant klaagde
Je had ook eerst alleen dit kunnen vragen en het nogal suggestieve 2e deel weg kunnen laten...
Antwoord op de korte versie was dan al "ja" geweest, waarmee mijn 2e suggestie ook bevestigd wordt...laat dat weg...
_JGC_ schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:01:
[...]Die prijzen kloppen sowieso niet, dus ga maar uit dat je niet precies krijgt wat je bestelt en dat de licentie op elk moment ongeldig kan worden verklaard.
Als home&business al 200 moet kosten slaat de adviesprijs van pro plus in die link nergens op.
Verder is zo'n waarborg leuk, maar zo'n certificaat geeft je geen garantie op legale software. Het geeft alleen aan dat ze geld schuiven naar een organisatie die hun retourvoorwaarden regelmatig tegen het licht houdt en die tweemaandelijks een standaard scan over de website haalt.
Kom eens met een alternatief voor anderen die die adviesprijs (welke je kiest mag je zelf weten...) niet betalen kunnen.
Ach en met die certificaten... als iemand wat koopt bij een shop die nergens bij aangesloten is, dan schrijjven veel mensen, (niet zeggende dat jij dat ook doet), tja... die winkel was negens bij aangesloten, je vindt er niks over trug, waarom neem zo'n risico...
Dus met zulke feedback kunnen zulke mensen ook niks.

Ik vind mijn weg wel, gebruik van open Source software als het nodig of beter is en heb een HUP regeling van mijn werk (Office Pro 2016 voor 13.95 euro) dus ik sta niet voor mijn eigen belang dit te schrijven.

En afgezet tegen die 200 euro van jou, kun je nog wel een keertje een pech hebben dat als het zou kloppen na bijv 2 jaar een key niet meer werkt... Na 4 j heb je dan ca 6-7 tientjes uitgegeven... toch een flinke besparing nog steeds.

[ Voor 67% gewijzigd door route99 op 17-12-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Vroeger was het alternatief illegale software met een keygen en een crack. Dat kostte niks. Nu schuif je geld naar een toko die verdient aan software waarvan je weet dat het niet fris is. Bij activatie loop je daar al tegenaan: die moet meestal telefonisch.

Verder, als ik voor 200 euro home&business koop (of 100 voor home&student) heb ik een verzegeld doosje die ik vervolgens koppel aan mijn Microsoft account. Met dat doosje in de hand weet ik wat ik koop en kan ik bewijzen dat het mijn doosje is. Een mailtje met een code van een vage winkel is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Uuhh ... zou haast zeggen kom eens onder die steen vandaan... ;)

Wat te denken van de digitale winkel van Microsoft waar je gewoon Windows 10 kunt kopen...
Dit was voor iemand die graag alles zo op deze manier digitaal wil vast leggen, gedaan en hij heeft nu alles digitaal, de aankoopbon met code, en de download zoals die aangeboden werd via de link die je ziet in het plaatje.
Ik heb hem verzekerd dat deze digitale licentie afkomstig van MS zelf echt onbeperkt geldig is.
De registratie ging super eenvoudig on-line, niks geen getelefoneer.

Niks geen doosje dus... en toch mi ok.

Dus: Graag wat meer onderbouwing een volgende keer.. en niet maar een kant van de zaak, het doosje.. belichten.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cw88jm/win10.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 17-12-2017 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Deze thread gaat niet over illegale software.
Het gaat over een bedrijf, dat nog steeds ongehinderd, gebruikte licenties zonder garantie, als nieuw verkoopt. Het gaat niet over product dat ver onder de normale prijs verkocht werd.
Het gaat om een systeem dat consumenten benadeelt: tweede hands software,
Microsoft bied geen mogelijkheden de aangekochte licentie te controleren.
Als consument kan ik, als er iets mis is met het product, alleen nog maar de juridische weg in gaan ...

Verder heb ik geprobeerd een thread over “tweedehands software” te beginnen.
Dit is echter gecensureerd.

