Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AP of extra router voor WiFi?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 12:02
Graag zou ik het bereik van 5GHz door het huis willen uitbreiden. Ik woon bij m'n ouders, en helaas vinden die het niet goed om gewoon een kabel naar boven te trekken. Gelukkig hebben we tegenwoordig Powerline adapters. Ben hier zeer tevreden mee, maar helaas heb ik destijds een set zonder WiFi gekocht.

De router staat beneden in de meterkast, en de Powerline adapter is in mijn slaapkamer (een verdieping hoger). Met de Powerline set haal ik bekabeld zo'n 150 Mbps (van de 300 Mbps die we van Ziggo krijgen). Hier is het 5GHz bereik al zo goed als weg, graag zou ik het dus willen uitbreiden voor deze verdieping. Nu las ik dat als je een netwerk aansluiting hebt (in dit geval de Powerline) dat het beter is een AP of een router als AP te kopen.

Mijn 'specs':
Router: TP-Link Archer C2600
Powerline adapters: TP-Link AV1000

Zelf heb ik de volgende apparaten gevonden: https://tweakers.net/pricewatch/compare/462454;700799;601023;558803;709053;584873/

Het budget is eigenlijk €50, toch heb ik enkele AP's bijgevoegd die er iets boven zitten, omdat ik zag dat er weinig AP's zijn voor mijn budget.
Ook heb ik er een Ubiquiti in zitten, voor zover ik begrepen heb is dit een heel goed merk. Mocht iemand vinden dat ik perse voor deze moet kiezen dan hoor ik graag waarom :)

Thanks!

[ Voor 11% gewijzigd door michaelw1998 op 27-10-2017 12:21 . Reden: Linkjes ]

Alle reacties

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Maar wat is je vraag? Of je een router of een AP moet hebben of welke AP je moet kopen? Een router is 99/100 keer te configureren als AP en dan heb je er meteen een switch bij.

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 12:02
arvidbeheerder schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:51:
Maar wat is je vraag? Of je een router of een AP moet hebben of welke AP je moet kopen? Een router is 99/100 keer te configureren als AP en dan heb je er meteen een switch bij.
Eigenlijk beide. Misschien dat een AP, of juist een router beter geschikt zou zijn voor mijn situatie.
Uitgaand van een router, zou de TP-Link Archer C1200 goed zijn voor mijn situatie?

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02:37
Ik zie in je lijstje 3 managed access points, naar mijn idee pas nuttig als je er meerdere gebruikt of je hele netwerk (in de toekomst) centraal wilt beheren. Dat lijkt me in dit geval niet aan de orde

KPN heeft de wifi versterker voor 49 euro in de aanbieding en Ziggo de wifibooster voor 59, beide apparaten die normaal gesproken out of the box werken met als bonus een ingebouwde switch en 1300Mbps 5GHz ac wifi.
Die van Ziggo is een aangepaste Archer C7 (v2.0 als ik me niet vergis) waar je eventueel het e.e.a. aan kunt tweaken.
Over beide apparaten loopt er een ervaringtopic hier op GoT.