4K TV voor 800 euro?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
TV
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst rond de 800 euro max
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
TV gaat in de woonkamer staan, wordt vaak Netflix gekeken, heb een xbox one staan waar f1 / BF1/ Cod op gedaan wordt. Verder via HDMI een IPTV kastje om de gebruikelijke zenders te kijken.

Ik sluit max 3 HDMI apparaten aan (Chromecast / IPTV kastje / XBOX)
Grootte is minimaal 49inch, 55 inch zou nog prettiger zijn maar het prijsverschil voor die paar inch vind ik aardig groot.
100hz + is wel een vereiste.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
LG49SJ810 - Via plattetv.nl kan ik die via hun feestdeal voor 850 euro krijgen maar is die beter hun vorige model de LGUH850?

Philips PUS4965XX - Ambilight is fancy maar Philips zijn de verhalen wisselvallig over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga ik gelukkiger worden van de LG49SJ810 dan de LGUH850?

Of zijn er meer TV"s die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
Ik heb zo'n philips, best tevreden over. eerste TV had echter een kapot display en is omgeruild door de leverancier maar tot op heden content over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21
De SJ810 heeft een lagere resolutie dan 4K, RGBW structuur. Of je dat gaat merken is iets anders.

https://www.displayspecif...m/en/comparison/4ef318b81

Volgens RTINGS heeft de UH8500 een hogere helderheid dan de SJ8500 (de 8100 is daar niet getest maar dat is het model eronder) dus beter met een lichte woonkamer en HDR. SJ heeft dan wel WEBOS3.5 met kleine verbeteringen en wss wel ondersteuning voor Youtube HDR (dat heeft de UH niet). UH heeft dan weer betere speakers.

Ik ben me ook aan het orienteren en deze staan op de shortlist. PlatteTV wilde de UH niet voor minder dan de prijs op de site wegdoen, 782. Mocht je een beter aanbod hebben gehad dan hou ik me aanbevolen via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:13
bramberk15 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:56:
De SJ810 heeft een lagere resolutie dan 4K, RGBW structuur. Of je dat gaat merken is iets anders.

https://www.displayspecif...m/en/comparison/4ef318b81

Volgens RTINGS heeft de UH8500 een hogere helderheid dan de SJ8500 (de 8100 is daar niet getest maar dat is het model eronder) dus beter met een lichte woonkamer en HDR. SJ heeft dan wel WEBOS3.5 met kleine verbeteringen en wss wel ondersteuning voor Youtube HDR (dat heeft de UH niet). UH heeft dan weer betere speakers.

Ik ben me ook aan het orienteren en deze staan op de shortlist. PlatteTV wilde de UH niet voor minder dan de prijs op de site wegdoen, 782. Mocht je een beter aanbod hebben gehad dan hou ik me aanbevolen via PM.
Aahaa dus eigenlijk is de SJ8500 niet direct een vooruitgang en zeker niet de meerprijs waard?
Bedankt voor het bericht, dit trekt me wel iets meer naar de UH toe.

Ik had inderdaad eerst de prijsaanvraag voor de UH gedaan, daar doen ze geen goedkoper aanbod voor omdat hij al goedkoop wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-12-2023

VdBorght

The time is never just right.

Lijkt me geen slechte deal http://www.televisiewinke...ctie/lg-55uh850v/1830864#

55 inch, UH850V voor 799

[ Voor 13% gewijzigd door VdBorght op 27-10-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-03 18:51
Ik zou is kijken bij de BCC dit weekend of bij expert. Expert heeft dit weekend 20%, waardoor BCC mee gaat met deze actie. Ik ben zelf van plan om dit weekend die Samsung UE55MU7050 aan te schaffen bij de BCC. Normaal is deze daar 1100 euro, maar dankzij de 20% korting plus de 100 euro cashback van Samsung zelf kom je uit op 780 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

versay schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:55:
Ik zou is kijken bij de BCC dit weekend of bij expert. Expert heeft dit weekend 20%, waardoor BCC mee gaat met deze actie. Ik ben zelf van plan om dit weekend die Samsung UE55MU7050 aan te schaffen bij de BCC. Normaal is deze daar 1100 euro, maar dankzij de 20% korting plus de 100 euro cashback van Samsung zelf kom je uit op 780 euro.
Dat lijkt me ook voor mij zeer interessant, maar ben je daar zeker van? Ik vind de 7050 niet terug op de website van expert, alleen maar de 7070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-03 18:51
VdBorght schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:55:
[...]