Mijn vragen zijn:
FulcoS schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:55:
[...]
Waarom is er een verschil tussen Software en elk fysiek product?

MS bied GEEN mogelijkheid voor mij te controleren wat voor licentie ik gekocht heb. Ik was me niet bewust een gebruikt product te hebben gekocht. Dit staat niet op de factuur. Ik zou nooit een tweedehands licensie gekocht hebben. Vergeet niet dat de prijs gelijk was aan vele andere aanbieders. En überhaupt heb ik nu een Boxed product voor 20% meer.
Of de licentie onderdeel van een bundel was, kan ik ook nergens na gaan.
Ik vind dat MS een mogelijkheid moet bieden, aangekochte licenties op bovenstaande te controleren.
Op het moment van aankoop, had ik van diverse mogelijkheden gebruik kunnen maken om mijn geld terug te krijgen.
Nu stuurt MS me met een kluitje in het riet.

Als je als consument illegale software, muziek etc. (kostenloos) aanbied, is de kans groot dat je b.v. door Brein vervolgt word. De douane, doet er alles aan om vervalsingen uit de markt te verwijderen. Dit voor de veilgheid van de consument (medicijnen), maar ook in het voordeel van producenten.
Is dif alles niet nogal “uit de tijd”?

[ Voor 4% gewijzigd door FulcoS op 17-12-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
FulcoS schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:36:
Deze thread gaat niet over illegale software.

Het gaat over een bedrijf, dat nog steeds ongehinderd, gebruikte licenties zonder garantie, als nieuw verkoopt. Het gaat niet over product dat ver onder de normale prijs verkocht werd.
Het gaat om een systeem dat consumenten benadeelt: tweede hands software
Het een sluit het ander niet uit, 2de hands licenties kunnen best illegaal zijn als het bijv. MSDN, NFR of gesplitste en doorverkochte volume licenties zijn. Ze kunnen echter ook legaal zijn, dit is echter compleet afhankelijk van het type licentie en mogelijk de wijze waarop de verkoper eraan gekomen is en hoe vaak deze de key doorverkoopt.
Microsoft bied geen mogelijkheden de aangekochte licentie te controleren.
Je kan inderdaad geen codes diect verifieren, echter Microsoft verkoopt geen losse product key's, alleen digitale downloads en PKC + CoA. Als je dus enkel een key via de mail van een bedrijf anders dan Microsoft krijgt en niet in een Microsoft account kun je er dus al vanuit gaan dat het geen zuivere koffie is.

Zie ook: https://www.microsoft.com...x?tab=PackagedSoftwareTab (Tabs Packaged Products en Digital Downloads)

Je kan dus wel degelijk zaken controleren.
Als consument kan ik, als er iets mis is met het product, alleen nog maar de juridische weg in gaan ...
Ook als MS er wel wat aan zou kunnen doen moet jij nog steeds via de juridische weg naar de verkoper. Daar heb jij het spul gekocht, dus deze is ten alle tijden verantwoordelijk. Wanneer het een oplichter betreft zal deze natuurlijk zijn verantwoording niet nemen. Ik zou dan ook niet zo snel aannemen dat deze eerder na de aankoop je wel geholpen zou hebben door bijv. het geld terug te storten hadden deze problemen eerder opgetreden. Dat past namelijk niet echt in het business model van een oplichter.

