Oude PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 06:36
Ik zoek een?
Upgrade voor mijn huidige PC. Ik gebruik hem voornamelijk voor Internet/Office, dus hoeft geen zwaar systeem te zijn

Wat is je budget?
bij voorkeur een euro of 200. Als het veel duurder wordt dan kan ik ook een nieuwe laptop aanschaffen, waarop ik mijn monitor, keyboard, muis aansluit

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit
[list]
[li]Antec NSK4480B kast met 380W voeding[/li]
[li]AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM2[/li]
[li]Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x[/li]
[li]MSI K9A2GM-FIH V1[/li]
[li]Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB[/li]
[/list]

Bij voorkeur wil ik de kast hergebruiken en wellicht mijn Harddisk + memory ook.
Ik zat zelf te denken aan een nieuw moederbord met integrated wifi + video waarop ik een Intel of Amd CPU op kan plaatsen, maar ik zie zoveel verschillende moederbords dat ik niet weet wat te kiezen.Tevens wil ik graag 2 monitoren aan kunnen sluiten.

Zou mooi zijn als iemand tips heeft.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

nieuw moederbord + nieuwe cpu ok maar dan ook nieuw geheugen nieuwe Windows installatie ...

Dit is een inderdaad een oude PC en om hier geld in de steken is gewoon zonde. De waarde is nu (schrikt niet) nog geen 10 euro.
Aan de kant zetten en een leuke (2de hands) desktop aanschaffen voor rond de 200 euro dan heb je meer waar voor je geld.

De HD zou je nog in kunnen bouwen in je nieuwe kast maar je kunt hem ook via ombouwen met een behuizing tot externe schijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 27-10-2017 12:43 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 06:36
Frostbite schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:39:
Dit is een inderdaad een oude PC en om hier geld in de steken is gewoon zonde.
Aan de kant zetten en een leuke (2de hands) desktop aanschaffen voor rond de 200 euro dan heb je meer waar voor je geld.
Duidelijk. Dan ga ik daar naar op zoek.

[ Voor 20% gewijzigd door VivaAtloni op 27-10-2017 13:36 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 22:00
Tja, dit is inderdaad oude meuk. Daar wil je simpelweg geen geld meer aan besteden.

Nu kun je een paar dingen doen:
1. Verkoop deze hele pc, dat wat Frostbite hierboven zegt over dat tientje is underkill, je pc-tje is nog wel 30 tot 40 euro waard denk ik, en ga in de V/A op zoek naar een goed alternatief. Als ik zo even 1.2.3 voor je kijk en je een V/A advies zou mogen geven (op basis van jouw max. budget van 200 euro) dan zou ik kiezen voor:
V&A aangeboden: Dell Optiplex 990 SFF
Deze tweaker vraagt er 150 euro voor. Dan ding je er nog even een tientje vanaf, en koop je voor 50 a 60 euro een 120GB ssd er bij en voila, een mooie snelle pc. Quad core van 3,1 ghz. Ik heb zelf ook zo'n Delletje gehad, met een ssd er bij, liep als een treintje dat ding. :)

2. De kast leeghalen en allemaal losse onderdelen gaan kopen. Ik ben bang dat je dan met 200 euro niet genoeg hebt om tot een fatsoenlijke pc te komen, althans niet met nieuwe onderdelen. En dan zit je tevens opgescheept met het goedkoopste spul dat er is.

Ik zou voor optie 1 gaan. Scheelt je een hoop gekloot, dus even contact opnemen met die tweaker, eerst zorgen dat je die pc krijgt en dan pas die andere weg doen / te koop zetten. Dan zit je in elk geval niet zonder pc.

Succes :)

Mijn YouTube Channel