Dat lijkt me ook voor mij zeer interessant, maar ben je daar zeker van? Ik vind de 7050 niet terug op de website van expert, alleen maar de 7070
Ik ben gisteren bij de BCC geweest, hij gaf wel aan dat de actie niet op de website komt te staan. Was ik vergeten te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

versay schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Ik ben gisteren bij de BCC geweest, hij gaf wel aan dat de actie niet op de website komt te staan. Was ik vergeten te melden.
Ik bedoelde dus, als expert de 7050 niet aanbied en er dus ook geen 20% korting op geeft, hoe krijg ik BCC dan zo ver om mij 20% korting te geven op hun 7050? Stap ik gewoon een BCC winkel binnen? Via de chat gaven ze mij een prijs van 979

[ Voor 4% gewijzigd door VdBorght op 28-10-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:14
Waarom is 100Hz+ een vereiste? Je weet dat LCD tv's niet 'flikkeren' zoals ouderwetse beeldbuis tv's dat deden he? Dus daar hoef je het niet voor te doen. Het is een marketingterm voor het 'verzinnen' van frames om zo een soepelere beweging te krijgen. Het is een truukje en het nadeel daarvan is dat het ook fout kan gaan en je artifacts op het scherm krijgt en daarnaast gaat je input lag vaak drastisch omhoog, wat je liever niet wilt met gamen.

Ik -persoonlijk- vind 100Hz of meer vooral heel kunstmatig en verder niets toevoegen. Ook persoonlijk is dat ik helemaal niets met Philips TV's heb. Waarschijnlijk zijn er ook goede modellen, maar zo vaak lees ik reviews waar het weer op hetzelfde neer komt: veel te duur, instabiele software, niets speciaals. Voor mijn nooit een Philips in ieder geval, tenzij ambilicht een must is natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 28-10-2017 10:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 16:56
Luuk1983 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:45:
Waarom is 100Hz+ een vereiste? Je weet dat LCD tv's niet 'flikkeren' zoals ouderwetse beeldbuis tv's dat deden he? Dus daar hoef je het niet voor te doen. Het is een marketingterm voor het 'verzinnen' van frames om zo een soepelere beweging te krijgen. Het is een truukje en het nadeel daarvan is dat het ook fout kan gaan en je artifacts op het scherm krijgt en daarnaast gaat je input lag vaak drastisch omhoog, wat je liever niet wilt met gamen.

Ik -persoonlijk- vind 100Hz of meer vooral heel kunstmatig en verder niets toevoegen. Ook persoonlijk is dat ik helemaal niets met Philips TV's heb. Waarschijnlijk zijn er ook goede modellen, maar zo vaak lees ik reviews waar het weer op hetzelfde neer komt: veel te duur, instabiele software, niets speciaals. Voor mijn nooit een Philips in ieder geval, tenzij ambilicht een must is natuurlijk.
100/120 Hz is juist géén marketingterm, maar de native verversingssnelheid van het paneel.
Ik vind het een begrijpelijke vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
zetje01 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

100/120 Hz is juist géén marketingterm, maar de native verversingssnelheid van het paneel.
Ik vind het een begrijpelijke vereiste.
In welke situatie is dat van belang? Tv en film is 25fps op 50hz, een console komt niet boven de 60hz. Of je moet een pc gaan aansluiten?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 16:56
Luuk1983 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