Dat je opgelicht bent is op zijn zacht gezegd "Zeer klote" maar niet de schuld van MS. MS is ook enkel slachtoffer van partijen die op deze wijze handelen. Aanpakken is echter vrij lastig, want de oplichter heeft zichzelf uiteraard vaak goed verstopt. Een ook voor justitie lijkt dit in de regel geen hoge prioriteit te hebben, dus blijft de civiele weg over, maar dat zal vaak ook weinig succes hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
FulcoS schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:10:
wat voor License code heb ik van dit bedrijf gekregen?
Heb je dit nog geïnstalleerd staan? Wat krijg je als je het volgende commando uitvoert (plakken in start->Command Prompt)? (Voorbeeldje van Office 365)
C:\USERS\username>cscript "c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16\OSPP.VBS" /dstatus
Microsoft (R) Windows Script Host Version 5.8
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

---Processing--------------------------
---------------------------------------
PRODUCT ID: ????
SKU ID: ????
LICENSE NAME: Office 16, Office16O365ProPlusR_Subscription1 edition
LICENSE DESCRIPTION: Office 16, TIMEBASED_SUB channel
route99 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:01:
vandaag :

[...]

Om er achter te komen hoe het zit heb ik iemand het laten proberen. Ik kan melden dat dit (na een eerste foute code) een valide licentie opleverde voor slechts 29 euro geregistreerd in https://www.office.com/myaccount . 29 euro inclusief BTW en met factuur... Als ZZPer betaal je dan netto evenveel als er voor mijn licentie per maand wordt betaald ofzo.. Omdat ze daarvan waarschijnlijk zelf ze ook niet kunnen inkopen staat het nu op 65 euro.

Nergens tijdens het proces valt te zien dat het zeer waarschijnlijk een MSDN licentie betreft die waarschijnlijk niet doorverkocht mocht worden. Dit terwijl Microsoft het hele proces in de hand heeft vanaf setup.office.com.

Dus het is een gekke situatie, TS heeft voor 200 euro niets, een ander heeft voor 29 euro een perfecte licentie..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Yep, gelijk met mij ervaringen. Het is idd weird en ook verwarrend, frustrerend zeker als je 200 euro betaald hebt en nog problemen hebt.
Ik heb begin van het jaar ook nog netjes voor iemand 129 euro voor een digitale ontvangen Win 10 Home licentie bij MS betaald.. een half jaar later betaal ik online ook via iemand als Varsio slechts 15 euro voor de pro versie.

Tja, MS vind je het gek dat we nu vaker daar heen gaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Ik heb het product niet meer geinstalleerd: verkoper ging, in eerste instantie, accoord met het ontbinden van de koop. Daarop heb ik een formulier getekend, dat ik de licensie zou vernietigen, dat heb ik natuurlijk gedaan. Ik kreeg toen een Credit Nota (die niet aan wettelijke eisen voor een factuur), en een email of ik mijn review wilde wijzigen. Dat is nu meer dan 4 weken geleden. Chantage?

Waarom kan ik bij MS, op een website, electronisch, mijn licensie niet controleren (zoals met het VB script)?
Ik ben van menig dat MS zo fraude zachtgezegd “niet voorkomt”. Ik kan nergens na gaan of ik een Retail, tweedehands, of licensie die uit een bundel, en dus niet per stuk verkocht mag worden.

Consumenten die illegale producten gebruiken (b.v. muziek die illegaal gedownload is) worden vervolgd. Bedrijven die geen garantie geven, niet de mogelijkheid bedien om hun producten op legaliteit te controleren, handelen ongehinderd door.
Hier klopt iets niet ...

Voor mij blijven, na deze thread, de volgende onderwerpen, actueel:
“tweedehands software, en rechten voor consument ...” en “zwarte lijst van bedrijven die tweedehands software, als nieuw verkopen, en hun garantie verplichtingen niet na komen”.

Voor mij is Tweakers ook een belangrijke Review website.
Verreweg de meeste Reviews hebben voor mij serieuze “waarde”.
Ik maak al vele jaren van deze site gebruik,

Nu blijkt de “Prizewatch/Review” site, ook totaal te kunnen falen.
Zoals ik eerder geshreven heb, is de beoordeling, het aantal sterren, niet altijd representatief.
Het gevolg is dat bedrijven die fraude plegen, ongehinderd kunnen blijven bestaan.
Ik ben van mening dat Tweakers, hier iets mee moet doen (zwarte lijst).

