Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Hallo,
ik heb een vraag; sinds vorig jaar is mijn schoonmoeder weduwe, voor haar heb ik nu een ander telefoon/tv/internet abbo aangevraagd bij ziggo.
Nu heb ik een probleem met de telefoonkabel. er staan drie telefoons in huis, maar de belangrijkste doorlus naar boven toe heeft een telefoonstekker waar ik de kabel niet uit kan trekken om in de ziggo modem te plaatsen. de kabel kan ik niet vernieuwen omdat ie overal tussendoor is verstopt.
Nu zoek ik eigenlijk dus een verloop tussen een vaste telefoonstekker https://image.allekabels....-2-schroefaansluiting.jpg

naar een RJ11 aansluiting.

Vraag; zou deze werken?
https://www.allekabels.nl...rj11-wandcontactdoos.html

Dat ik dan de mannelijke stekker in de wandcontactdoos doe, en de onderste aansluiting een kabel naar de modem doe?
Ik hoop dat jullie dit kunnen bevestigen.

Groet Denny

Beste antwoord (via Krode op 28-10-2017 15:57)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:19
jjbstolk schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:34:
Die van allekabels werkt prima, zo heeft ook jaren in ons voeig huis gezeten. Kwaliteitsverlies? Zal verwaarloosbaar zijn.
Ik bedenk mij net dat het Ziggo is, dus coax. Als deze kabel alleen voor telefonie wordt gebruikt, dus niet voor een DSL signaal, is het natuurlijk geen enkel probleem.
Ik bedoelde met signaalverlies als je zoiets gaat gebruiken als primaire ingang voor DSL signaal.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Gewoon de kabel afknippen, afstrippen en een RJ11 erop knijpen.
Die van allekabels zal wel gaan werken maar zal ik niet aanraden omdat je kwaliteitsverlies hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Ora et Labora op 27-10-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 16:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Om een antwoord te geven op de vraag; ja, dat werkt.

(de opmerking hierboven is overigens ook een prima optie, maar een tang plus stekkertjes is duurder en meer werk ;) )

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32
Die van allekabels werkt prima, zo heeft ook jaren in ons voeig huis gezeten. Kwaliteitsverlies? Zal verwaarloosbaar zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
jjbstolk schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:34:
Ik bedenk mij net dat het Ziggo is, dus coax. Als deze kabel alleen voor telefonie wordt gebruikt, dus niet voor een DSL signaal, is het natuurlijk geen enkel probleem.
Ik bedoelde met signaalverlies als je zoiets gaat gebruiken als primaire ingang voor DSL signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Ora et Labora schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:36:
Ik bedenk mij net dat het Ziggo is, dus coax.
8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(

Je stopt geen coax in je computer, en ook niet in je telefoon!

Je stopt de coax in het Ziggo modem, en daar komt RJ45 uit voor internet en RJ11 voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

Nee, maar een DSL verbinding komt wel binnen op RJ11. Hoe vaker je daar mee knutselt hoe slechter je DSL signaal kan worden en je max snelheid inkakt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 14:55

Joran

<3 natalee

Als je dit nog hebt liggen werkt dat ook. Telefonie is heel simpel, plug de stekkers in elkaar en verbind de stekker met de modem.

[ Voor 19% gewijzigd door Joran op 27-10-2017 11:51 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

skoozie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:47:
Nee, maar een DSL verbinding komt wel binnen op RJ11. Hoe vaker je daar mee knutselt hoe slechter je DSL signaal kan worden en je max snelheid inkakt.
En de dag dat Ziggo DSL-internet aanbied moet nog komen. Die doen alles via de TV-kabel, dus coax. Dit gaat om het verbinden vanaf de modem het huis in, als ik het goed begrijp.

De oplossing die je zelf zoekt lijkt mij wat onhandig. Misschien wel de makkelijkste en het werkt vast, maar zeker niet de beste oplossing. Kan je die stekker niet open schroeven en kijken wat je daarmee kan? Een nieuwe RJ-11 erop aansluiten lijkt mij de beste (lange termijn) oplossing, maar ik denk dat je dat zelf ook al wel weet. Alleen of je ook die moeite erin wil steken is even de vraag.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
ikweethetbeter schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(

Je stopt geen coax in je computer, en ook niet in je telefoon!

Je stopt de coax in het Ziggo modem, en daar komt RJ45 uit voor internet en RJ11 voor telefonie.
Smileys blijven hangen? :>
Het DSL (ja ik weet dat het geen DSL heet bij Ziggo, maar voor het idee) signaal is Coax. Als je dan vanaf de Ziggo modem met allerlei knutselarij een telefoniekabel (dus alleen voor telefoon!) gaat maken, is er weinig aan de hand omdat het kwaliteitsverlies met spraak nihil is.
Ga je hetzelfde doen, maar dan als bron voor het DSL signaal voor bijvoorbeeld een KPN modem, heb je kwaliteitsverlies op het DSL signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Ora et Labora op 27-10-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Zeker!
Het DSL (ja ik weet dat het geen DSL heet bij Ziggo, maar voor het idee) signaal is Coax. Als je dan vanaf de Ziggo modem met allerlei knutselarij een telefoniekabel (dus alleen voor telefoon!) gaat maken, is er weinig aan de hand omdat het kwaliteitsverlies met spraak nihil is.
Kijk, en daar zeg je het belangrijkste, vanaf het modem. Wat er achter het modem zit, heeft geen effect op het binnenkomende signaal op de kabel of de telefoonlijn of de glasvezel of...

Ook de KPN biedt tegenwoordig steeds meer VoIP / IP telefonie aan. Daarbij zijn de telefoons thuis aangesloten op je modem. Bij KPN heet dat je Experia box. Heb je zo'n Experia box, dan heb je geen splitter meer die je telefoonsignaal bij binnenkomst splitst in een ADSL en een POTS signaal, maar dan gaat je telefoonlijn meteen je modem in, en de rest zit achter je modem aangesloten. Vanaf dat punt is er geen verschil meer tussen Ziggo en KPN.

Bij het aansluiten van apparatuur op telefoonlijnen moet je letten op de aansluitfactor. Een oude telefoon met draaischijf heeft een aansluitfactor tussen 2 en 2,5, en de oude analoge telefoonlijn van de KPN garandeert een aansluitfactor van 5. Daarvan kun je dus 2 aansluiten. Moderne telefoons hebben een aansluitfactor van ongeveer 1; daarvan kun je er 5 aansluiten.

Een telefoonpoort op een modem heeft een aansluitfactor van 3. Daar kun je 1 ouderwetse of 3 moderne telefoons op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehlhobby
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03 09:33
Gewoon uitvoeren zo als voorgesteld, dan testen Meestal rood/ blauwe draden waar signaal op staat.

ehlhobby

Pagina: 1