acer aspire x3810 zoekt nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

Topicstarter
Goedenmiddag allemaal ,
Ik heb het bezit over en acer aspire x3810 met een radeon hd 4350 512mb videokaart pci 2.0 x 16 het is een intel met quad core 2.50 ghz.
Ik heb hierbij 4 gigabyte ram geintaleerd.

Ik zoek een upgrade naar een wat betere kaart omdat ik merk dat het bij sommige spellen zoals onder andere, hitman bloodmoney, fifa 2015 en hitman absolution het beeld erg vertraagd en soms vastloopt.
Omdat het een wat kleinere pc kast is mijn vraag dus ook af of elke 2.0 kaart er ook zo maar in past en zo nee welke vorm van kaart dan wel.
ik heb een budget van ongeveer 100 euro om ieder geval mijn beeld en spel prestaties te verbeteren.
Mijn vraag is dus ook bij deze is er een speciale afmeting die ik moet handhaven bij het kopen van een nieuwe videokaart en met welke specificaties kom ik beter uit de bus.

Alvast bedankt met vriendelijke groet Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je je volledige specificaties plaatsen? Dus ook voeding en type moederbord?
Je zal je moederbord waarschijnlijk een bios update moeten geven zodat hij om kan gaan met nieuwere videokaarten. PCI-E 2.0 is forward en backwards compatible (althans dus wel vaak een bios update nodig).

Afhankelijk van je voeding kunnen we je aanraden een nieuwe kaart of tweedehands kaart te nemen. Is je huidige kaart een low profile kaart en als hij dat is hoeveel ruimte erboven heb je nog? Geeft dus het type kast wat je hebt.

Ik neem aan dat je op 1080p speelt? (daarom belangrijk dat je alles vermeld, anders zitten we hier te gokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als ik die PC in Google gooi is het een SFF kast, dus moet je low profile videokaarten hebben.

Voeding is op zich niet heel relevant, gezien de oudere core 2 quad die erin zit en de toch al redelijk zuinige videokaart.

De beste optie mijns inziens is een GT1030. Zuinig, mijlen sneller dan je nu hebt en binnen budget. Let er wel op of er een low profile bracket bij zit. Als je twijfelt, contacteer dan de verkopende partij.

I reject your reality and substitute my own