Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wij zijn als MSP al een tijdje aan het kijken om naast onze RMM en PSA een documentatiepakket af te nemen om alle losse Word en Visio documenten eens te uitfaseren. Twee weken geleden werd ik geattendeerd op IT Glue.

Drie bevriende MSP's hebben IT Glue inmiddels in gebruik. Een van deze MSP's gaf aan dat als men moest kiezen, dat zij eerder hun (goede) RMM de deur uit zouden doen dan IT Glue. Ik hoor er ook eigenlijk alleen maar goede ervaringen over.

IT Glue voldoet in ieder geval aan onze requirements: Hosted, data in EU en licentiestructuur is cloud.

Het lijkt een prachtig pakket, dus wij gaan binnenkort contact opnemen met de importeur. De demo filmpjes op Youtube vertellen heel goed wat het kan, maar geven niet echt een in-depth beeld op technisch niveau. Zijn er Tweakers die als user gebruik maken van IT Glue en er iets over kunnen vertellen? Misschien ook iets over de nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Niemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Systeembeheerders hebben over het algemeen een hekel aan documenteren >:) maar we documenteren toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit gaat meer over Pro netwerken, dus schopje naar PNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je moet wel even vooraf bedenken wat je doet wanneer met zou aankondigen te stoppen. Of erger nog, wanneer men plotseling failliet gaat en het hosted platform down zou gaan.

Kun je dan nog bij je documentatie?
Wat is de impact / tijd die je nodig hebt om een ander systeem op te tuigen?

Het zou kunnen dat je in dat geval toch liever voor een on-premise oplossing kiest. Meer controle / zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Alle data is onze eigendom en is te exporteren.
Onze keuze voor hosted en cloudcontract is juist omdat wij meer controle en zekerheid willen. On-prem haalt bijlange na niet de betrouwbaarheid, veiligheid en controle van een hosted omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
Wij gebruiken ITGlue nu ongeveer een jaar.
Niet goedkoop maar bespaart ons wel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 20:44
Hier ook een ITGlue gebruiker.
Wij gebruiken het in combinatie met een RMM sync wat goed werkt.
Het is handig dat je alles aan elkaar kan "plakken".

Zelf heb ik ook sessies gehad waarin veiligheid te spraken kwam en dit was allemaal positief.
Het is ook top dat er een 2 factor auth mogelijk is.

Nadeel is dat het geen bulk editiing bevat, maar deze feature is in de maak.

[ Voor 8% gewijzigd door Ewoudb op 30-03-2018 23:07 ]

Anoniem: 316512

Ik vind het erg lekker werken. Soms 'mis' ik wel eens iets, en bepaalde zaken worden wel héél mondjesmaat opgepakt (of gewoon helemaal niet/je krijgt niet eens reactie). Dat is wel wat jammer.

Hier ook RMM sync/ticket sync.

Zelf extra assets toevoegen vind ik zelf een erg fijne functie. Zo kunnen wij bijvoorbeeld onze monitoring exceptions netjes terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:55
Hoe is jullie ervaring met de veiligheid van IT Glue.
Er staan natuurlijk toch gegevens en wachtwoorden van je klanten in.
In combinatie met vaak Externe URL's of VPN gegevens?

Zeker met de opkomst van GDPR Compliant zijn etc. heb ik toch altijd wel mijn vraagtekens bij de Hosted varianten.

Of is dat gewoon een raar onderbuik gevoel waar ik vanaf moet?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Pagina: 1