Andere site slaan echt alles: beoordeling maximaal aantal sterren, want “Top site zeker een kijkje waard :)”.
Deze “Beoordelng” heeft net zo veel waarde als die van mij: pure oplichterij?

Dit MOET duidelijk zijn voor iedereen
:( .

[ Voor 59% gewijzigd door FulcoS op 19-12-2017 22:35 . Reden: Als ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Zal wel toeval zijn:
een paar dagen geleden heb ik het bedrijf dat mij opgelicht heeft, een negatieve review op Facebook gegeven. De andere, positive reviews, waaren minimaal, gingen alleen over de website.
Nu is mijn Facebook account geblokeerd.
Ik probeer dit uit te zoeken. Als dit inderdaad zo is, en of dit eventueel iets met mijn review te maken heeft, laat ik dit weten.

[ Voor 27% gewijzigd door FulcoS op 25-12-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

"Poging tot smaad" zou dat de aanleiding zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Een andere benadering: ik las vandaag dat MS illegale Windows/Office installaties via het IP-Address gaat vervolgen.
Of MS überhaupt het recht heeft om aan de gebruiker van het desbetreffende op dat moment gebruikte IP Address te komen ... is een andere discussie.
M.a.w. MS gaat eindgebruikers van illegale software vervolgen.
IK ben echter door de verkoper, die mij, zonder dat ik dat wist, een tweedehands, verkocht heeft, opgelicht: de licentie werkt niet meer.
Maanden probeer ik MS zo ver te krijgen dat het bedrijf dat me deze licentie verkocht heeft, aan te pakken.
Waarom pakt MS eindgebruikers wel aan, en bedrijven niet?
route99 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:20:
"Poging tot smaad" zou dat de aanleiding zijn...?
Ik ga er voorlopig maar van uit dat er geen verband is ...
Een recentie is toch geen smaad?
Ik gebruik de term “Tweedehands Software”.

Modbreak:Dubbelposten is niet de bedoeling (binnen 24 uur), wil je nog iets toevoegen aan je reactie, kan je altijd de "Wijzig"-knop gebruiken. Ik heb je posts nu samengevoegd, maar probeer hier op te letten.

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Ik heb nog steeds, op geen enkel forum, een goed gefundeerd antwoord gekregen.
Het onderwerp, €200,00 uitgegeven te hebben voor een NIET werkend product, kan, nog steeds, iedereen gebeuren. Een oplossing is er voor mij als gebruiker niet.
M.a.w. iedere consument die bij “ICT Office Centre” e.a.. een licentie koopt, loop dit risico.
“Tweedehands Software” en de risico’s/rechten, lijkt mij, nog steeds, een zeer relevant, en belangrijk onderwerp.
De rechten, van zowel de producent als de verkoper, moeten duidelijk zijn, voordat ik als consument tot een aankoop over ga.
Nu is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Je vergroot de kans op een gefundeerd antwoord wel zeer sterk als je je beperkt tot een puur juridisch gremium.... De kans dat je dat op dit forum aantreft acht ik niet zo groot.
Mss moet je zelf de bakens verzetten en daarmee jouw slaagkans mee zien te vergroten?

Zouden deze mensen je gratis op het goede spoor willen zetten?
https://www.juridischbureauletselschade.nl/
Of houden ze meteen de boot af: niet onze tak van sport (tenzij je er wel schade door oploopt, letselschade in de vorm van geestelijke schade. Ik geef toe, het is heel verzocht, maar een ding is zeker, het houd je wel sterk bezig.
Je kunt zelf proberen om eens te kijken of er op jouw exacte vraaggebied er bureaus zijn die jouw een gratis basis advies willen geven? Niet geschoten is altijd mis.

PS: de bureau van de link doet het echt gratis. Mijn vrouw had laatst een advies nodig ivm met een valpartij. Werd prima en gratis geholpen.

Succes/sterkte ermee.