In welke situatie is dat van belang? Tv en film is 25fps op 50hz, een console komt niet boven de 60hz. Of je moet een pc gaan aansluiten?
Het is voor elke situatie van belang dat je tv een hoge refreshrate heeft. Bijvoorbeeld om motion blur tegen te gaan. (Anders google je even naar de voordelen van hogere refreshrate)
Oh, en in principe zijn zo'n beetje alle high-end tv's 100/120 Hz en de low end tv's 50/60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
zetje01 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Het is voor elke situatie van belang dat je tv een hoge refreshrate heeft. Bijvoorbeeld om motion blur tegen te gaan. (Anders google je even naar de voordelen van hogere refreshrate)
Oh, en in principe zijn zo'n beetje alle high-end tv's 100/120 Hz en de low end tv's 50/60 Hz.
Dat ga je alleen tegen door interpolatie/'motionflow' aan te zetten (kan overigens ook door black frame insertion wat ook gewoon op 50/60Hz modellen kan). En dat is ook de enige situatie waar het van belang is, verder heeft het niet per se voordelen ... (hooguit nog dat 24p makkelijker wordt weergegeven maar dat kan in principe ook bij een tv met lagere refreshrate)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 28-10-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
zetje01 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Ik was al bang dat je dat ging zeggen, vandaar dat ik de vraag ook stelde. Het gaat mij er niet om dat je het niet als wens mag hebben natuurlijk, maar ik wil graag ervoor zorgen dat je om de juiste redenen die keuze maakt.

100/120Hz is inderdaad de refreshrate van het paneel. Alleen, praktisch alle content is in 24Hz, 50Hz en 60Hz. Een 60Hz signaal op een 120Hz TV weergeven heeft in de basis geen enkele meerwaarde: elk frame wordt gewoon 2 keer zo lang weergegeven. Je gaat daarmee niet minder motion blur of een soepeler bewegend beeld krijgen. De enige manier om dat te doen is om frames erbij te gaan verzinnen, dus van 60 frames er 120 maken. Dit doet een algoritme in de TV. Die vergelijkt twee frames en verzint er een frame tussen. Maar zo'n algoritme heeft de tijd nodig (dus meer input lag) en zo'n algoritme is zeker niet perfect. Vooral bij snelle beelden met veel detail gaat zo'n algoritme nog wel eens de mist in en daardoor krijg je artifacts.

Kortom, het is over het algemeen vooral marketing. Hoe meer Hz, hoe beter denken veel mensen. Er zijn ook TV's met 200Hz om die reden. En het enige wat je er echt aan hebt is dat het beeld soepeler kan ogen als je een truukje toepast, het 'verzinnen' van frames. En wat ik eerder ook zei, ik persoonlijk vind het heel onnatuurlijk overkomen en ik zie te vaak beeldfouten die ontstaan hierdoor. In potentie zou een PC gebruik kunnen maken van de hogere refresh rate, maar vaak accepteren TV's alleen maar input volgens de HD/4K-standaarden.

Dus voor mij heeft een TV > 60Hz geen enkele meerwaarde. Of het voor jou een meerwaarde heeft moet je zelf uiteraard beslissen.

PS eigenlijk is een 50Hz signaal vaak überhaupt maar 25fps (en wordt elke frame al een keer herhaald), dus om 100fps te halen moet je nog meer frames gaan verzinnen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 28-10-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Luuk1983 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:46:
[...]
Kortom, het is over het algemeen vooral marketing.
Eerst geef je een uitleg over het beeldinterpolatie-algoritme en het feitelijke effect ervan, om het vervolgens af te zetten als niet veel meer dan marketing?

Het beeldinterpolatie-algoritme kan een ontzettend krachtig hulpmiddel zijn voor de tekortkomingen van LCD-televisies. Waarvan de beweging bij hogere frequenties ook niet onnatuurlijk genoemd zou mogen worden, slechts onwennig.
Pagina: 1