Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik123
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb laatst een ENH500 Accespoint gekocht voor om buiten op mijn erf. om daar wifi te hebben En mijn vraag is hoe moet je dat ding goed instellen ik heb er 50 meter kabel gekocht cat6a utp vanaf een pc naar de antenne dat lukte ik kon toen in de webinterface komen van ENH500 en had toen Accesspoint aangevinkt en toen een ssid met wachtwoord maar dat werkte niet en heb youtube filmpjes gekeken en daar kwam ik ook niet uit. Dus hoe stel dat ding goed in?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Heb je het Accespoint nog steeds aangesloten op je PC?
Want als dit het geval is zal dit niet lukken vrees ik.

Je heb initieel een kabel tussen AP en PC nodig voor de configuratie maar daarne moet je deze op een netwerkoutlet aansluiten van je switch/modem (hangt van je intern netwerk af). Zo kan het IP via je router/modem naar het internet.

Best ook een fixed IP instellen voor je AP zodat je deze altijd kan bereiken op hetzelfde adres mocht je later nog configuratie nodig doen. Wel een adres buiten je DHCP pool nemen om dubbele adressen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Dit betreft sowieso een 5GHZ accespoint welke eigenlijk veel-al in een point to point/multipoint configuraties wordt ingezet.
De ENH-500 heeft immers geen omni maar een sector (richt) antenne.

standaard is hij ingesteld op AP modus en zit hij op de 192.168.1.1 met username/password admin/admin.
Zorg er dus voor dat je de ENH-500 (ongeacht welke operation mode) op een vast IP adres zet buiten je eigen DHCP scope zodat je hem rustig kunt benaderen vanaf je pc. Vervolgens configureer je hem zoals je hem wilt hebben en zou hij het dus gewoon moeten doen.

Wellicht kun je beter kijken naar de Engenius ENS-202EXT, deze is echter alleen 2,4 ghz maar dat betekend dat het bereik buiten ook groter is. Mocht je dus een groot erf hebben met niet te veel buren kun je wellicht dus beter voor een 2,4ghz model gaan.

Nog beter kijk je naar een dual-radio buiten accespiont zoals de X-claim Xo-1 of ENS-620EXT.

[ Voor 5% gewijzigd door NL_Scratch op 27-10-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:14
NL_Scratch schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:24:
Dit betreft sowieso een 5GHZ accespoint welke eigenlijk veel-al in een point to point/multipoint configuraties wordt ingezet.
De ENH-500 heeft immers geen omni maar een sector (richt) antenne.

standaard is hij ingesteld op AP modus en zit hij op de 192.168.1.1 met username/password admin/admin.
Zorg er dus voor dat je de ENH-500 (ongeacht welke operation mode) op een vast IP adres zet buiten je eigen DHCP scope zodat je hem rustig kunt benaderen vanaf je pc. Vervolgens configureer je hem zoals je hem wilt hebben en zou hij het dus gewoon moeten doen.

Wellicht kun je beter kijken naar de Engenius ENS-202EXT, deze is echter alleen 2,4 ghz maar dat betekend dat het bereik buiten ook groter is. Mocht je dus een groot erf hebben met niet te veel buren kun je wellicht dus beter voor een 2,4ghz model gaan.

Nog beter kijk je naar een dual-radio buiten accespiont zoals de X-claim Xo-1 of ENS-620EXT.
Ik kijk nu naar de ENS620EXT die je noemt en dit lijkt mij een mooi apparaat.
Maar volgens Amazon.de zijn er een oude en nieuwe versie, wat ik zelf nergens terug kan vinden.
deze:
https://www.amazon.de/dp/B073X7QT8C/ref=sr_1_3?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=ENS620EXT&qid=1580846511&s=computers&sr=1-3
en deze:
https://www.amazon.de/dp/B01HTANYQA/ref=sr_1_6?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=ENS620EXT&qid=1580846511&s=computers&sr=1-6

Ziet iemand wat de catch is? Want de prijs is twee keer zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Tegenwoordig zou ik eerder een unifi mesh outdoor pakken. Kost geen drol en doet 2,4 en 5ghz.

pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)

Eventueel heeft tplink eenzelfde soort model welke er wel verdacht veel op lijkt.

pricewatch: TP-Link EAP225-Outdoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik123
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06-2023
Kan op dit topic een slotje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@funkyduck zou je even een nieuw topic willen maken? Het topic van iemand anders kicken en kapen is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.