[ Voor 56% gewijzigd door route99 op 27-12-2017 21:30 ]

• Dennism
  • Nu online
FulcoS schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:48:
Ik heb nog steeds, op geen enkel forum, een goed gefundeerd antwoord gekregen.
Het onderwerp, €200,00 uitgegeven te hebben voor een NIET werkend product, kan, nog steeds, iedereen gebeuren. Een oplossing is er voor mij als gebruiker niet.
M.a.w. iedere consument die bij “ICT Office Centre” e.a.. een licentie koopt, loop dit risico.
“Tweedehands Software” en de risico’s/rechten, lijkt mij, nog steeds, een zeer relevant, en belangrijk onderwerp.
De rechten, van zowel de producent als de verkoper, moeten duidelijk zijn, voordat ik als consument tot een aankoop over ga.
Nu is dat niet het geval.
Dat kan inderdaad gebeuren, dat is het risico als je koopt bij een schijnbaar niet al te zuivere partij. Je kan melding maken van het niet werkende product (wat je al gedaan hebt), aangifte doen van oplichting als ze daar niet op reageren en je kan civiel rechterlijke stappen ondernemen richting de oplichter (niet dat ik verwacht dat dit veel op zal leveren als de oplichter enigzins "professioneel" is). En dan houd het helaas wel een beetje op.

De producent / fabrikant heeft met deze casus niet veel van doen, anders dan dat deze ook stappen zou kunnen ondernemen tegen de oplichter vanwege het feit dat deze handelswijze de naam van de fabrikant zal schaden. Tenzij de fabrikant een fabrieksgarantie aanbied heb je daar als consument sowieso geen rechten en ik verwacht eigenlijk ook niet dat wanneer er wel een fabrieksgarantie afgesproken zou zijn deze geldig is bij een casus waar sprake is van oplichting door een verkoper. Maar dat kan mogelijk @Verwijderd of een van de hier aanwezige advocaten mogelijk verder verduidelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FulcoS schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:13:
Samenvatting:

Voor MS:
zorg voor een mogelijkheid “Product Codes” etc. te controleren. Wat voor type code heb ik gekocht? Welke rechten geeft deze code mij (b.v. meerdere PC’s)?
Nu loop je tijdens Support van MS vast: je krijgt een mail van MS dat je “Product Code“ te vaak gebruikt is. Heeft het bedrijf waar je de code gekocht hebt, je opgelicht? Hoe pak je dit aan?

Voor keurmerken:
zorg voor duidelijkheid: Een keurmerk, wat de consument laat uitzoeken of het bedrijf waarmee hij/zij zaken doet “gedekt is door het keurmerk”, vind ik misleidend. IK moet dus op het logo klikken om er achter te komen, dat er een essentieel onderscheid is tussen leden en gecertificeerde bedrijven (“ICT Waarborg”)!
Waarom mag een bedrijf het logo voeren zonder ook maar enige bescherming voor de consument te geven! Volgens het keurmerk, mag een gecertificeerd bedrijf een logo gebruiken (visueel) dat nauwelijks verschild van een logo dat de consument NIETS bied? Een serieus keurmerk, kent maar één versie: leden, die zich aan een gedragscode (moeten) houden.

Voor prijs vergelijkende websites:
maak de consument duidelijk wat keurmerken voor garantie bieden. Zeker bij het “ICT Waarborg” logo, wat NIETS voorstelt, indien het bedrijf niet gecertificeerd is!

De reden voor deze forum post:
hoe kom ik aan een gegarandeerd legale licentie? Deze vraag blijft onbeantwoord.
In het Shopping Forum staat een uitgebreide sticky over veilig winkelen inclusief sectie over keurmerken en wat ze bieden. Die informatie is er dus al.

Voor de rest is de kwestie simpel. Zoals ook in de sticky staat, is altijd verkoper verantwoordelijk voor conformiteit. Als die niet reageert kan je wel naar allerlei anderen gaan wijzen die de wereld moeten verbeteren, maar uiteindelijk lost niets van dat jouw situatie met terugwerkende kracht op.

Dus; stuur een mail dat je ze in gebreke stelt en bevestiging van een oplossing wil binnen 7 dagen. Laat weten dat als reactie uitblijft een aangetekende ingebrekestelling volgt, gevolg door een dagvaarding 14 dagen later als dan nog geen oplossing is geboden. Laat ook weten dat alle kosten zullen worden verhaald.

Het moet ze duidelijk zijn dat gewoon niet reageren alleen maar tot resultaat heeft dat het ze meer kost. Zolang ze daar niet van overtuigd zijn, doen ze waarschijnlijk niets.
Als de dagvaarding nodig is, er zijn hier mensen die weten hoe dat werkt en die wellicht voor je kunnen controleren of het klopt. Dagvaarding laten betekenen kost ca 100 euro, wat door een deurwaarder gedaan kan worden (niet incasso).

Laat ze weten dat als de dagvaarding betekend is, en ze dan pas met een oplossing komen, je die kosten ook terug wil - zo niet laat je de zaak gewoon doorgaan.

Het is niet heel ingewikkeld allemaal, maar het moet even correct. Als je de winkel wil overtuigen dat het inderdaad een kleine stap is met grote gevolgen voor hen, link gerust naar deze post.

Verdere discussie is niet heel zinvol; je wilde weten hoe je je recht krijgt. De enige juiste weg heb ik hier beschreven. Geen woorden naar de winkel meer maar daden.

Wat betreft PW en reviews; je had ook toen al kunnen lezen dat er soms problemen zijn. Alle benodigde informatie word je geboden, maar je zal het wel moeten gebruiken. Weer naar van alles wijzen om je eigen verantwoordelijkheid te ontkennen is de trend, maar kijk eens in die spiegel.
Ook trend is het zwart/wit denken. Bij mij ging het fout dus er wordt standaard illegaal geleverd. Waar dat zo zou zijn, bestaat een winkel niet lang. Waarschijnlijker is dat er door onzorgvuldigheid / gebrek aan controle key geleverd worden die ook elders gebruikt worden. Uiteraard moet de winkel dan een oplossing bieden, maar het gaat om de nuance.

Tweakers biedt informatie. Wij kunnen niet zomaar winkels gaan weren of labelen op basis van wat reviews. Daarom zijn er ook reviews; voor en door bezoekers informeren voor keuzes. Waar bewijs is van frauduleuze praktijken wordt uiteraard ingegrepen- maar ervaringen als bewijs van intentie is erg dun.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2017 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Idd aanpakken. Voordat de wetgeving over het "sleutelgeld" bestond had mijn zoon een probleem ermee in Amsterdam, 2000 euro sleutelgeld... Hij zou de woning met 2 anderen delen. Hij was de hoofdbewoner. "Sleutelgeld" mag eigenlijk niet in zijn situatie: Hij had geen opdracht gegeven om een huis te zoeken, want zo stond het sleutelgeld eigenlijk formeel verhuld geboekt daar... dus hij had onterecht sleutelgeld betaald.

Eigenlijk dezelfde weg gevolgd als @Verwijderd beschrijft, kosten waren toen nog 75 euro, maar ze reageerden dus niet. Hij kreeg wel een anoniem dreigtelefoontje.. waar ie in vredesnaam mee bezig was....

Dus ik heb de zaak na de lead time doorgezet en een kort geding aangespannen met de eis tot terug betaling.
Mooi gewonnen die zaak, kosten voor de verliezer...

Procedures & model brieven hoe je dat aanpakt vind je links en recht makkelijk en voor de rest houd het zakelijk to the point, duidelijk wat je wilt. En zorg voor een goede archivering.
Maar zoals al eerder door @Verwijderd (en anderen) beschreven geeft ze eerst de laatste kans.
Sterkte.
Pagina: 1